WSBK-Donington

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
WSBK tillbaka på Donington, ball, en av de riktigt fina klassiska banorna tillbaka i kalendern.

År 2000 satte Colin Edwards på Honda 1.32.59 i Superpole och varvrekordet sattes av Pierfranscesco Chili på Suzuki med 1.33.66 i race 1.

Vem vinner i år? Hemmabana för Toseland, Biaggi och Haga har kört bra där förut. Banan är som klippt och skuren för Ducati med sina snabba svepande böjar.

Extremt svårtippat men jag säger att Biaggi vinner ena racet och Nitrosan det andra. Bayliss på pallen i bägge racen.

Stenhård fight mellan Toseland och Bayliss. Troy kommer förbi i Old Hairpin medan Toseland går förbi igen på någon av rakorna innan eller efter Fogerty-chikanen. :rock De tar vars ett race. Biaggi på pallen i bägge.

tidpunkt och vilken kanal sänder ? e de bara eurosport 2 ?

Bayliss tar minst 1 race !:tungan

Toseland vinner bägge racen.
Tyvärr, för er som inte gillar den tvålfagre charmören :D

Borde ni inte ha lärt er snart att Eurosport sänder MotoGP och WSBK? Gå till www.eurosport.se, bläddra fram till rätt dag och läs. Bit av en kaka!

Den här gången visar de även Superpole live om jag inte minns fel.

För att citera MotoGPnews.com: Noriyuki "Not So Nitro Anymore" Haga :hihi

Bayliss och Toseland kommer slåss om det i båda racen. Biaggi är bra med. Haga och Corser ligger högt upp till ungefär mitten av racen då båda Skramlaha-hojarna har tuggat sönder däcken och de slåss om att hamna topp 10.

Hoppas att Xaus gör ett bra race, Kagayama kanske smiter upp och gör nån turborunda också.

EDIT: Kan nån hjälpa mig med tv-tiderna, jag får inte ihop det..? :va

http://www.worldsbk.com/file/pdf/TV_schedule_DONINGTON.pdf

http://www.eurosport.se/home_day4.shtml

Är GMT alltså 2 timmar efter oss nu när vi har sommartid? Eller är det bara nåt knas här. Innebär det då att Eurosport 2 visar SuperStock 1000 klockan 11.30 våran tid och att Race 1 inte börjar förrän 13.00 vår tid? :va
Usch, det här kan bli komplicerat...

Last edited:
När jag tänker på Biaggi+Donnington så brukar en röd lampa blinka det känns som att det verkligen inte är hans bana därför var jag tvungen att kolla lite statistik på honom där
250
91 bröt
92 bröt
93 6a
94 bröt
95 1a
96 1a
97 bröt
500
98 6a
99 4a
00 9a
01 2a
Motogp
02 2a
03 1a, Bayliss 5a, Haga 7a, Kagayama 12a
04 12a, Bayliss 5a, Xasus 11a, Fabrizio 20e
05 bröt, Rolfo 10 Bayliss och Xaus bröt

Statistiken säger att han mkt väl kan vinna där nu till helgen och även dagsformen med tanke på hans inledande 4 heat men min magkänsla säger att han inte kommer att göra något vidare resultat där.
Bayliss har varit på Donnington och kört Motogp 3x få se vad det kan innebära?

Tiderna i Eurosports tablå bör stämma, det är ju inte precis första gången de går igenom ett byte till sommartid.

Om de sedan stämmer på lördag och söndag återstår att se, de stämde dåligt för MotoGP sist :mad:

Jag hoppas på Bayliss i båda loppen och håller en tumme för Stiggys grabbar i SS.

Last edited:
Och som vanligt ska gay-Eurosport inte visa SBK 2 live utan istället visar väl någon damsport som fotboll eller hästridning eller varför inte pingis eller curling... bah.

http://www.worldsbk.com/file/pdf/TV_schedule_DONINGTON.pdf

Brittiska och franska visar iaf alla race live.

Jag vill se Superstock 1000... hmm. Hur ska det gå till. Har inte Eurosport 2.

Jä-la piss! Kan vi inte mass e-posta en protest till eurosport?
I sommar blir det väl det vanliga tjafset, Homo-Snooker & Tour De Fag.:huvet som prioriteras.

Jä-la piss! Kan vi inte mass e-posta en protest till eurosport?
I sommar blir det väl det vanliga tjafset, Homo-Snooker & Tour De Fag.:huvet som prioriteras.

uttryck dig i så fall lite bättre! :gnissla
med såna vänner behöver roadracing inga fiender.
:rolleyes:

Bayliss tar en och Toseland den andra. :gnissla.
Tommy Hill på pallen i ett race efter kraschfestival pga Regis Laconi. :)

För att citera MotoGPnews.com: Noriyuki "Not So Nitro Anymore" Haga :hihi

Haha det där fick mig att tänka på den skönaste kommentar jag hört efter ett race, om jag inte minns fel var det Okada för ett antal år sedan. På krasslig engelska med typiskt japanskt "sväng":

"Få me, lång tajm nå see podium"
(For me, long time no see podium)

Han var väldigt glad att han tagit en pallplats, för det var länge sedan sist. Störtskönt :yoparty

Back