WSBK Portimao 2009

Status
Ej öppen för fler svar.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nu 23-25 oktober avgörs SBK VM på Portugisisk mark..

Haga leder med 10p före Spies och man har som vanligt två race och totalt 50p att köra om..

Data/Tv:

http://www.worldsbk.com/en/home.html

http://tv.eurosport.se/consumers.shtml

Eurosport Lördag eftersänt kval!

Eurosport 1
16:00 Superbike VM från Portimão (30*min)

Söndag Race Tv tider ..

Eurosport 2
12:00 Superbike VM LIVE Lopp 1
13:30 Superstock VM
14:00 Supersport VM

Eurosport 1
13:50 Superbike VM Lopp 1
15:00 Supersport VM från Portimão, Portugal
15:30 Superbike VM LIVE Lopp 2

Tipset går till Spies som mästare :tummenupp

Bifogat

• 246831.jpg
    246831.jpg
    54.6 KB · Visningar: 207
Last edited:
Jag tror & hoppas på att Spies tar hem VM-titeln med vinst i båda racen. Dock känns det tyvärr som att Haga kommer att vinna.

Haga är min favorit likväl som Yamaha, så jag är väldigt kluven i mina känslor i år då han sitter på en Ducati.

Var ju nere på finalracet i Portimão hos Yamaha Motor Italia förra året, vilken anläggning, vilken bana!!

Mina bilder för den intresserade: Portimão 2008

Last edited:
3st Aprilior på startlinjen....

Aprilia to Field 3 RSV4's at Portimao

With Shinya Nakano returning to the fold at Portimao after an injury plagued rookie season in World Superbike, Aprilia Racing will dig deep and field a third bike for newly-crowned British Superbike champion Leon Camier. The ride for Camier is a second audition for a seat on the team after his debut with the squad at Magny Cours showed flashes of promise but was marred by technical difficulties. Nakano, who has had difficulties both with injuries and a self-admitted problem adapting his 250 based style to superbikes, is widely believed to be on his way out of the factory squad.Alex DeAngelis had been linked to the second seat but rumors are increasing that the San Marinan will take a ride with Scot Honda in MotoGP. Sterilgarda Ducati's Shane "Shakey" Byrne is also considered a contender for the Aprilia ride.

Jag hoppas att Nitro Nori kan få vinna nån gång så han kan gå i pension med gott samvete! :tungan

Haga hade ju åas en ganska pissig helg på Portimão förra året, gick inte i mål i race 1 och slutade på 14:e efter en drive through pga tjuvstart i race 2.

Robbin Harms är fortfarande skadad och ersätts av Martin Cardenas.

Spies tar det iår och Haga " nästa år " :)

Håller tummarna för Haga.. Det är han värd efter alla år och alla mysiga fighter han bjudit på genom åren. :yoparty

Håller tummarna för Haga.. Det är han värd efter alla år och alla mysiga fighter han bjudit på genom åren. :yoparty

Äh, han är en föredetting. Klart spisen ska vinna sig ett mästerskap i WBSK innan han vandrar upp i kungaklassen och ställer till det för "fantastiska fyran"...

/ Jens

Med tanke på att Spies vunnit drygt 50% mer race än Haga i år borde det inte vara något snack om vem som är "värd" titeln i år, iaf inte för dem här på SH som bestämmer vem som är den värdige vinnaren.

Tycker för övrigt att resonemanget "han är värd att vinna efter alla år" är skittrist.

Äh, han är en föredetting. Klart spisen ska vinna sig ett mästerskap i WBSK innan han vandrar upp i kungaklassen och ställer till det för "fantastiska fyran"...

/ Jens

Fantastika fyran? aaha.. du räknar med butter..

Men för oss föredettingar och aldrigblevnågotar måste vi få hålla på honom :yoparty

Tycker för övrigt att resonemanget "han är värd att vinna efter alla år" är skittrist.

Då kan vi andra diskutera det då, så slipper du. :tummenupp

Fantastika fyran? aaha.. du räknar med butter..

Men för oss föredettingar och aldrigblevnågotar måste vi få hålla på honom :yoparty

Då kan vi andra diskutera det då, så slipper du. :tummenupp

Peddot, Kalsongdragar´n, Stenen och Klubbungen.

Jag hoppas BTW att Klubbungen vinner. Tyckte det var riktigt synd att han brakade av i Söndags.. :(

Och jag hoppas att kalsongdragarn vinner varje titel tills han lägger av .... Rossi fan ? Javisst :Bugar

Spies är värdigast mästare i år, ..Haga är värdig efter alla år.
Win-win situation ! :)

Bäddat för hyperspännande race är det iaf !

(och jag håller en liten tumme på Spisen om jag ska välja)

Om spisen vinner o Haga 2a i bägge racen vinner spies, usch det får vi inte hoppas!
Var det inte så att spies tangerade Hagas tider på den gamla Yamman förra året på Portimao?
Å andra sidan kör han väl vinnarhojen från i fjol där, eller minns jag helt galet?

Haga är bra mycket roligare att titta på, han har min röst helt klart.

Att han åker ducce är bara grädde på moset. :D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...