WSBK: Philip Island 2011

Lundh!!!!! Grymt bra kört, sjukt nära 7:e platsen.

För övrigt är det väl hyfsad racing i SBK, men trist att det är avdankade MGP stjärnor i toppen hela tiden, hade varit roligare med fler ungtuppar med i striden istf Checa, Max och Melandri.
 
Varför steker biaggi alla på rakan medans Hagas Aprilia blir omkörd på rakorna av Yamaha? Är det skillnad i moroten?
 
Varför steker biaggi alla på rakan medans Hagas Aprilia blir omkörd på rakorna av Yamaha? Är det skillnad i moroten?
Biaggi kör för fabriksteamet, Haga för ett privatteam, så det skiljer nog en hel del mellan deras motorer.

WSS var behållningen den här dagen :)

BMW:n låter underbart, till skillnad från de tre trötta traktorerna på pallen i race 2.
ZZZZzzzzzz....
 
Gillade fighten om 2:a platsen i race 2 :yoparty
Hade varit så passande med en "Hjulben" tuta på Aprilian på rakan"Meeeep-meeeep"! :yoparty


BMW:n låter underbart, till skillnad från de tre trötta traktorerna på pallen i race 2.
ZZZZzzzzzz....

:D:D Trötta? om de vore trötta hade väl BMW:n varit före? :krama
Seriöst; det måste vara nåt fel på chassit som glufsar i sig däcken på de där surkålarna? Det går ju rätt hyggligt i 5-10 varv innan de rasar som Euron genom leden :gnissla
 
1. Carlos Checa ESP Althea Ducati 1098R 1min 31.577s
2. Sylvain Guintoli FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R 1min 31.850s
3. Eugene Laverty IRL Yamaha WSBK YZF R1 1min 31.969s
4. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4 1min 32.009s
5. Jakub Smrz CZE Effenbert Liberty Ducati 1098R 1min 32.066s
6. Leon Haslam GBR BMW Motorrad S1000RR 1min 32.082s
7. Michel Fabrizio ITA Suzuki Alstare GSX-R1000 1min 32.108s
8. Joan Lascorz ESP Kawasaki Racing ZX-10R 1min 32.163s
9. Jonathan Rea GBR Castrol Honda CBR1000RR 1min 32.424s
10. Josh Waters AUS Yoshimura Suzuki GSX-R1000 1min 32.690s
11. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR 1min 32.699s
12. Marco Melandri ITA Yamaha WSBK YZF R1 1min 32.700s
13. Tom Sykes GBR Kawasaki RTS ZX-10R 1min 32.705s
14. Noriyuki Haga JPN PATA Aprilia RSV-4 1min 33.058s
15. James Toseland GBR BMW Italia S1000RR 1min 33.074s
16. Leon Camier GBR Aprilia Alitalia Racing RSV-4 1min 33.084s
17. Bryan Staring AUS Pedercini Kawasaki ZX-10R 1min 33.130s
18. Maxime Berger FRA Supersonic Ducati 1098R 1min 33.176s
19. Ruben Xaus ESP Castrol Honda CBR1000RR 1min 33.411s
1 Wayne MAXWELL Honda CBR-RR 1:33.442
2 Jamie STAUFFER Honda CBR-RR 1:33.582
20. Ayrton Badovini ITA BMW Italia S1000RR 1min 33.598s
21. Mark Aitchison AUS Pedercini Kawasaki ZX-10R 1min 33.788s
22. Roberto Rolfo ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R 1min 33.864s

3 Glenn ALLERTON BMW S 1000 RR 1:33.886
4 Troy HERFOSS Suzuki GSX-R 1:34.425
5 Robert BUGDEN Suzuki GSX-R 1:35.297
6 Craig COXHELL Honda CBR 1:35.303
7 Ben ATTARD Aprilia RSV4 1:35.328
8 Beau BEATON Ducati 1198 R 1:35.439
9 Kris McLAREN Honda CBR-RR 1:35.510
10 Ben HENRY Suzuki GSX-R 1:36.308


Gröna, wildcards i VM
Röda, Asbk support klass.[/QUOTE]

Glenn Allerton kör en superstock S1000RR!
Det går att följa ASBK på MOTORSTV.
/J
 
grattis

stort grattis till lundh,...vilken kille :tummenupp

jättekul att kommentatorna att de e kvar på eurosport :huvet standardreplikerna

1 ligger man 3 sek i ledningen så kan man bevaka racet
2 skjuten ur en kanon
3 när man kommer ur idealspåret så är där halt
4 ni som kört hoj på bana så vet ni att blött gräs är halt
5 .......
 
stort grattis till lundh,...vilken kille :tummenupp

jättekul att kommentatorna att de e kvar på eurosport :huvet standardreplikerna

1 ligger man 3 sek i ledningen så kan man bevaka racet
2 skjuten ur en kanon
3 när man kommer ur idealspåret så är där halt
4 ni som kört hoj på bana så vet ni att blött gräs är halt
5 .......

