WSBK silly 2013

P€RRA;5742208 skrev:
Hur som helst anser jag fortfarande att det är i princip omöjligt att jämföra varvtider om man inte kör samma dag.
Därför att ingen vet hur/om yttre faktorer påverkar varvtiderna.

Därför att ingen vet hur/om yttre faktorer påverkar varvtiderna.

Nej vi vet inget här på SH för vi är talanglösa hela bunten, därför får du uppgiften att ta reda på vad dom yttre faktorerna gör för påverkan på varvtiderna mellan Motogp och superbike. Lycka till med uppgiften, mvh. Kjell Bornemo

Upp med dessa välkända fakta!
Mot bättre vetande så gör jag ett försök att få med dig på tåget. Ponera att det blåser respektive inte blåser 20m/s sidvind i en kurva där du ligger med på gränsen med max nedläggningvinkel, kan det påverka hur fort du kan ta dig igenom den kurvan? Alternativt att du har 20m/s motvind respektive medvind på banans en kilometer lång flygraka...

Ett försök till, säg att du är på en bana dagen efter det har varit enorm aktivitet på banan där mängder av gummi har planterats fint i idealspår respektive dagen efter ett monsunregn som spolat bort gummit. Jag och många med mig har nog uppfattningen att dessa yttre faktorer kan spela in på varvtider. Tror inte du det så är det upp till dig :tummenupp

Om du har följt MotoGP så är det inte ovanligt att förarna klagar på sämre grepp första passen efter att det har regnat ordentligt så ja det skulle jag vilja säga är ganska vanligt att mängden gummi i banan kan variera och påverka. I övrigt var mina exempel i syfte att försöka förklara att yttre omständigheter påverkar vilket du efterfrågade. Men visst att det blåser ordentligt på Philip Island eller att det kommer monsunregn i Malaysia är inte så ovanligt heller...

Upp med dessa välkända fakta!
Eftersom du inte nöjer dig med svaren från mig och Samuel kan du väl berätta hur det kommer sig att de yttre faktorerna INTE påverkar varvtiderna. Torde bli ett synnerligen revolutionerande svar som sen kan skickas vidare till världens teamchefer.

"- Kallt och blåsigt idag. Nattens regn gjorde inte saken bättre."
"- Jaha, och?"
"- Tror det blir svårt att få till bra kvaltider."
"- Varför då?"
"- Motvind på rakan, dåligt grepp och bara 12 grader."
"- Men det har ingen betydelse!"
"- Va?"
"- De yttre faktorerna har inget med varvtiderna att göra. Jag fick ett mail om det igår."

(Även här MOT bättre vetande men...)

Försöker du missförstå/inte förstå med flit?

Har du öht. tittat på MC racing någon gång? Har du provat att köra själv (jag vet att du gjort något tappert försök på en tvåtaktare)? Har du lyssnat på-, alternativt läst, intervjuer med förare efter race/kval/träning?

Hur kan du i så fall påstå att yttre faktorer så som lufttemperatur, marktemperatur, vind, luftfuktighet, och banans (beläggningens) varierande karaktär beroende på aktivtet som utövats på den tidigare INTE påverkar varvtiderna?

(Även här MOT bättre vetande men...)

Försöker du missförstå/inte förstå med flit?

Har du öht. tittat på MC racing någon gång? Har du provat att köra själv (jag vet att du gjort något tappert försök på en tvåtaktare)? Har du lyssnat på-, alternativt läst, intervjuer med förare efter race/kval/träning?

Hur kan du i så fall påstå att yttre faktorer så som lufttemperatur, marktemperatur, vind, luftfuktighet, och banans (beläggningens) varierande karaktär beroende på aktivtet som utövats på den tidigare INTE påverkar varvtiderna?

Hittade ett självporträtt på Radare!
anatomy-of-an-internet-troll-14628-1280370547-17.jpg

ska lucas ockelfelt köra en hel säsong i superstock eller bara enstaka inhopp.

kul i vilket fall:yoparty

P€RRA;5763606 skrev:
Lukas på en 4 år gammal Suzuki :näsblod

(Eller har de övergett K-numreringens tidigare betydelse?)

Nej det har de inte.
Han åker nog K11 men han har skrivit fel.
Eller om det var så att han åker K9a, fast bytt Ok till de nya och bytt till enkelavgas, lite osäker.....
Kul att han är enda sukka!

Lite roligt att Jonathan c(rea) kör i klassen också ;)

Last edited:
Stora förändringar på G:
http://motomatters.com/news/2013/04/01/world_superbikes_to_return_to_its_roots_.html

"With only Ducati and BMW selling serious sport bikes in any significant quantities, most of the manufacturers believe that it would be more profitable to race the bikes which they actually sell in large numbers."

" While replacing the top racing class machines with naked bikes is an easy and obvious move, the class to replace World Supersport presents a bigger problem. MotoMatters.com has learned that on Monday, Alonso will hold a conference call with Ducati's Gobmeier and BMW's Berthold Hauser to present the proposed support class: Adventure Bike Racing."

Adventure Bike Racing WTF! Har de brunnit i huvudet på någon nu, eller?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT