WR400F goes motard

• Thread starter Thread starter Snowman89
  • Start date Start date

Snowman89

Guest
I torsdags var jag till västerås och hämtade duke2 fälgar och bromsar med distanser för att passa wrfen.
Igår var jag ut och testade lite, det gick inte så bra eftersom fjädringen var fortfarande inställd på "enduro" och sen var det ett 35 bakdrev på sm hjulen( har 52 på endurohjulen..)

Kolla framgaffeln när jag försöker göra en stoopie:näsblod

Det kommer lite garagebilder på den senare!

Bifogat

• P8130006.JPG
    P8130006.JPG
    56 KB · Visningar: 192
  • P8130007.JPG
    P8130007.JPG
    33.2 KB · Visningar: 173
  • P8130012.JPG
    P8130012.JPG
    28.5 KB · Visningar: 163
Metaladdict skrev:
2374667 Vajert! :tummenupp
tackar, jag måste då säga att jag är jävligt nöjd eftersom att jag gav 5500kr för bromsarna,fälgarna, white brothers ljuddämpare, lite plast

Dom där fälgarna var grymt fräna på den där.

Aldrig tänkt på att Duke-fälgarna ser ut sådär, nu fick man fina ideér här. :rolleyes:

ser grymt snygg ut med det på.. lite avundsjuk blir man..
Ser ut som kjedjan hänger väldigt mkt på understa bilden kanske spänna?
Nu e det bara wheela som aldrig förr:yoparty

silvr skrev:
2375349 ser grymt snygg ut med det på.. lite avundsjuk blir man..
Ser ut som kjedjan hänger väldigt mkt på understa bilden kanske spänna?
Nu e det bara wheela som aldrig förr:yoparty
mjo kedjan hänger rätt mkt, bultarna till kedjespännarna var runddragna så det går inte att spänna kedjan, ska byta dom senare den här veckan samtidigt som drevet byts ut

HoOmer skrev:
2375969 För att det är välkänt samt att han har en duke själv kanske.....
okej, är inte så påläst om sånt här..
Hur ser man lättast om fälgarna e skeva då?
Sen hade jag problem med att se likheterna med HC-Devilshoj -02 och en duke..

Jag har knäckt två framfälgar till Duke vid ganska lätta krasher. Otroligt veka. Snygga men tyvärr skitkassa, tänk inte ens tanken på att hoppa och busa mer än wheelies och stoppies.

-PLM- skrev:
2376042 Jag har knäckt två framfälgar till Duke vid ganska lätta krasher. Otroligt veka. Snygga men tyvärr skitkassa, tänk inte ens tanken på att hoppa och busa mer än wheelies och stoppies.
okej, det var ju inte så bra.

Last edited:
Åmotar´n skrev:
2377262 För att Duke är en landsvägscykel kanske?Ingen landsvägshoj är väl direkt tänkt att hoppa med?
nej men duken är ju en blandning mellan en landsvägscykel och en motard, gjord för att busa med.

Back