Hahaha Absolut! Tillåt dig göra det yttersta för att få in brittiska eurosport! Det går att finna bra stream idag där försnack & annalys helt klart håller hög klass mot svenska dito :tummenupp
 
Haga blir giftig när han får kläm på hojen, och teamet får till farten på den.
För att inte tala om Melandri som inte heller har så många timmar på yamahan, och ja, nått är grundläggane fel i bmw teamet, och det är inte Haslam.

ja vad säger man om Lundh :tummenupp

kollade nån på svensk eurosport :va:galen
 
Grymt kul o se racing igen! Race 2 var rätt bra faktiskt! Kul och se "gamla" GP förare fajtas så hårt och visa hur man ska köra. De körde ju ifrån resten av fältet helt... Imponerande.

Ska bli roligare och se fajterna på lite mindre högfartsbanor så Melandri på R1:an kan fajtas lite mer rättvist.
 
(BMW) det måste vara nåt fel på chassit som glufsar i sig däcken på de där surkålarna? Det går ju rätt hyggligt i 5-10 varv innan de rasar som Euron genom leden :gnissla

Ändå verkar de hittat några saker de har fixat under vintern.
De verkar ju inte haft fel på chassit de två heaten på PI, de tog sig ju hela racelängden förutom Corser i Race 2.
Vad han hade för fel vet vi ju inte. :confused:

Sedan skall vi komma ihåg att det finns många bra förare på banan, och alla kan inte komma på pallen! Konkurensen är nog så hård den kan bli. :tuttar

Någon som vet vad Kawazakisarna hade för "problem"? För de har väl inte problem med "chassit" eller "däcken"? :va

;)
 
Någon som vet vad Kawazakisarna hade för "problem"? För de har väl inte problem med "chassit" eller "däcken"? :va

Dom var gröna? Utöver att Sykes slog Rea i race 1 så var dom sist i märkeskampen. I race två fick dom stryk av alla märken. Knappast imponerande med tanke på allt snack som varit om utvecklad för superbike osv osv.
 
Dom var gröna? Utöver att Sykes slog Rea i race 1 så var dom sist i märkeskampen. I race två fick dom stryk av alla märken. Knappast imponerande med tanke på allt snack som varit om utvecklad för superbike osv osv.
Jag har skrivit det förut och står fast vid att Kawasaki har något generalknas i sin tävlingsverksamhet för roadracing. Deras gathojar är ju inte sämre än någon annans så det måste vara något i förvandlingen från gata till bana samt teamens uppbyggnad som är fel.

Rea var för övrigt allt annat än kry efter sina vurpor och det blir nog svårt för Sykes att slå honom igen.
 
Jag har skrivit det förut och står fast vid att Kawasaki har något generalknas i sin tävlingsverksamhet för roadracing. Deras gathojar är ju inte sämre än någon annans så det måste vara något i förvandlingen från gata till bana samt teamens uppbyggnad som är fel.

Rea var för övrigt allt annat än kry efter sina vurpor och det blir nog svårt för Sykes att slå honom igen.

Som sagt så är det något knas någonstans i Kawasakis tävlingsverksamhet, för gathojarna är det fan inget fel på. Problemet är väl att likheterna mellan själva gathojen, och vad som ställs på startlinjen i ett WSBK lopp är minimala. Utvecklingsarbetet och allt arbete runt omkring påminner ju allt mer om MotoGP. På många områden är det ju t.o.m mindre restriktioner i WSBK än i MotoGP.

Utöver att man är inkompetenta att utveckla en WSBK hoj (eller MotoGP hoj heller för den delen) så verkar man ju dom senare åren haft en fantastisk förmåga att anställa förare som antingen redan är trasiga (eller som går sönder direkt), "over the hill", eller som helt enkelt suger...
 
sägs att BMW slagit på för mycket elektroniska hjälpmedel både i utvecklingen av hojen och i inställningsjobbet på respektive bana. Grundarbetet är helt enkelt för dåligt. Så gör inte Aprilia.
 
sägs att BMW slagit på för mycket elektroniska hjälpmedel både i utvecklingen av hojen och i inställningsjobbet på respektive bana. Grundarbetet är helt enkelt för dåligt. Så gör inte Aprilia.
Det plus att de väl kör ett helt eget elektronisk kit.
 
Nyheter
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

Back
Top