WSBK Kyalami **Spoilers**

Kork ifrån back in the days. När hjältar såg ut som hjältar, stentuffa och inga pajasfasoner. :tummenupp


Håller med men var det inte KB som enligt ryktena hade damunderkläder under stället för att ge honom tur? Eller tänker jag på nån annan?

Hoppas verkligen att Laconi återhämtar sig till ett värdigt liv!

Ser ut som om det blir mycket svårt att hota Haga i år. Han verkar otroligt stabil och inte alls lika aggresiv i sin körstil som när man såg honom på R7:an i slutet på nittiotalet. Även om Spies är väldigt snabb så hoppas jag att Haga får sin VM-titel som han länge förtjänat.
 
I och för sig var nog alla som åkte VM på IoM av betydligt hårdare virke än dagens elit, har mycket svårt att tänka mig slickepinnetönten eller fröken Gibernau på en sån bana.
Rossi, Capirossi, Haga och Corser tror jag dock skulle platsat i gänget.

"hård" och "korkad" är inte samma sak. Det var dessutom inte så länge sedan "tönten" körde trots att han var ganska ordentligt skadad.
 
Ser ut som om det blir mycket svårt att hota Haga i år. Han verkar otroligt stabil och inte alls lika aggresiv i sin körstil som när man såg honom på R7:an i slutet på nittiotalet. Även om Spies är väldigt snabb så hoppas jag att Haga får sin VM-titel som han länge förtjänat.

Japp, är det någon man unnar en titel just nu är det Haga.
 
Något jag har funderat lääänge på nu. Är det någon som kan minnas att Biaggi verkligen har fajtats för en placering. Ständigt samma visa. Ett omkörningsförsök eller kanske två och sen backar han av. Gubben kan ju köra blixtrande snabbt???
 
Något jag har funderat lääänge på nu. Är det någon som kan minnas att Biaggi verkligen har fajtats för en placering. Ständigt samma visa. Ett omkörningsförsök eller kanske två och sen backar han av. Gubben kan ju köra blixtrande snabbt???

Jag märkte oxå att han var väldigt tam vid sina försök att köra om.

Men i motogp var det väl mer fart i gubben vad jag kan komma ihåg.
 
Biaggis största problem, förutom att han inte verkar kunna ta sig om någon, är första kurvan. Han är alltid med bra in, sen tappar han placeringar så det visslar om det.

Han kanske har blivit gammal och rädd?
 
Jag märkte oxå att han var väldigt tam vid sina försök att köra om.

Men i motogp var det väl mer fart i gubben vad jag kan komma ihåg.

Biaggi har aldrig i första hand varit en scrapper, utan främst väldigt snabb när han får köra för sig själv. I 250 var han tuff men motståndet skulle jag tro är tuffare i wsbk idag än under hans 250 år. (men det är ju svårt att veta förstås) Dessutom sitter han nu på en helt ny hoj som ändå går förvånansvärt bra och han piskar sin teamkamrat rätt hårt. Suzukin var inte heller bästa hojen i serien men han gjorde bra resultat på den. Verkar som att man ska sitta på en yamma, honda eller ducati om man ska vinna i wsbk.
 
Det är väl ungefär vad Biaggi har sagt om och om igen de senaste 10 åren: Ge mig en bättre hoj så ska jag vinna :D

Standardursäkten när man inte hänger med :)
Men likväl en fullgod förklaring i många fall, denna säsong t.ex: man kan inte förvänta sig mer från en helt ny hoj. Jag tycker Biaggi gjort riktigt bra hittills.
 
Det tycker jag med, men tänk om han började köra om? Tiderna och körningen när ingen är i vägen är ju inget fel på..

Menar du att han inte kör om när han har förare framför sig som är långsammare? Det har jag svårt att tro. Att man inte kör om en förare strax framför sig kan helt enkelt bero på att man kör 100% av sin kapacitet och precis hänger med och inte har något extra att ge vid omkörningen.
 
Standardursäkten när man inte hänger med :)
Men likväl en fullgod förklaring i många fall, denna säsong t.ex: man kan inte förvänta sig mer från en helt ny hoj. Jag tycker Biaggi gjort riktigt bra hittills.
Det tycker jag också men jag får känslan av att han kör så safe som möjligt och undviker vissa situationer, tex starterna, för att vara säker på att hålla sig på hjulen. Säkert förståndigt men inte så kul att titta på.
 
Det tycker jag också men jag får känslan av att han kör så safe som möjligt och undviker vissa situationer, tex starterna, för att vara säker på att hålla sig på hjulen. Säkert förståndigt men inte så kul att titta på.

Mmm jo den känslan har jag också. Han tappar alltid(tm) de två, tre första varven.
 
Han tappar ofta lite de första varven för att sedan köra upp sig så uppenbarligen kör han om. Jag tror det helt enkelt är så att Aprilia/Biaggi kombon inte är tillräckligt snabb för att rå på Haga/Spies/Fabrizio ännu.
 
Njaa. De inledande omkörningarna som han kanske får till är inte de som fastnar. Det är de som inte sker man saknar.

Jag inbillar mig att man ALLTID ser Biaggi gå imål direkt bakom någon istället för att vara killen som vinner den sista fighten....
 
Jag inbillar mig att man ALLTID ser Biaggi gå imål direkt bakom någon istället för att vara killen som vinner den sista fighten....

Det beror på att du kollade RR senast när du fortfarande var hård och singel, dvs vid samma tidpunkt som Max körde mot Rossi. :)
 
Njaa. De inledande omkörningarna som han kanske får till är inte de som fastnar. Det är de som inte sker man saknar.

Jag inbillar mig att man ALLTID ser Biaggi gå imål direkt bakom någon istället för att vara killen som vinner den sista fighten....


Jag har precis samma känsla! Gillar verkligen Biaggi men visst har han blivit försiktigare. Jag har för mig att han till och med kunde köra ganska fult när han var yngre.

Vet inte om jag håller med om att motståndet vad så mycket lättare i 250 94-97. Klassen hade väl lite av en höjdpunkt då i och med att 500 var rätt trist. Förare som Waldmann, Jaque, Harada och Capirossi var ju alla ruskigt snabba i 250 och var kanske som bäst under den perioden.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top