wr400 motardkit -> xr400?

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
VN800 & GPZ900R
Tja.
Har ev möjlighet att köpa loss ett motardkit som nu sitter på en -98 WR400. Nu är dock frågan, är det någon som har en aning om det går att använda det på min -99 XR400 utan att åka på avancerad kirurgi...

Som jag förstått det så handlar det generellt om axeldiametrar, distanser vid navet, totalbredd fälg/däck vid svingen + någonting för att få ut bromsok till dom andra skivorna.

Har jag missat något?

Motorn är totalrasad så jag kan förmodligen köpa loss gaffelben mm också om jag skulle vilja det, om dom passar i min krona alltså.

Givetvis ska jag dit och mäta, men om någon har provat, alt vet att det är massor med jobb/inte går så är det bra att veta i förväg.

Tacksam för all input.
/Danne

NU har jag tyvärr ingen aning om hjulaxlarna mm mellan Honda XR400 & Yamaha. Men ang gaffeln så är det kört för du har en konventionell gaffel medan Yamahan har USD dvs ytterbenet på din är den nedre delen och på Yamahan så sitter den som övre och den är betydligt grövre så dina strykronor kommer inte att passa. Visst du kan kontrollmäta med ett skjutmått och se hur mkt det skiljer.

NU har jag tyvärr ingen aning om hjulaxlarna mm mellan Honda XR400 & Yamaha. Men ang gaffeln så är det kört för du har en konventionell gaffel medan Yamahan har USD dvs ytterbenet på din är den nedre delen och på Yamahan så sitter den som övre och den är betydligt grövre så dina strykronor kommer inte att passa. Visst du kan kontrollmäta med ett skjutmått och se hur mkt det skiljer.

Doh... tänkte inte på de...
Jodå, jag vet vad en USD-gaffel är men hjärnan registrerade inte att det sitter en sån på Yamman :D

"...se hur mkt det skiljer." Det kan jag nog konstatera utan att mäta att det inte lär gå, XR gaffeln är inte direkt fet om man säger så...

I såfall är det byte av kronan också om jag vill ha på dom gaffelbenen, och då vill det till att styrstammen passar... Hmmm.
Borde det inte gå att få tag på alla sådana här mått någonstans, så man slipper skruva isär allt bara för att mäta.

/Danne

Nyheter
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...