Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sources at the track have confirmed that there is no neurological damage and the 33 year old has been put into a medically induced coma and will undergo an operation to plate his damaged vertebrae today.
Anta att 5 kotor är skadade och kotpelaren=ryggraden är instabil och man vill fixera detta med någon form av metall som stag eller platta.
Ingen neurologisk skada?? innebär att ryggmärgen och nervrötterna inuti ryggraden inte är påverkade.
Inducera komat kan vara motiverat för att minska den neurologiska skada genom att minska metabolismen/ämnesomsättningen i den känsliga nervstrukturerna, ungefär som de som kan överleva en halvtimme i kallt vatten enl samma princip
Så jag tolkar skadan som riktigt allvarlig
Sources at the track have confirmed that there is no neurological damage and the 33 year old has been put into a medically induced coma and will undergo an operation to plate his damaged vertebrae today.
Anta att 5 kotor är skadade och kotpelaren=ryggraden är instabil och man vill fixera detta med någon form av metall som stag eller platta.
Ingen neurologisk skada?? innebär att ryggmärgen och nervrötterna inuti ryggraden inte är påverkade.
Inducera komat kan vara motiverat för att minska den neurologiska skada genom att minska metabolismen/ämnesomsättningen i den känsliga nervstrukturerna, ungefär som de som kan överleva en halvtimme i kallt vatten enl samma princip
Så jag tolkar skadan som riktigt allvarlig
Kork ifrån back in the days. När hjältar såg ut som hjältar, stentuffa och inga pajasfasoner.![]()
Det där lät mindre bra![]()
Laconi suffered two broken cervical vertebrae (C3 and C5)
"Bara" 2 halskotor dock men tydligen en riktigt elak hjärnskakning mm
Skulle inte Stiggy ha någon ersättare förHopper? Eller är jag lite blind idag?
Vilket sömnpiller till race... eller var jag bara trött och bitter?
Var det knutstorp eller sviestad de körde på![]()
håller med...tråkiga race..kändes som det inte fanns några bra omkörningsställen heller..
Växelpedalen gick sönder för Spies.Vad hände med Spisens hoj i andra?
Dax att sluta sova i team Yamaha nu. Strular till 50% av tävlingarna.
Edit. Team Spies kanske dom ska heta, det är väl han det handlar om igentligen.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |