WSBK Monza Italien & BSB Brands Hatch 10-11/5

Får teamen byta hoj / byta motor till race 2 om dom vill ?
Där är ju "lite" begränsad livslängd på maskinerna..

Triumph Med I Supersport 2008 !!!

Tjena RaceManiacs !!!

Såå jäävla kul att "TRIUMPH" är med i racingsammanhang igen......sen senast vad jag vet iallafall 1971.......RACE ON "TRIUMPH" !!!

Racehälsningar Kenta............:yoparty

Tre grymt bra race idag. Satan i gatan vad Suzukin gick bra rakt fram men Nitro Nori lyckades trixa till en seger ändå. Grymt imponerande, speciellt med tanke på rökutveckling och annat. :yoparty

Andra rejset var helt underbart hårigt!

Vad har de stoppat i den där Suzukin?
Visade Kiyonari lite på vad som komma skall?
Vad var det som rök från Hagas hoj?

WSBK/WSS är faen intressentare än GP nu (iaf nästan). Den grymma webtjänsten ska ha massa creds för det. :)

Andra rejset var helt underbart hårigt!

Vad har de stoppat i den där Suzukin?
Visade Kiyonari lite på vad som komma skall?
Vad var det som rök från Hagas hoj?

WSBK/WSS är faen intressentare än GP nu (iaf nästan). Den grymma webtjänsten ska ha massa creds för det. :)

Är mer action i ett enda superbike race än vad det är i en hel motogp säsong..

Jag gillar alla klasserna: WSS, 125GP, 250GP, STK600, SBK, MotoGP, STK1000. :yoparty
Alla har sina för och nackdelar.

Riktigt härliga rejs det bjöds på! Någon som vet vad det var som rök från Noris hoj?

Edit: Fick svar på min fråga via Yamaha-Racings nyhetsbrev:

"

RACE REPORT 11/05/2008

Massimo Meregalli (Team Manager, Yamaha Motor Italia WSB Team)
"An unbelievable win for Noriyuki. His fender was touching his wheel and that was why we saw smoke coming from his machine a couple of times. We were all worried it was something else at one stage! We made the machine shorter between races and it seemed that the tyre was rubbing, but only sometimes. Nori rode really well today and we worked well to give him a winning bike. A huge thank you to everyone on the Yamaha team, we worked really hard at Monza this year, I'm very proud of the team."

Last edited:
Vilka häftiga race!!
MotoGP når inte upp till den intensiteten som är i WSBK.
Synd att inte Bayliss var med hela heat 2. Isf kunde de kanske varit 4 man inom 1/10 s :)

Suzukin är grymt snabb. Hade den gått att köra lika fort i böjarna som de andra hojmärkena (vet dock inget om Kawan eftersom den inte är med och visar sig så mycket) så hade Suzuki-förarna legat i topp :tummenupp

Haga och Harms! Modiga män på hojar som verkar aningen långsammare på rakorna än konkurrenternas... och ändå är de före in i krökarna! MÅNGA gånger var de omkörda men med ett heroiskt bromsade slog de tillbaka och var före in i kröken!
Kanonracing! MotoGP är tråkigt!

Vilka häftiga race!!
MotoGP når inte upp till den intensiteten som är i WSBK.
Synd att inte Bayliss var med hela heat 2. Isf kunde de kanske varit 4 man inom 1/10 s :)

Suzukin är grymt snabb. Hade den gått att köra lika fort i böjarna som de andra hojmärkena (vet dock inget om Kawan eftersom den inte är med och visar sig så mycket) så hade Suzuki-förarna legat i topp :tummenupp

Hade det inte varit för Haga på Yamahan, så hade inte någon Yamma varit i närheten! är vad jag tror i alla fall!!!
Haga på Suzukin och det hade varit vinst på 10 sekunder, det är en av hans favoritbanor!
Han kan ju ta vilka spår som helst den karln, han är och förblir en av mina absoluta favoriter :tummenupp

Förbannat spännande race. Biaggi, ja vad ska man säga? Nu är det down hill även i denna klass. Supermoto i USA 2009?

Alltså måste fråga vad för bullar gillar du :va :confused:
Jag blir glad av stora runda fina välsmakande bullar...

Förbannat spännande race. Biaggi, ja vad ska man säga? Nu är det down hill även i denna klass. Supermoto i USA 2009?
Nog definitivt down hill from here i med att han blev påkörd så hårt och rakt på den dåliga handleden oxå... tycker faktiskt lite synd om han ändå. Han kämpade hårt innan vurpan o nu försöker han ta igen o se blir han nermejjad.

Last edited:
Jag blir glad av stora runda fina välsmakande bullar...

Nog definitivt down hill from here i med att han blev påkörd så hårt och rakt på den dåliga handleden oxå... tycker faktiskt lite synd om han ändå. Han kämpade hårt innan vurpan o nu försöker han ta igen o se blir han nermejjad.

Misstänkte det!!!
Ang Biaggi han kommer tillbaka, har försökt att verkligen inte gilla karln, men åka hoj det kan han allt!

Den där dåren på Hondan var inte dålig heller, har tydligen vunnit BSB förra säsongen! :confused: Blir man väl dumförklarad men har inte koll föränns iår på denna klass :rolleyes:

Sjysst att man kallas för down hill när man blir torpederad av en annan förare. Smrz hade ju inte en suck att ta kruvan.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti