WSBK 2008: Qatar - Race 1 & 2

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Att kalla en espresso för expresso är för tusan en dödssynd.

Jag fullkomligen hukar mig för den flodvåg av reaktioner likt de danska karikatyrtecknarna, igenom mitt fruktansvärt illa valda tilltag att kalla kaffe och en skvätt mjölk för expresso :rolleyes:
 
Vad gäller kawa så ja, det har gått rätt ruttet i WSBK, men jag tror verkligen dom kommer rycka upp sig. Flong ny hoj (liksom hondan som inte heller gick nått vidare) och Tamada som sett sina bästa dagar var väl ändå inte mer än 16 sekunder efter i mål (och före Haga och många andra heta namn).

Laconi får stort förtroende efter två minst sagt mediokra säsonger i Team PSG Kawasaki och att ta in Tamada har jag aldrig förstått meningen med! Kawasaki e ju för f-n racing per definition och det måste gå att få bättre matreal att jobba med..
 
Laconi får stort förtroende efter två minst sagt mediokra säsonger i Team PSG Kawasaki och att ta in Tamada har jag aldrig förstått meningen med! Kawasaki e ju för f-n racing per definition och det måste gå att få bättre matreal att jobba med..
Kawasaki racing per definition? Det japanska märke som tagit minst antal titlar i racing snarare. :)
 
det är din teori
:gnissla
Nej, det är ingen teori.
Ducati ansåg att 999:an var för dyr att hålla konukrenskraftig. De ville ha en större motor, gick till WSBK-ledningen och sa att de tänkte bygga en större twin. Vips så ändrades reglementet.

Tydligen heter det machiato. Men något säger mig att det inte var vad #space tänkte på.
Känns det bättre nu?

:rolleyes:
 
Last edited:
Nej, det är ingen teori.
Ducati ansåg att 999:an var för dyr att hålla konukrenskraftig. De ville ha en större motor, gick till WSBK-ledningen och sa att de tänkte bygga en större twin. Vips så ändrades reglementet.:
Vad motsäger att det inte var nödvändigt för dem att tävla med en större motor än de fyrcylindriga för att kunna vara konkurrenskraftiga? Så var det ju under hela eran då de japanska körde med 750 cc. Vad finns det för substans i åsikten att WSBK-reglementet anpassas efter Ducati på ett sätt om är orättvist?

Scott Russell körde grön hoj till VM-seger 1993, iofs.
Vann han VM? Det minns jag faktiskt inte. Men du har säkert rätt. Yanagawa försökte därefter bra många säsonger utan att lyckas.
 
Last edited:
Säga vad man vill om Ducati och Flamminibröderna men faktum är att utan Ducati hade vi inte haft Superbike VM. :fakta
 
Säga vad man vill om Ducati och Flamminibröderna men faktum är att utan Ducati hade vi inte haft Superbike VM. :fakta
Du har så rätt, de andra teamen ska självklart stå med mössan i hand och tacka för att det får vara med och leka...

Vad motsäger att det inte var nödvändigt för dem att tävla med en större motor än de fyrcylindriga för att kunna vara konkurrenskraftiga?
2006.
 
Last edited:
Du har så rätt, de andra teamen ska självklart stå med mössan i hand och tacka för att det får vara med och leka...

2006.
Har jag sagt det? Du läser verkligen inlägg som fan läser bibeln. Som åskådare ska vi vara glada att Ducati alltid har satsat 100% på serien även när ingen trodde på den längre.
 
Kawasaki racing per definition?

Utesluter såklart inga andra märken, men nu var ? varför Kawasaki går så illa i Wsbk och Motogp! Förar val? Motor/chassie? Att Ständigt placera Kawasaki,s race avd Europa i Frankrike och deras tekniker? För visst vill vi alla ha med grönt i toppen även i dom bästa raceserierna. Frågorna kanske blir till utropstecken nästa race :)
 
Back
Top