Wsbk magny-cours

Vare sig RSV4 eller några andra är väl i samma utförande som i butik så det går nog att påstå att dom fortfarande tävlar på lika villkor, dvs alla har utfört dom ändringar som är inom reglementet.
Visst tävlar de på lika villkor, det var inte det jag tänkte på.

En bra hoj i grunden brukar kunna vinna alltifrån WSBK ner till standardbetonade nationella mästerskap. Som Suzuki K5, Yamaha R1 -07/08, BMW S1000RR, senaste ZX10R osv. Vinner man "bara" WSBK är det inget vidare bevis för att det är en bra roadracing hoj. Det var så jag menade :)
 
Tror det var Stiggy som sa i någon sändning att han haft förare som inte använde kopplingen vilket fick mig att tro att det kanske var vanligt, men som du säger kan ju Guintoli ha haft någon typ av fel. Vi får kolla hur han kör till våren :)

West är väl en sån kille som aldrig nyttjar kopplingen om jag inte minns helt galet.
 
En bra hoj i grunden brukar kunna vinna alltifrån WSBK ner till standardbetonade nationella mästerskap. Som Suzuki K5, Yamaha R1 -07/08, BMW S1000RR, senaste ZX10R osv. Vinner man "bara" WSBK är det inget vidare bevis för att det är en bra roadracing hoj. Det var så jag menade :)

Där kan väl GSX-R 1000 och RSV4 sägas vara varandras motpoler. Det finns ingen hoj som tagit så många nationella Superbikemästerskap som GSX-R 1000, men bara ett enda världsmästerskap. Trots att RSV4 "bara" existerat fyra säsonger så har den redan fler världsmästerskap, men inte ett enda nationellt mästerskap (mig veterligen...?).

Vilken av dessa är då den bästa hojen...?
 
Trots att RSV4 "bara" existerat fyra säsonger så har den redan fler världsmästerskap, men inte ett enda nationellt mästerskap (mig veterligen...?).
Med tillräckliga resurser kan man nog få nästan vilken 1000cc som helst att vinna VM eftersom det är så långt ifrån standardhojen. Att vinna nationella mästerskap lite här och där tycker jag är ett bättre tecken på att hojen i grunden är bra.
 
Vilken hoj är det som tar mest nationella mästerskap nuförtiden? :va
 
Men trots att valle gick till ducce vann dom inte stora klassen oavsett hur stora resurser dom offrade :va
jag har lite svårt att smälta att det bara handlar om resurser från firman man kör åt för att vinna,,

om jag inte minns fel så var det lite därför valle bytte från Honda till Yamma och vann omgående första mästerskapet,, till kritikernas förtret,, dom som sa att han bara vann för att han körde bästa märket(honda)
det känns lite som att det krävs mer än en bra hoj eller en bra förare för att vinna,, en kombo behövs nog om jag får säga mitt,,

det krävs en man att tygla en tiger och det gjorde max hyggligt bra tycker jag :banana

Med tillräckliga resurser kan man nog få nästan vilken 1000cc som helst att vinna VM eftersom det är så långt ifrån standardhojen. Att vinna nationella mästerskap lite här och där tycker jag är ett bättre tecken på att hojen i grunden är bra.
 
Med tillräckliga resurser kan man nog få nästan vilken 1000cc som helst att vinna VM eftersom det är så långt ifrån standardhojen. Att vinna nationella mästerskap lite här och där tycker jag är ett bättre tecken på att hojen i grunden är bra.

Tycker även att man kan kolla lite på F.I.M STK1000 för att se vilka hojar som är bra i grunden, då det är ett väldigt standardbetonat reglemente...
 
Jag hörde i början av säsongen att Biaggi blev av med sina gubbar men vart försvann de? Hoppade de in i nåt av CRT-teamen?

En konflikt mellan den gamla chefsmekanikern och Aprilias ingenjörer gjorde att stora delar av teamet fick sparken (eller slutade självmant, beroende på vem man frågar...). Därför anställdes ett antal nya mekaniker, bland annat Simoncellis gamla chefsmekaniker Aligi. En riktig gammal italiensk mysfarbror som sysslat med roadracing längre än någon kommer ihåg.

Har ingen större koll på vad som hände med alla gamla mekaniker.
 
En konflikt mellan den gamla chefsmekanikern och Aprilias ingenjörer gjorde att stora delar av teamet fick sparken (eller slutade självmant, beroende på vem man frågar...). Därför anställdes ett antal nya mekaniker, bland annat Simoncellis gamla chefsmekaniker Aligi. En riktig gammal italiensk mysfarbror som sysslat med roadracing längre än någon kommer ihåg.

Har ingen större koll på vad som hände med alla gamla mekaniker.

OK, tack för infon!
 
Back
Top