Wsbk Silverstone...

Nyteknik skrev:
2197826 Körde han på Sviestad med pöbeln? Trodde han var ute och turnérade i VM med Stiggy.

Sluta dricka nu, det är måndag :tungan

Tråden heter WSBK Silverstone
och givetvis körde han WSS på Silverstone, då.

:pannkyss

Nyteknik skrev:
2197888 Jag förstår inte... :eek:

Menar du allvar nu? Om så är fallet så kommer här förklaring:

Det finns två bröderna Harms, Sonni och Robin. Sonni kör 250 i bland annat SM. Robin kör VM i Supersport 600. VM i SS600 går tillsammans med World Superbike och dom körde på Silverstone i helgen. Robin Harms kom där 5a.

Hur det gick för Sonni vet jag inte och det bör heller inte diskuteras i en tråd som heter "WSBK Silverstone" ;)

// Björn - med risk för att vara övertydlig :)

2ono skrev:
2194300 Hill 1:a är en knallsensation när senast hade ett wild card pole ?.

Shane Byrne skulle jag gissa på. Hade pole och vann båda racen i WSBK på sitt wildcard. Såklart på en hemmabana.

Axxexs skrev:
2198406 Shane Byrne skulle jag gissa på. Hade pole och vann båda racen i WSBK på sitt wildcard. Såklart på en hemmabana.

Och John Reynolds, även han wildcard, kom väl tvåa i ett av dessa race och trea i andra?

Don Quixote skrev:
2198305 Menar du allvar nu? Om så är fallet så kommer här förklaring:

Det finns två bröderna Harms, Sonni och Robin. Sonni kör 250 i bland annat SM. Robin kör VM i Supersport 600. VM i SS600 går tillsammans med World Superbike och dom körde på Silverstone i helgen. Robin Harms kom där 5a.

Hur det gick för Sonni vet jag inte och det bör heller inte diskuteras i en tråd som heter "WSBK Silverstone" ;)

// Björn - med risk för att vara övertydlig :)
Jag skojade faktiskt (tack och lov) i sista inlägget.

:tummenupp

En intervju med Robbin Harms från en dansk sida.

Robbin Harms på Silverstone: Femteplads bedre end sejr
29/5-2006

"Det var bare helt fedt. Jeg er bare så glad – det er næsten bedre end en sejr og bedre end 2.pladsen på Monza forleden," strålede road racing køreren Robbin Harms efter at have scoret femtepladsen i søndagens femte afdeling af Supersport verdensmesterskabet.

Harms havde nemlig kørt sig op igennem feltet fra en startposition som nr. 24 – og femtepladsen betyder, at danskeren bevarer tredjepladsen i VM-kampen. En vigtig position nu, hvor snart halvdelen af sæson’en er gået.

Robbin Harms havde et grimt styrt på første træningsdag. Efter fire omgange "highsidede" motorcyklen, hvilket vil sige at baghjulet skrider ud og motorcyklen på det nærmeste snubler over sit eget forhjul. Harms blev sendt i asfalten fra flere meters højde og fik nogle smertefulde knobs. I sagens natur sad han først i sadlen på motorcyklen dagen efter – og da silede regnen ned.

Startpositionen var dermed givet af den omgangstid, Harms havde nået at sætte i tørvejr inden styrtet. Han havde forinden blot at køre fire omgange og måtte derfor starte bagest i feltet.

"I løbet var det knastørt og det var lidt svært de første 3-4 omgange, men så kom jeg ind i en fantastisk rytme," fortæller han. "Jeg kunne planlægge alle mine udbremsninger og overhalinger. Ikke en eneste gang kiksede det. Det var bare så fedt, at kunne sætte den ene efter den anden på plads." Strålede danskeren som i VM supporteres af Alm. Brand og MC-Hjørnet.

"Den nye udstødning, som vi havde udviklet siden løbet på Monza, har givet os bedre bundpower i omdrejningsområdet fra 6-7000 omdr./min. Det havde jeg lidt gavn af, da jeg nærmede mig de forreste i feltet," fortæller Robbin Harms. "Men på Silverstone banen betyder bundpower ikke så meget. Næste gang skal vi køre er på Misano i Italien og hér tror jeg, at jeg vil have mere glæde af det, vi har nået."

Eneste lille hage ved løbet på Silverstone: Robbin Harms distancerede godt nok vinderen af løbet på Monza-banen, men den, der er den virkelige konkurrent i striden om 3.pladsen i VM, er australieren Broc Parkes. På Monza trak Harms det længste strå ved at blive 2’er. På Silverstone snuppede Parkes 2.pladsen og er nu blot fem points efter danskeren i VM-kampen.

"På den anden side havde ingen for bare to måneder siden forventet, at jeg skulle kæmpe om en podieplacering i VM – så det er i sig selv helt fantastisk," siger Robbin Harms

Næste løb finder sted på Misano racerbanen i Italien d. 25. juni.

efter Harms pallplats på Monza så möttes han av två danska tv kanaler på flygplatsen.
Om Johan hade vunnit hade det nog inte kommit ett.

Några foto på Stiggy & Harms från Silverstone.

Bifogat

• 116.JPG
    116.JPG
    138 KB · Visningar: 56
  • 127.JPG
    127.JPG
    133.2 KB · Visningar: 62
  • 127-1.JPG
    127-1.JPG
    122.7 KB · Visningar: 47
Fina fighter i ss600cc..Längtar till nästa race i Wsbk grym styrning av Byliss/Haga m.fl..Puhh

Bifogat

• 060530_sbk.jpg
    060530_sbk.jpg
    43.8 KB · Visningar: 41
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT