WSBK Brno 22/7

Sidospårsfråga, såg i resultatlistan att de kör ducati 1098R... varför kör de inte panigalen ?

Sidospårsfråga, såg i resultatlistan att de kör ducati 1098R... varför kör de inte panigalen ?

De testar den först i stk 1000. Nästa år blir det sbk.
Vill säkert ha en vinnar maskin på startlinjen till redan till första rejset, så de får ett extra år att utveckla den lite till.

Forza Melandri!

Äntligen första dubbelsegern för BMW, det gillar vi!

Jag vet inte exakt varför men jag har för mig att de gjorde samma sak med både 999 och 1098 när de introducerades, alltså körde ytterligare ett år med tidigare modellen innan den nya fick premiär i WSBK.

Jag har inte hört hur snacket går men Ducaudi lär väl lansera en A1199R till nästa år i vanlig ordning också?

Sylvain Guintoli ‏@Guinters50:
I will be back on the Ducati 1198 in Silverstone. Thanks to Team Pata & Ducati.

:tummenupp

Är det inte lite Stoner/Ducati över Rea/Honda? De senaste åren har det bara varit Rea som kunnat prestera på Hondan, men han tvingas köra över gränsen ofta. Jag skulle vilja se vad han kan göra på en annan hoj. Risken är att han fimpar sin karriär om han stannar för länge.

Är det inte lite Stoner/Ducati över Rea/Honda? De senaste åren har det bara varit Rea som kunnat prestera på Hondan, men han tvingas köra över gränsen ofta. Jag skulle vilja se vad han kan göra på en annan hoj. Risken är att han fimpar sin karriär om han stannar för länge.
Verkar som att Honda nästan struntar i WSBK med tanke på de magra resultaten. Lite som när Suzuki övergav Alstare sakta men säkert.

Lärde sig Rea inget på Donington frågar jag mig, illa gjort.

Jag har missat vad som hänt med Sylvain, skada?, lämnat Effenberg? sparken? är lost....
Han fick sparken på ett ganska otrevligt vis. Ingen sa något till honom om jag förstod det hela rätt utan det blev en trevlig överraskning när han kom ner till Brno.

Ingen aning vad som ligger bakom men troligtvis ekonomi.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla