WSBK: Valencia - 2006

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
tobbe skrev:
2109796 Verkar som Torres blev diskad, någon som vet varför?! Harms blev mao 5a ist för 6a!

Ingen som vet varför? Tyckte han kom ifatt och förbi Harms väl enkelt?!? :va

"Torres excluded due to bike being underweight"

otroligt surt för grabben,
18 år och får chansen på ett wildcard,
kör sitt livs lopp och så har teamet dabbat sig :huvet

jaja, han får nog fler chanser, talang verkar finnas

valmers skrev:
2111316 Det kan ju vara så att det finns gatsoffeförare som är bra. Det finns ju en annan gatsoffeåkare, som kommer från Kalle Anka-cup, som också har kört ifrån Rossi fair and square ett par gånger.
Du tror det handlade om förmåga snarare än material alltså? Att alla förare som körde i mål före Barros är bättre; till exempel Abe och Foret.

Har Hayden kört ifrån Rossi fler gånger än på Laguna Seca?

Nyteknik skrev:
2111787 Du tror det handlade om förmåga snarare än material alltså? Att alla förare som körde i mål före Barros är bättre; till exempel Abe och Foret.

Har Hayden kört ifrån Rossi fler gånger än på Laguna Seca?
Jag tror det handlar om förmåga och materiel; Honda/Ten Kate hade uppenbarligen problem, men jag tror inte Barros kommer att kunna konkurrera över säsongen. Precis det som hade hänt Skägget om han hade tagits in mot allas vilja.

Bifogat

• 395756.jpg
    395756.jpg
    82.4 KB · Visningar: 69
Här är ursaken Till Alx kräftgång i stk600:
Stor krasch på racets första varv förstörde Alexanders dag. Från sin 18:e startruta tog han sig upp till en 13:e plats på bara 30 sek men där slutade också det roliga. Alexander låg på yttern in i den andra kurvan på första varvet när det kom 5 andra hojar glidandes framför honom. Han tvingades att styra upp hojen ut i sandfållan. Han kunde till slut komma ut på banan och körde i mål på en 25:e plats. Ingen lyckad helg för Alexander. Han hoppas på större framgång på Monza (Italien) om två veckor. :pannkyss

moto-gg skrev:
2112038 Här är ursaken Till Alx kräftgång i stk600:
Stor krasch på racets första varv förstörde Alexanders dag. Från sin 18:e startruta tog han sig upp till en 13:e plats på bara 30 sek men där slutade också det roliga. Alexander låg på yttern in i den andra kurvan på första varvet när det kom 5 andra hojar glidandes framför honom. Han tvingades att styra upp hojen ut i sandfållan. Han kunde till slut komma ut på banan och körde i mål på en 25:e plats. Ingen lyckad helg för Alexander. Han hoppas på större framgång på Monza (Italien) om två veckor. :pannkyss
Alexander who? :va

valmers skrev:
2111813 Jag tror det handlar om förmåga och materiel; Honda/Ten Kate hade uppenbarligen problem, men jag tror inte Barros kommer att kunna konkurrera över säsongen. Precis det som hade hänt Skägget om han hade tagits in mot allas vilja.
Vilken förmåga skulle saknas hos Barros (eller Biaggi) för att kunna konkurrera med Bayliss och Corser om WSBK-titeln?

Gustav O skrev:
2112350 Alexander Lundh.
Ok. Ingen jag någonsin hört talas om i SM. Kört Supersport?

Nyteknik skrev:
2112354 Ok. Ingen jag någonsin hört talas om i SM. Kört Supersport?
Ung kille från Anderstorp som körde 125R och sedan gick över till 600 och satsat mest på EM istället för SM. Kör för Stiggys team i år.

Barros

om Valencia:

"Basically the rear grip is the main problem for all the Honda riders. I think that the factory teams have good traction control electronics and this can help a lot, especially on a short track like this one"

om Monza:
"I think Monza will be better. Traction control won't be so important there - but power will be," he explained. "Our power has increased, but I don't think the bike is powerful enough yet... I hope it will have enough power to follow the front guys."

http://www.crash.net/news_view.asp?cid=5&id=128929

Om Klaffi inte har (bra) TC, men kastar i en starkare motor
på en knixig bana som inte Blade-chassit trivs på ...
låter rimligt att det blir svårt att prestera.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back