WSBK Nürburgring.

Med tanke på Hagas egna torpedringar i karriären, vem minns inte när han körde över Kagayama i Qatar, såg han nog inget ojuste i Reas omkörning. Rea visar dock att han är en tuffning som inte ger sig.

Svart flagg? De hade de inte ens fått i Honda RR :rofl

Om alla diskuterar som dig kanske det vore helt ok med att köra in i andra för att ta en placering, men det kanske är så i VM.....
Ojuste tycker jag!

Med tanke på Hagas egna torpedringar i karriären, vem minns inte när han körde över Kagayama i Qatar, såg han nog inget ojuste i Reas omkörning. Rea visar dock att han är en tuffning som inte ger sig.

Svart flagg? De hade de inte ens fått i Honda RR :rofl

Om alla diskuterar som dig kanske det vore helt ok med att köra in i andra för att ta en placering, men det kanske är så i VM.....
Ojuste tycker jag!
Det är betydligt tuffare i VM. Fråga Backlund hur han upplevde sin säsong i Superstock EM, det var tydligen ingen lek och då är de amatörer i jämförelse med Haga och gänget.

Vel... Haga bommet. Han burde skjønt at Rea ville prøve å komme forbi der.
Bare vent å se! Rea kjører bare bedre og bedre! Den siste runden hans i heat 2 var bare helt suveren! :-)

Ptjaa, kanske var det en race incident eller inte, men jag tycker iaf att The Samurai of Slide förtjänar en VM-titel. För att han varit tvåa så länge och för att han förgyller racen med sina kamikaze-moves.

Damn you Rea!

Jag tycker inte att dom kör så hårt mot varandra i övriga lopp jag har sett, tycker dom kör mycket clean faktiskt!
Sen gör dom mindre misstag, men som jag såg det hela var det en grov missbedömning! Och det tror jag Rea tyckte också och bad om ursäkt efteråt.
och var det inte så, så skulle i allafall jag sparka av honom nästa gång, med tanke på hur det ligger till I VM

Det är betydligt tuffare i VM. Fråga Backlund hur han upplevde sin säsong i Superstock EM, det var tydligen ingen lek och då är de amatörer i jämförelse med Haga och gänget.

Gammal dänga som är lite blasé i sammanhanget.

Syftar du på mitt inlägg, eller Nori's oförmåga att något år bli mästare? :tunga

Att han ska få vinna VM för att han kämpat så väl i så många år är ju pinsamt, antingen vinner man eller så är man inte tillräckligt bra. Ska vi ge en till Capirossi också, för trogen tjänst åt GP-cirkusen?

Nej, kolla statistiken/racen för 2009 istället så ser du att Haga inte ens är nära att förtjäna en VM-titel på Ducce'n. 9-1 till Spies sett till kvalen, fler pole den här säsongen än Nori tagit på hela sin karriär. Sen har Spies vunnit mer än hälften av alla lopp det här året, dubbelt så många som Nori btw. Men det är klart, en titel förtjänar han ju :tummenupp

OM Haga skulle vinna totalen men Spies betydligt fler race ska det bli spännande att läsa vad en del skriver, framförallt de som år ut och år in ska ta upp Haydens vinst 2006. Kan bli jobbigt :D

Vår vän Biaggi, den levande vibrationsmätaren, är inte helt nöjd med Aprilian. Han har problem med vibrationer, igen...

“I still feel the usual vibrations in the turns which I'm still unable to resolve; I hope they decrease in the next races because they really limit us a lot."

http://www.crash.net/world+superbikes/news/152045/1/biaggi_not_feeling_good_vibrations.html

"Unfortunately the engine of the second bike didn't perform as it should, as it seemed as I was missing acceleration coming out of the corners, meaning it was impossible to stick with the group ahead of me. It can only go better at Imola."

1991.jpg

De där Termignonisarna ser ut att gå lite väl varmt, eller?

En torpedering i Capirossiklass, men Rea var troligen lite överoptimistisk i bromsningen och barken han lr Haga hade ngonstans att ta vägen. Synd bara om det avgör VM.
Intressant att någon som fortfarande ältar Pedrosas missade bromsning på Estoril 2006 tycker det här var en RI, skillnad på folk och folk?

En torpedering i Capirossiklass, men Rea var troligen lite överoptimistisk i bromsningen och barken han lr Haga hade ngonstans att ta vägen. Synd bara om det avgör VM.
Intressant att någon som fortfarande ältar Pedrosas missade bromsning på Estoril 2006 tycker det här var en RI, skillnad på folk och folk?
Antar att det är den här vurpan du menar?Inte mycket till torpedering tycker jag.Haga går lite brett och Rea snor spåret.Inte helt olikt Kallio/Melandris incident i Brno.[YOUTUBE-ID]Onrd5etb8DY[/YOUTUBE-ID]

Ben Spies blev ju påkörd av Fabrizio, om jag inte minns fel, i Brno och tappade en i princip säker 1a plats. Spies och Haga ligger väl ungefär lika nu i antalet förlorade poäng pga andra förares misstag.

wow, Busaberg skriver mer än en rad...
från den vinkeln ser det ut som en lätt touch, men utifrån kurvan sett är det ser n att det är en ganska hård smäll där Rea kommer nästan rakt ut i kurvan.

wow, Busaberg skriver mer än en rad...
från den vinkeln ser det ut som en lätt touch, men utifrån kurvan sett är det ser n att det är en ganska hård smäll där Rea kommer nästan rakt ut i kurvan.
Du blev lurad av den andra kameravinkeln alltså?

Du blev lurad av den andra kameravinkeln alltså?

alternativt så blev du, som tydligen bara inte sett racet, lurad av vinkeln på amatörfilmen ovan.
Sammantaget sett från båda vinklarna och vad som hände med Hagas hoj, så gick Rea ganska hårt in i sidan på Haga, men som jag sa då han tog innerspåret och missade bromsningen så hade han ingenstans att ta vägen och kontakten var nog oundviklig. RI

Nyheter
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!