Därför att ingen vet hur/om yttre faktorer påverkar varvtiderna.P€RRA;5742208 skrev:Hur som helst anser jag fortfarande att det är i princip omöjligt att jämföra varvtider om man inte kör samma dag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Därför att ingen vet hur/om yttre faktorer påverkar varvtiderna.P€RRA;5742208 skrev:Hur som helst anser jag fortfarande att det är i princip omöjligt att jämföra varvtider om man inte kör samma dag.
Därför att ingen vet hur/om yttre faktorer påverkar varvtiderna.
Ah, den som ifrågasatte sanningshalten i påståendet får i uppgift att faktagranska det....därför får du uppgiften att...
Det finns många som vet både hur, och framför allt att, yttre faktorer påverkar varvtiderna.Därför att ingen vet hur/om yttre faktorer påverkar varvtiderna.
Upp med dessa välkända fakta!P€RRA;5742561 skrev:Det finns många som vet både hur, och framför allt att, yttre faktorer påverkar varvtiderna.
Mot bättre vetande så gör jag ett försök att få med dig på tåget. Ponera att det blåser respektive inte blåser 20m/s sidvind i en kurva där du ligger med på gränsen med max nedläggningvinkel, kan det påverka hur fort du kan ta dig igenom den kurvan? Alternativt att du har 20m/s motvind respektive medvind på banans en kilometer lång flygraka...Upp med dessa välkända fakta!
Vanligt?Ponera att det blåser respektive inte blåser 20m/s...dagen efter ett monsunregn...
Vanligt?
Eftersom du inte nöjer dig med svaren från mig och Samuel kan du väl berätta hur det kommer sig att de yttre faktorerna INTE påverkar varvtiderna. Torde bli ett synnerligen revolutionerande svar som sen kan skickas vidare till världens teamchefer.Upp med dessa välkända fakta!
Vanligt?
(Även här MOT bättre vetande men...)
Försöker du missförstå/inte förstå med flit?
Har du öht. tittat på MC racing någon gång? Har du provat att köra själv (jag vet att du gjort något tappert försök på en tvåtaktare)? Har du lyssnat på-, alternativt läst, intervjuer med förare efter race/kval/träning?
Hur kan du i så fall påstå att yttre faktorer så som lufttemperatur, marktemperatur, vind, luftfuktighet, och banans (beläggningens) varierande karaktär beroende på aktivtet som utövats på den tidigare INTE påverkar varvtiderna?
Lukas på en 4 år gammal Suzuki
P€RRA;5763606 skrev:Lukas på en 4 år gammal Suzuki
(Eller har de övergett K-numreringens tidigare betydelse?)
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |