Wow vilken skillnad.......

yzf1000

Just Me
Gick med
29 May 2003
Hoj
ZX9R
Jag krängde på nya däck i dag....vilken skillnad det blev :banana
Inga platta däck längre....nu behöver man inte brotta ner hojen i kurvorna :yoparty
Nu är sommaren räddad....bara ut och gasa så fort vädret tillåter :D

Kan bara hålla med. Man blir lika förvånad varje gång.

Det va ett Avon Azaro AV 49 SP jag satt på i fram
och ett Avon Azaro AV 46 ST i bak....nån som har nå erfarenhet av dessa däck??

yzf1000 skrev:
Det va ett Avon Azaro AV 49 SP jag satt på i fram
och ett Avon Azaro AV 46 ST i bak....nån som har nå erfarenhet av dessa däck??

Jag fick nya ST45 fram och ST46 bak när jag köpte hojen. Har bara kört 200 mil men iaf utan problem :yoparty

fy fan vad skönt det är med nya sulor , ska nog byta sulor varje månad för att få denna sköna känsla , till och med motorn låter bättre med nya sulor

nu till frågan , vad är felet med AVON? , har läst att många int gillar Avon

jag litar ju på däcknasaren och han krängde på Avon Storm ST 2 Ultra och efter det läste jag att en del här inne int gillar Avon

kan det vara beroende på vad man har sulorna till som gör att upplevelsen blir bra eller anus?

Har läst från flera olika här på forumet att Avon ska vara jävligt hala däck, särskilt när det är blött...:död

tur att jag bara kör när det är fint väder då

ska vara lite försiktig i blött annars

Så när du hamnar i regn ska du stanna och vänta till det slutar att regna eller fortsätta åka på ett däck du inte litar på i vått? Det är ju 2012 med regn varje dag i princip. Köper du däcket för att spara pengar eller? :va

fy fan vad skönt det är med nya sulor , ska nog byta sulor varje månad för att få denna sköna känsla , till och med motorn låter bättre med nya sulor

nu till frågan , vad är felet med AVON? , har läst att många int gillar Avon

jag litar ju på däcknasaren och han krängde på Avon Storm ST 2 Ultra och efter det läste jag att en del här inne int gillar Avon

kan det vara beroende på vad man har sulorna till som gör att upplevelsen blir bra eller anus?
Vad har du för däckstorlek? ska du byta varje månad tar jag gärna över dina "utslitna" däck :D
Har kört med avon vp2 sport fram, tycker det funkar skitbra i torrt och blött, är dock mera uppe på ett hjul och tar någon kurvig väg ibland än smiskar på bana dock.. Det däcket va bättre till stoppies än dunlop sportmax 211 som satt på innan iaf..

kör med ett äldre 21" avon venom x fram just nu, funkar men tycker inte greppet är så förbannat bra, iaf om man ska upp på framhjulet eller värma backdäcket..:näsblod

Haha, men faktiskt så är ju detta fortfarande högst aktuellt, för när jag köpte min Sprint, så satt det Avon på, och de sitter fortfarande på. Osäker på beteckningen, men herrejissesminskapare vad otäcka de är när det är vått, eller lite svalt ute. Verkligen snorhala. Gör mitt bästa för att slita ut dem, så jag får byta. Aldrig känt nå tveksamheter på framhjulet, men bak släpper mer och lättare än acceptabelt.

Kan intyga att det även gör rejäl skillnad när man fyller luft och inser att det saknas ett kilo tryck i vardera däck :gnissla

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back