WSBK: Haga till Xerox Ducati 2009

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Har fått bekräftat idag att Noriyuki Haga kommer att ta Troy Bayliss plats i Xerox Ducati 2009. Med andra ord så är det Haga´s plats som Tom Sykes från BSB tar då Troy Corser ännu är obekräftad.

Sorg från min sida då jag alltid sett Haga som främst en Yamahaförare.
 
tråkigt, bara att sluta hålla på en gammal idol då...
 
YES!:banana

Kul med Haga i Xerox Ducati! Hoppas han kan leverera också.:tummenupp
Helt klart min favorit i WSBK, fast egentligen ska han ju köra Yamaha...men men.

Troy Corser är väl som sagt inte klar för nåt, men det ryktas väl om att han ska köra BMW? eller jag hänger inte med:va

Undrar vem som kommer styra Aprilia...
 
Undrar vem som kommer styra Aprilia...

Aprilia lär väl inte ha världens största penningpung att slänga upp att locka förare med, så jag tror de får ta någon medelgod med måttliga löneanspråk.
Regis Laconi tex, han har kört för dem förr och har knappast impat i år, så på Kawa blir han nog inte kvar.

tråkigt, bara att sluta hålla på en gammal idol då...

Fast nog skulle det vara lite kul om Haga till slut kunde nypa en VM titel, även om det är på en Ducati.
 
Last edited:
Aprilia lär väl inte ha världens största penningpung att slänga upp att locka förare med, så jag tror de får ta någon medelgod med måttliga löneanspråk.

Kolla upp vilka som äger Aprilia så kan du se om det finns pengar eller inte. Om de hade velat ha en "dyr" förare så hade de nog kunnat ta den.
 
Breaking News

This just in:

Fick berättat i går kväll att Yamaha försöker "köpa" tillbaka Haga:)
och att Corser tar ett beslut efter Vallelunga-racet om han ska fortsätta med Yamaha eller gå till BMW.
 
Kolla upp vilka som äger Aprilia så kan du se om det finns pengar eller inte. Om de hade velat ha en "dyr" förare så hade de nog kunnat ta den.
Det verkar som att de tänker satsa rejält de här gången, Biaggi är inte billig.
Budgeten som man har att köra race för behöver inte vara linjärt kopplad till ägarnas kapitalstyrka. Hur mycket lägger Yamaha på att utveckla sin 250 maskin för GP, som exempel ?
 
Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

Back
Top