WSBK: Monza - 2006

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Hagas ytterrökare på Corser varv 9 en blivande klassiker vakna Niklas.C :rolleyes:
 
Najsiga fighter, Haga är en mästerlig underhållare.

Kan nu bara Barret lära sig starta ordentligt så kan det här bli hur skoj som helst.
 
Hagas kroppspråk är helt ojämförbart. Ingen gjorde lika många och snygga manövrar. Välförtjänt andraplats för Barros. Det låter ju helt sjukt att HRC har sitt TC-system i BSB men inte WSB.

#space skrev:
2142372...vakna Niklas.C :rolleyes:
Ja, maken till inlevelselösa kommentarer får man faktiskt leta efter.
 
Ingen som kan lägga upp SS600 loppet som torrent eller liknande?!

Sketna Eurosport som inte sände racet :gnissla
 
RedBaron skrev:
Undrar vad Charpentier sysslar med ? Han rasar till plats 10, sedan sätter han snabbaste varv :va

Sebastien Charpentier who was striving for perfection this weekend made a jump start off the line and had to submit himself to a ride through penalty which he took on lap five. But even a ride through couldn't stop the French man climbing on the podium.


varning spoiler ahead:




























race 2:
Bayliss, Corser, Haga, Barros, Toseland, Pitt

Troy B leverar verkligen!
Nu ska vi se om vi hittar racen någonstans,
worldsbk.tv var ingen hit, lägga till en betalfunktion som inte funkar
är ingen vidare affärsidé
 
gthyni skrev:
race 2:
Bayliss, Corser, Haga, Barros, Toseland, Pitt

Troy B leverar verkligen!

Mycket imponerande av Bayliss, men varför är Barros så dårlig på att starta...
:va
 
Avanti skrev:
2142689 Mycket imponerande av Bayliss, men varför är Barros så dårlig på att starta...
:va
Har de andra hojarna längst fram TC så är det en del av förklaringen till att de startar mycket bättre.
 
RedBaron skrev:
2142750 Har de andra hojarna längst fram TC så är det en del av förklaringen till att de startar mycket bättre.

Har inget med TC att göra, däremot Launch Control.
 
Don Quixote skrev:
2142764 Har inget med TC att göra, däremot Launch Control.
Det är samma sensorer, elektronik och reglermedel, bara annan programmering och namn.
 
Nyteknik skrev:
Ja, maken till inlevelselösa kommentarer får man faktiskt leta efter.
Han som kommenterade i dag är på gränsen till urusel.
Sitter och sover mest hela tiden och noterar inte det som är på väg att ske förrän långt efter det verkligen har skett.
Han är betydligt bättre som bisittare men klarar inte av att sköta en sändning själv, tyvärr.
Skillnaden mot de engelska kommentatorerna på Eurosport 2 är stooooooooor.

Bayliss visade vart skåpet ska stå och blir nog svårslagen.
Corser och Suzuki måste nog hitta mer mos i motorn om det vill vara med och fajtas om totalvinsten.

Grym körning av Barros, trist bara att han startar så uselt (de andra Hondorna som också saknar TC/LC verkar inte ha samma problem).

Haga är kul att se (omkörningen i chikanen som nämns ovan var snygg!) men Yamahan verkar sakna det där sista för att han ska kunna vara med i den absoluta toppen.

Lanzi var väl en av dagens stora besvikelser, någon som vet om han hade problem?
 
Kul att se att Bayliss plattar till dom som gapade över att "nu när twinnarnas vikthandikapp är borta kommer fyrorna att vinna lätt" efter förra säsongen...

Det gäller att ha ett fungerande paket, motor+chassie, med mycket effekt och dåligt chassie eller tvärt om blir resultatet inte vinnande.

Ducati har levererat en komplett maskin, bit i det sura, ni andra... :hihi
 
tobbe skrev:
2142430 Ingen som kan lägga upp SS600 loppet som torrent eller liknande?!

Sketna Eurosport som inte sände racet :gnissla

Sänder ss600 nu måndag kl 9.30 i repris!
 
Bayliss kör riktigt bra och verkar ha "vinnarskallen" som behövs. Har verkligen hittat tillbaka, det var väl bara första året (2003) i MotoGP som han visade sig med lite pallplatser?
Jag undrar om han kör snabbare med en WSBK-hoj än en MotoGP?
 
Ducster900 skrev:
2143812 Kul att se att Bayliss plattar till dom som gapade över att "nu när twinnarnas vikthandikapp är borta kommer fyrorna att vinna lätt" efter förra säsongen...
Det gäller att ha ett fungerande paket, motor+chassie, med mycket effekt och dåligt chassie eller tvärt om blir resultatet inte vinnande.
Ducati har levererat en komplett maskin, bit i det sura, ni andra... :hihi
Problemet för Ducati är att deras hoj kräver så mycket mer utveckling och därmed mer pengar att få lika snabb eller snabbare än radfyrorna.
Det surras om en höjning till 1200 cc för twinnar just för att hålla kostnaderna nere.
(Enligt den sömnige kommentatorn var KTM eventuellt intresserade av att bygga en 1195 cc motor för WSBK, vore trevligt med ett märke till).

Harms har imponerat på mig sen jag såg honom första gången i Stiggys team och jag hoppas verkligen han kan hålla sig kvar i toppen hela året.
Att se Stiggy harva runt 10:e är dock inte lika kul.
Kan det här vara hans sista år som förare?
 
Man undrar hur racet hade sett ut om det var fri däckleverantör.
Gynnas Ducati av att Pirelli förser alla med liknande material, hade racet sett annorlunda ut om michelin fans med?.

Antar att flamini gruppen får rejäla mutor för att ha ett Pirelli avtal.
 
Grymt kört av Harms i SS600. Fajtades hårt för att senare säkra sin andraplats när Curtain blåste sin motor. Smart val. Han såg oerhört glad ut när han var på pallen och när han intervjuades.
 
2ono skrev:
2144103 Man undrar hur racet hade sett ut om det var fri däckleverantör. Gynnas Ducati av att Pirelli förser alla med liknande material, hade racet sett annorlunda ut om michelin fans med?.
Antar att flamini gruppen får rejäla mutor för att ha ett Pirelli avtal.
Det finns väl både för- och nackdelar med enhetsdäck.
Den största fördelen måste väl vara att det blir jämnare race när ingen har fördel av ett klart bättre däck som vi tex såg i senaste MotoGP-racet.

Banrekordet som Bayliss slog i går hade ju stått sig i 3-4 år och gjordes med Michelin så det kanske hade gått ännu fortare i WSBK med två konkurrerande tillverkare.
 
FireSalle skrev:
2143983 Bayliss kör riktigt bra och verkar ha "vinnarskallen" som behövs. Har verkligen hittat tillbaka, det var väl bara första året (2003) i MotoGP som han visade sig med lite pallplatser?
Jag undrar om han kör snabbare med en WSBK-hoj än en MotoGP?

Nu är det ju såklart svårt att jämföra från år till år osv finns så mkt som spelar in angående snabba tider / kontra maskin /däck mm o det var ju kanske så Du menade oxå.

Men Bayliss körde marlboro duccen 2003 Phillip island på 1.30.834 o Xerox Duccen 2006 Phillip island på 1.31.908.På tre år har inte superbiken kommit ner på -03 tider..
 
Last edited:
KTM säger att dom är villiga att köra med den typen av motorer som man kommer bestämma att det ska vara i WSBK för 2-cyl i det nya reglementet. Oavsett om det blir 1000cc eller 1200cc. Den man har nu och testar med är på 1150cc.

Spionfilm på KTM RC8 2008
 
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top