Murmeldjuret
Gudomlig sporthojare
Jag hoppas att Bautista vinner mästerskapet för hans och Ducatis skull. Men...Bautista är Bautista. När kommer krascherna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nu i helgen!Men...Bautista är Bautista. När kommer krascherna?
Kallas Stoprak av britterna.Ja det är spännande nästan varje race. De tre är i en klass för sig. Toprak är nåt sinnesjukt bra på att bromsa
Passande namn! Jag kan inte komma på nån annan gång jag sett någon så jäkla överlägsen på det. Ska vi tro att han är lika bra eller bättre än motogp förarna på att få stopp?Kallas Stoprak av britterna.
Brittiska kommentatorerna sa i helgen att Bautista väger 51 kg, tidigare har sagts att Rinaldi är ännu lättare.Rinaldi är lika liten som Bautista om inte ännu mindre och båda kör Ducati i samma team men Rinaldi hänger inte med på rakan ens i suget.
Lite trist att en hoj är så mycket snabbare rakt fram... Hjälper inte att skaffa sig 20 meters försprång där det svänger, Ducatin blåser ändå förbi på långrakorna.Tror att Bautista tar titeln före Toprak.
Är det inte märkligt att Rinaldi hängde inte med ens i suget på "samma" maskin?Brittiska kommentatorerna sa i helgen att Bautista väger 51 kg, tidigare har sagts att Rinaldi är ännu lättare.
Passande namn! Jag kan inte komma på nån annan gång jag sett någon så jäkla överlägsen på det. Ska vi tro att han är lika bra eller bättre än motogp förarna på att få stopp?
Är det inte märkligt att Rinaldi hängde inte med ens i suget på "samma" maskin?
Är det förresten helt fri trimning på wsbk-moter? Om ja så får man gratulera Ducati till att de har fått bra fart på Bautistas maskin. Om nej så är det nåt som luktar skunk
Ok just engine mileage tror jag inte är faktorn som gäller för Bautista eftersom det är samma visa varje gång vad jag kan se. Utgången från föregående kurva kan säkert spela in dockNej, motorreglementet i WSB är allt annat än fritt nuförtiden. Andelen obligatoriska standarddelar är stor jämfört med för bara några år sedan.
Två faktorer icke att förglömma - som i allra högsta grad påverkar toppfart - är ”engine mileage” samt hur snabbt man kommer ur föregående kurva.
Förmodligen om man ser det objektivt. Jag som hejar på det blåa laget tyckte han gjorde det bra. Just det där att han rätade upp hojen istället för att fortsätta svänga höger var en ögonbrynshöjare och Bautista var inte lite så sur i intervjun strax efteråt. Fortsättning lär följaDet här omkörningsförsöket gör väl Rea rätt dåligt... https://www.motorcyclesports.net/ar...lvaro-bautista-out-of-the-race-with-his-elbow
Ett long lap som han bara förlorade 2-3 sekunder på, det var alldeles för billigt ja!Nu tillhör jag iofs röda laget men jag tycker det var horribelt att Rea bara fick en long lap efter den torpederingen. Tycker det är en klockren svartflagg
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |