WSBK Magny Cours

Alex Schacht på 14:de plats i SST600! :tummenupp

Här har vi då en kille som kör så djevla snabbt att han LÄTT kommer om mig mellan esset och högerknicken innan Ejes. Och det har ingen gjort förut! Watz och Spjeldnes har kör om i/alldeles efter knicken på yttern men ingen har kört om innan. Och då hade jag inte missat mer än jag brukar genom esset!

Så ser man då att denne man (pojkspoling) är 2 sekunder efter på varvet när han rör sig bland de bästa. Jag hade ju hoppats att han skulle vinna! Så jag inte skulle framstå sååååååå rutten.
Hmmmmmmmmmm, man blir nog inte världsmästare i detta liv trots allt!

Du är förlåten. :pannkyss

Tack.

Last edited:
Här har vi då en kille som kör så djevla snabbt att han...
Blev själv omkörd i våras av en kille som provade sin nya hoj och senare under året blev holländsk Superbike-mästare. Han kom 5:a på Assen i Superstock som kördes ihop med WSBK. Han är alltså "snäppet" under de som är på väg in i WSBK och som i sin tur är snäppet under de bästa i WSBK som i sin tur är snäppet under de snabbaste i MotoGP.

Det är då man börjar få lite perspektiv och inser att den som är bäst i Sverige har en bit kvar till att nå toppen där det går sinnessjukt fort :näsblod

Blev själv omkörd i våras av en kille som provade sin nya hoj och senare under året blev holländsk Superbike-mästare. Han kom 5:a på Assen i Superstock som kördes ihop med WSBK. Han är alltså "snäppet" under de som är på väg in i WSBK och som i sin tur är snäppet under de bästa i WSBK som i sin tur är snäppet under de snabbaste i MotoGP.

Det är då man börjar få lite perspektiv och inser att den som är bäst i Sverige har en bit kvar till att nå toppen där det går sinnessjukt fort :näsblod

Var det inte två tjeckiska bröder som körde 5:or på gelleråsen första gången de var där. Den ena brodern körde sedan i Superstock i samband med wsbk tror jag :)

Var det inte två tjeckiska bröder som körde 5:or på gelleråsen första gången de var där. Den ena brodern körde sedan i Superstock i samband med wsbk tror jag :)

Pavel Skopek heter ena brodern, kommer inte ihåg vad brorsan hette. Hade banrekord i SST 1000 i Karlskoga 2008

Jo det går fort ute i stora världen :)

Även norrmannen Fredrik Karlsen, som kört en del i sverige i år körde i SST 600 kvalade 3a!! Krachade dock på näst sista varvet.

Last edited:
Även norrmannen Fredrik Karlsen, som kört en del i sverige i år körde i SST 600 kvalade 3a!! Krachade dock på näst sista varvet.

Då var han ju med i absoluta toppen!!! :tummenupp Fredrik Karlsen... vem fan är det? Himla tur att han håller sig där, ute i stora världen, och inte håller på och kommr hit, TILL OSS, och tagit VÅRA poäng i SO!!!
Djevla norrnän. Å finnar! Å danskar! Å ester!!! Å var de nu kommer ifrån! Och tar VÅRA poäng!!

Yadda-yadda... :D Jag trodde tråden handlade om WSBK? ;)

Nitro Nori regerar....trist bara att den där raktfram-raketen med Biaggi på lyckades vara så infernaliskt ivägen i första racet, annars hade Spies fått svårt att hålla undan.

Nori vill mer än Spies, det syntes tydligt...så det blir nog inte bara märkesmästerskap för Ducati i år.. :yoparty

Hoppas verkligen att Spies tar hem det hela! Sjukt galen på att köra.
Yamman har väl inte haft de bästa resultaten med den nya cykeln så det är kul att han lyckas så pass bra. Hade han varit ännu bättre på en bättre cykel?

Hur nöjda är dom på Suzuki att dom släppte honom till Yamaha...:huvet

Spies i motogp blir kul!!

Nitro Nori regerar....trist bara att den där raktfram-raketen med Biaggi på lyckades vara så infernaliskt ivägen i första racet, annars hade Spies fått svårt att hålla undan.

