Wsbk magny-cours

Oh vad jag hoppas att Sofuoglu får ett straff idag. Fy fan vad jag hatar den killen.

EDIT: #54 penalty +25 seconds.

Satan så spännande för totalen!

Vilken placering måste Max ta för titeln vid vinst för Sykes?
Ed
Kommer Max 5a vinner han med 0,5 poäng?

Last edited:
Grattis Biaggi! :tummenupp
0,5 poäng räcker.

Såja! Det krävs lite kyla för att reda ut det och jag är glad att det avgjordes utan nån "teamorder".

Aprilia/Biaggi Världsmästare 2012! Borde vara 50:e vm-titeln för märket dessutom. Tror det blir fest i aprilia-teamet ikväll :hihi

Såja! Det krävs lite kyla för att reda ut det och jag är glad att det avgjordes utan nån "teamorder"...

Yepp. Skönt att den inte behövdes. :)
Men den såg nog ut att finnas där utifallatt...

Wow vilken säsong! 0,5 poäng... Synd att inte Sykes tog det men stort grattis till Max och Aprilia, ruskigt välförtjänt titel.

Max Biaggi (Aprilia Racing Team) is the 2012 WSBK Champion!:banana

Ja djävlar!!!:rock

Grattis Max till guldet, men jag satt och hoppades på att Sykes skulle ta hem det.. Spännande som fan var det!
Tycker nästan att Motogp skulle ta efter med upplägget om 2 race per helg.

Synd att inte Sykes tog hem titeln, grattis till Max/Aprilia. WSBK levererar, hoppas 2013 blir lika spännande.

Stort grattis till Kejsaren! Cred för att han bjuder på dramatik i sann italiensk anda :näsblod

5 segrar fick han ihop, en mindre än Melandri

Då är det alltså bara en tidsfråga innan han blir förklarad som "ovärdig" världsmästare av SH-expertisen...?

I vilket fall som, hatten av för Max och även för hans chefsmekaniker Aligi som ju jobbade med Simoncelli genom hela dennes karriär. Starkt att komma tillbaka efter förra årets traumatiska upplevelse och att dessutom göra det tillsammans med en förare som anses vara något svår att behaga...!

Back