WSBK Donington Park.

12:30 evrosport resp 15:30 evrosport 2 verkar vara kanalerna för de som har. Finns det betalstreamar?

Ursäkta om ni tycker att detta inte platsar i denna tråd, men Jesper har nu tränat och kvalat
inför helgens race på Donington.
Han verkar ha hittat runt rätt bra för han har kvalat 1:a och är 1.3 sek före 2:an !!!

Han kör 2 race i morgon och 1 på söndag.

Klart det hör hemma här. Bra kört av grabben och håll oss informerade hur det går :tummenupp

Hittar inte tablåer, men kör dom race idag?! Med tanke på att det kvalades igår. Känner mig out-of-date.

Hittar inte tablåer, men kör dom race idag?! Med tanke på att det kvalades igår. Känner mig out-of-date.

Q1 på fredagar,
Q2 och superpole på lördag
race söndag,
detta borde du veta :tungan

Fan va grymt kört av Hubner.

Last edited:
Tror inte jag heller men nu pratade vi Peter Hickman. ;)

Haha, jag vet men det jag skulle kommit till (var något övertrött igår) var egentligen att det ändå inte är ett slutgiltligt resultat och är det nåt man kan säga om brittiska förare så är det ju att de är extremt duktiga på sina egna banor och jag tror att Hickman också kommer göra bättre ifrån sig än så.

Men som även jag kan läsa så skrev jag kanske något för lite för att det ovan skulle framgå ur mitt resonemang... ;)

Nu har Jesper kört dagens 2 heat,första heatet vann han ganska enkelt och var över 6 sek före 2.an i mål.
I andra heatet var det fight om segern ända in i sista sväng,Jesper bromsade om ledaren men
när han gav gas ur svängen släppte framhjulet och han gick omkull...

1 heat kvar i morron och då är det vinst som gäller säger Jesper.

Tydligen var det en till snabb kille på Kawa i en större klass där o körde i dag, Sykes eller ngt liknande hette han visst...:)

179981_10150877454254464_597649463_9199021_1997684555_n.jpg

Fasen va fort han kör som kan köra uppochner :D

Hur som helst så blir det ett spännande race i dag .. snacka om getiningbo med sykes i topp :yoparty:yoparty

Forza Marco!! Men vad det gick undan när Haslam passerade Sykes! Kanske skulle utmanat tidigare och gjort ett rejält försök på Marco!!!!?

Vilket fantastiskt 2a race :yoparty:yoparty:yoparty
Bästa jag någonsin sett, Rea poppis i depån nu?
Pulshöjare kan man säga!

Hoooa! Vilken racing det bjuds på! Undrar om Rea är 100 nöjd med sitt sätt att ta sig till ledning i sista sväng..:gnissla

Verdamt! Jag hade ju redan börjat hälla upp weissbieren för att fira på riktigt...

Nu har även Jesper rejsat klart på Donington
Han hade lite oflyt idag då hojen dog på utvarvet och han blev stående med en hoj som inte ville starta.
Men precis när funktionärerna skulle rulla av honom och hojen fick Jesper igång den och kunde
fortsätta.

Han fick starta dock sist längst bak i startfältet,blev ett tufft race där de var 3 st i bredd i sista sväng. Jesper tog 2:an på yttern men nådde inte riktigt fram till ledaren som tog vinsten 0.17 sek före Jesper...

Riktigt bra kört av Jesper,vad månde bliva ??

Hoooa! Vilken racing det bjuds på! Undrar om Rea är 100 nöjd med sitt sätt att ta sig till ledning i sista sväng..:gnissla

Jag tycker nog att han redan är där, haslam viker in i honom efter att ha trängts ut av Melandri som kom som en projektil på innern.

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2