Att Aprilian slår Ducatin där den traditionellt är starkast - ut ur kurvorna - är bara för kul,
Max och teamet har gjort ett otroligt jobb som utvecklat hojen på ett år. Med ett team till med RSV4:or som det ryktas så får Ducati se upp i märkesmästerskapet.

Som Max sa: We will get there, we are Aprilia! :yoparty

Hoppas verkligen att Spies tar hem det hela! Sjukt galen på att köra.
Yamman har väl inte haft de bästa resultaten med den nya cykeln så det är kul att han lyckas så pass bra. Hade han varit ännu bättre på en bättre cykel?

Nya R1:an i händerna på Yamaha Italia är nog en av de bästa hojarna på griden. Den var bra även tidigare men nya motorn sparar däck bättre än den gamla och t ex Hondorna.

Sen skulle jag inte beskriva Spies körstil som galen, snarare iskall och kontrollerad.

Last edited:

En bättre cykel? R1:an kan mycket väl vara den bästa hojen, kolla t.ex. BSB där båda Airwaves R1:orna hamnade ganska överlägset etta och tvåa och i IDM vann Yamaha både märkesmästerskapet och förarmästerskapet så att de inte skulle haft några bra resultat vet jag inte. Den är nog griddens vassaste hoj - enligt mig iaf.

Skulle nog påstå att Duccen är vassast i fältet men det är tight mellan Yamahan, Hondan och Aprilian. Suzuki och Kawasaki därefter.

Yamahan har ju haft stora framgångar internationellt. Redan tre mästerskap bärgade, IDM, Endurance VM och BSB. Ligger etta i CIV i spanien och kom tvåa i ONK bakom en 08 Yamaha. I AMA var det bara Yoshimura Suzuki som van fler race och Yosh Hayes kom tvåa bakom Mladin. etc etc
Inget vidare fel på 09:ans Yamaha bara för att den inte lyckats i SM/SO/NM.

Skulle nog påstå att Duccen är vassast i fältet men det är tight mellan Yamahan, Hondan och Aprilian. Suzuki och Kawasaki därefter.

Yamahan har ju haft stora framgångar internationellt. Redan tre mästerskap bärgade, IDM, Endurance VM och BSB. Ligger etta i CIV i spanien och kom tvåa i ONK bakom en 08 Yamaha. I AMA var det bara Yoshimura Suzuki som van fler race och Yosh Hayes kom tvåa bakom Mladin. etc etc
Inget vidare fel på 09:ans Yamaha bara för att den inte lyckats i SM/SO/NM.

Du menar att det är inget fel på 09ans Yamaha så länge man får modifiera om den så den knappt liknar en standardhoj längre...

:brinnerup

/ Jens

Nej, det menar jag inte. Reglementet i IDM är mer likt Superstock än Superbike tex. I Endurance VM är det ju inte värsta motortrimmet som gäller heller utan en väl fungerande hoj helt enkelt.
ONK reglemente kan jag inte men CIV är ju lite extremare liksom BSB och AMA, som ju dock gått betydligt mer åt Superstockreglementet men med bättre fjädring.

I ONK får man tex köra med eftermarknads TC. I övrigt vet jag inte heller vad de får göra men jag ska kolla upp det till våren.

I övrigt måste jag nog hålla med Jens lite. I standardutförande räcker inte R1 09 till mot de andra japanerna. En Yamaha-förare ska enligt uppgift ha bett om att få köra 08:an istället men fick nej från Yamaha.
Problemet är effekten och det har bytts till kit-trattar på flera ekipage och ändå hänger de inte riktigt med.

Då var han ju med i absoluta toppen!!! :tummenupp Fredrik Karlsen... vem fan är det? Himla tur att han håller sig där, ute i stora världen, och inte håller på och kommr hit, TILL OSS, och tagit VÅRA poäng i SO!!!
Djevla norrnän. Å finnar! Å danskar! Å ester!!! Å var de nu kommer ifrån! Och tar VÅRA poäng!!
Han körde väl med oss i år på Falken.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...