WSBK 2022

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Då var vi igång igen med WSBK. Mycket spännande racing tidvis. Bautista trivs bra på Ducatin helt uppenbart. Reddings byte känns märkligt. Ångrar han sig redan tro?
 
Toprak har tappat sin edge över de andra just nu vad det verkar men säsongen är lång
 
Ja det håller jag med om. Någon annan som irriterar sig på den dåliga produktionen? Producenten väljer att visa fel saker för ofta. Är klart bättre i motogp
Japp trots att de tre första låg i tät samlad trupp så kunde de visa en fight om plats 10 och det under ett helt varv typ. Man får krupp för mindre
 
Japp trots att de tre första låg i tät samlad trupp så kunde de visa en fight om plats 10 och det under ett helt varv typ. Man får krupp för mindre
Ja eller shots på depåpersonal med armarna i kors. Helt klart vad man vill se när det är tät racing i topp tre. Dessutom verkar dom inte ha nån bra film på kraschen mellan Toprak och Rea. Vad gjorde kameramännen?
 
Herrejävlar vad bra WSBK är nu (och även förra året). Lätt den bästa racingen för tillfället. För alla som inte sett helgens race (Estoril) och har möjligheten att göra det, så rekommenderar jag det starkt.
Kan inte annat än att hålla med. Mycket roligare att se än motogp.
 
Herrejävlar vad bra WSBK är nu (och även förra året). Lätt den bästa racingen för tillfället. För alla som inte sett helgens race (Estoril) och har möjligheten att göra det, så rekommenderar jag det starkt.

Samma här, längtar mer till nästa race i WSBK än motogp
Nästa race 11-12 juni i Misano :)
 
När jag tänker på det så tror jag inte jag har sett någon i MotoGP som så ofta bromsar så långt med bakhjulet i luften innan kurvan för att sen kasta in hojen i svängen. Är det Toprak som har en egen stil eller är det MotoGP-hojarna som inte passar för den körstilen?

Om Toprak kommer till MotoGP med samma stil kan det bli en frisk fläkt.
Instämmer med föregående talare om hur sevärt WSBK är.
 
När jag tänker på det så tror jag inte jag har sett någon i MotoGP som så ofta bromsar så långt med bakhjulet i luften innan kurvan för att sen kasta in hojen i svängen. Är det Toprak som har en egen stil eller är det MotoGP-hojarna som inte passar för den körstilen?

Om Toprak kommer till MotoGP med samma stil kan det bli en frisk fläkt.
Instämmer med föregående talare om hur sevärt WSBK är.
Tror Toprak är ganska ensam om att kunna åka framhjul långt in i kurvorna och sedan med halvsladd på båda hjulen ändå ganska perfekt träffa ideala tangeringspunkten. Killen har otrolig bra hojkontroll!
Klart han kommer att åka och bli mästare i MotoGP! Tyvärr mindre spektakulärt att titta på, tror de hojarnas alla förarhjälpsystem kväver Topraks naturliga stil.

Off Topic: Ser någon på rally-VM? Där visar Kalle Rovanperä lika unik talang...
 
Tror Toprak är ganska ensam om att kunna åka framhjul långt in i kurvorna och sedan med halvsladd på båda hjulen ändå ganska perfekt träffa ideala tangeringspunkten. Killen har otrolig bra hojkontroll!
Klart han kommer att åka och bli mästare i MotoGP! Tyvärr mindre spektakulärt att titta på, tror de hojarnas alla förarhjälpsystem kväver Topraks naturliga stil.

Off Topic: Ser någon på rally-VM? Där visar Kalle Rovanperä lika unik talang...

Så kan det vara.
Tyckte Rea kom om Toprak lättare på rakan än vice versa så R1an har nog tappat lite mos gentemot Kawan i år. Vill minnas det var tvärtom förra året
 
Ser bra ut för Alvaro och Jonny hänger fortfarande med! :tummenupp

Ja Bautista ser riktigt stabil ut! Bortsett från frisyren då. Jag har i och för sig saknat att heja på nån i flätor i VM-sammanhang sen Katja Poensgen la av, men jag hade inte trott att det skulle bli Alvaro. :brynad
 

Bifogat

  • 1BE5697B-258B-4929-8666-8F32D8104D18.jpeg
    1BE5697B-258B-4929-8666-8F32D8104D18.jpeg
    443.9 KB · Visningar: 19
Supersport är också ganska roande att se, händer mer i ett race än i en hel MotoGP-säsong!

Fast nya reglementet är sjukt, upp till 1000cc får delta och så stryper man de större än 600 så att alla ska gå ungefär lika bra. Och när t.ex. 1000(?) cc Ducati inte hängde med fick de höja maxvarvet med 500 rpm och de nu är snabbast. Helt pervest, ska man sänka med 250 varv om de vinner VM?
Lite intressant är att 765cc Triumph-motorer som enligt brittiska kommentatorer är identiska med Moto2-snurror inte riktigt hänger med Yamaha och Kawa 600:or. Kan det verkligen stämma att det är ostrypta Moto2-motorer?
 
Back
Top