Wow, MV Agustas nya 600 är snyggast någonsin

Hade Eric fått någon säkrare prisindikation?

Det förvånar mig för övrigt att det varit så tyst från hans sida om F3:an. Det är trots allt en väldigt stor nyhet som diskuterats i MV-kretsar i åratal och han brukar ju vara snabb på att få ut info. Antar att detta innebär att han inte heller vet så mycket i nuläget?

Det verkar vara en korrekt analys av läget :). Hoppas på mer info idag.
 
Att ha en MV Augusta i garaget har varit en dröm länge, dessutom är 3:ans karaktär inte dum alls. Tror dock det blir svårt att byta bort den andra 675:an

Då är vi två med 675 som går i bytes funderingar till 675:D, jag var redan klar över att jag ville ha annan hoj men Mv´n kan nog få mig att ta en vända till på en 675a... om den håller vad den lovar?

Ser den inte väldigt färdig ut för att inte släppas våren -11
 
Det verkar onekligen som att trippeln passar rätt bra i en 600:) En sak jag däremot är lite fundersam över är det höga effektuttaget på MV:n och kostnaden för det i form av serviceintervall och livslängd.

Förvisso är ju Triumphs bottendel på motorn fem år gammal och utvecklingen har ju gått framåt - men erfarenheterna visar ju att den spisen har styvt 125 hk på veven (= ca 105-110 dynopållar på bakhjulet) och inte tillhör de lättrimmades sällskap. De som gett sig på motorn "all in" inklusive racesoppa verkar hamna kring 125-130hk på bakhjulet, men då är också livslängden högst diskutabel.

Antispinn är ju fränt, men har någon sett något om slirkoppling? Det hade ju varit perfekt att slippa byta kopplingskorg det första man gör...

Marzocci fram och Sachs bak känns ju tillfredsställande och lär räcka långt för de flesta av oss.

Det vore guld att få testa en F3 och en Daytona 675 R (med Öhlins/Brembo) innan man handlade sin nästa tvåhjuliga kamrat:)
 
mvagustausa.com står den omnämnd som 2012 MV Agusta F3 vilket stämmer ganska bra med en del andra sidor som pekar mot en säljrelease framåt hösten 2011. Men det kanske gäller USA och att Europa med lite tur hinner se den under sommaren 2011.

Hojen är säkert färdig som sådan. Frågan är ju hur många exemplar de i så fall hinner få fram i tid till sommaren och om de ens börjat med produktionen än.
 
F3:an var minst lika snygg i verkligheten som på bilderna! Men det fanns inte en enda skriven text om hojen utan den stod inne på ett podium i en stor vit box med lång kö in av dreglande besökare... Ruggigt snygg var den ialla fall , a piece of art..
Bilder finns på Facebooks Britalian Racingsida http://www.facebook.com/#!/media/set/?o.187191708565
 
En cbr 600 rr känns som en gudagåva! Sen kanske de ska påpekas att Honda: Kvalite plus att CBR600RR stått överst på pallen i Supersport 600 VM 7år på raken, känns som de finns en anledning varför

2002 – Fabien Foret

2003 – Chris Vermeulen

2004 – Karl Muggeridge

2005 – Sebastién Charpentier

2006 – Sebastién Charpentier

2007 – Kenan Sofuoglu

2008 – Honda CBR600RR…

Förresten, vad tror du en service går på till denna hoj? reservdelar?
 
Last edited:
Man får ju tycka vad man vill, men ditt inlägg säger nog mer om dig och din kunskap rent generellt än något annat. Tycker dessutom det är ett helt meningslöst att göra ovan typ inlägg i en tråd som uppenbart är en "gillar " tråd.

Jag har helt enkelt grymt svårt att förstå varför det alltid ska finnas folk som känner sig tvingade att skriva negativa eller orelevanta inlägg. Kan det måntro vara den svenska avundsjukan som kommer fram:va

Personligen tycker jag MV verkar ha lyckats leverera något fantastiskt igen. Grymt läcker hoj.

Du som sa det, " svårt att förstå att de alltid ska finnas folk som känner sig tvingade att skriva negativa inlägg "

Ja man kan ju ställa sig frågan varför man inte bara skriver att augustan är en snygg hoj istället för att känna sig tvungen att klanka ner på andra hojar när man startar en tråd vilket känns aningen onödigt
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top