Wow, MV Agustas nya 600 är snyggast någonsin

”The powerplant of the new F3, an inline 675cc three cylinder, plays homage to the most victorious motorcycle brand in the word. With this layout MV raced and won an unprecedented number of races and world championship titles. This iconic engine has now returned in the form of an avant-garde middle weight supersport with performance technical solutions based on the demands of Claudio Castiglioni who is convinced that this is the ideal architecture for a middle weight supersport. The engine is the most compact, incredible short and narrow engine ever seen in this category. The powerplant is incredibly modern in design, technologically advanced and capable of generating the most power ever seen in this category. One of the numerous technical features is the counter-rotating crankshaft, never before seen on a production supersport engine.”

Stämmer det där om vevaxeln?
 
Tycker nog att plastkåpan i vissa lägen inte känns helt rätt men det är marginalanmärkningar. Svingen och avgasrören är nog något av det fetaste man sett och uppväger mer än väl det andra.

Tjusig hoj, kan de hålla det priset blir det nog kul för Agusta.
 
”The powerplant of the new F3, an inline 675cc three cylinder, plays homage to the most victorious motorcycle brand in the word. With this layout MV raced and won an unprecedented number of races and world championship titles. This iconic engine has now returned in the form of an avant-garde middle weight supersport with performance technical solutions based on the demands of Claudio Castiglioni who is convinced that this is the ideal architecture for a middle weight supersport. The engine is the most compact, incredible short and narrow engine ever seen in this category. The powerplant is incredibly modern in design, technologically advanced and capable of generating the most power ever seen in this category. One of the numerous technical features is the counter-rotating crankshaft, never before seen on a production supersport engine.”

Stämmer det där om vevaxeln?

Stämmer vad om veven? Att det är den första som snurrar motsols eller att den snurrar motsols?
 
-1

Nä men skämt åt sido så håller jag med. Inte stora skillnader... Dock var avgaset porrigt. det ser du inte på ZXR-RR-GSX-R-F ?! :D

Med tanke på inlägget jag kommer att skriva så är jag glad att minus-knappen inte finns kvar...

Av alla dessa "denna hojen är snyggast"-trådar så ser jag fan knappt nån skillnad på dem. Den liknar CBR hit, ZX dit, gixxer däråt, R1 häråt... Som att jämföra Audi och Skoda för fan! Finns ingen skillnad knappt!

Hur stor kan skillnaden vara på en modern sport-tvåhjuling? :3freak
 
Blir det inte ett hysteriskt pålägg här i Sverige så ska dyraste modellen kosta 11500 euro vilket är klart billigare en närmaste konkurenten D675.
 
Jävlar anamma. Den var inte ful någonstans, den.

Har aldrig gillat avgassystemet på storebrodern, men den här lösningen var bland det snyggaste jag har sett på en hoj.

Ska bli intressant att se testerna, helt plötsligt börjar man ju för fan överväga att köra 600.. :D
 
MCN hävdar att produktionsstart är nästa oktober, vilket alltså skulle medföra att vi talar en 2012:a..? :va
 
Jävlar anamma. Den var inte ful någonstans, den.

Har aldrig gillat avgassystemet på storebrodern, men den här lösningen var bland det snyggaste jag har sett på en hoj.

Ska bli intressant att se testerna, helt plötsligt börjar man ju för fan överväga att köra 600.. :D

Jag tycker att just avgaset var ganska fult.
3 pipor.. hade varit snyggare med en, diskret pipa nånstans där man knappt ser den. Nu påminner det lite om en rymdfärja.

I övrigt ser jag inte vad det är som är så sjukt snyggt på den. Tycker att de flesta moderna sporthojar påminner väldigt mkt om varandra.
 
närmsta ja kommer till att köra den är när den kommer ut på testdrive :rolleyes:


fälgarna påminner om dom feta BBS fälgarna man satte på nfs bilar:va
 
Last edited:
MCN hävdar att produktionsstart är nästa oktober, vilket alltså skulle medföra att vi talar en 2012:a..? :va

Japp, och dom har själv inga planer på att tävla med den,
men fristående team kommer ju att köra med den.

här en lite rensad
 

Bifogat

  • f3.jpg
    f3.jpg
    73.6 KB · Visningar: 286
Japp, och dom har själv inga planer på att tävla med den,
men fristående team kommer ju att köra med den.

här en lite rensad

Ser riktigt nice ut, jag kan definitivt tänka mig en sådan nästa år.

EDIT: Just ja, 2012 var det va? Då går ju jorden under också...
 
De verkar som att de är nå visst med Italienskt ändå... huxflux vill alla japsåkare ha en sådan fast "de är så jä"#¤a dåliga"... :mattias
 
De verkar som att de är nå visst med Italienskt ändå... huxflux vill alla japsåkare ha en sådan fast "de är så jä"#¤a dåliga"... :mattias

Dock ritat av Adrian Morton som är engelsman.
 
Med tanke på inlägget jag kommer att skriva så är jag glad att minus-knappen inte finns kvar...

Av alla dessa "denna hojen är snyggast"-trådar så ser jag fan knappt nån skillnad på dem. Den liknar CBR hit, ZX dit, gixxer däråt, R1 häråt... Som att jämföra Audi och Skoda för fan! Finns ingen skillnad knappt!

Hur stor kan skillnaden vara på en modern sport-tvåhjuling? :3freak

Pussy is pussy eller? Så länge det finns ett hål:p
Tyvär men jag håller inte med dig där. Det är de små skillnaderna och formerna, effektkurva ja nästan allt! Varje mc är speciell och har sin speciella karaktär.:tuttar
 
Britalian alltså! Undras om den finns på EICMA, ska dit imorrn..

Gött, jag va där ifjol, fint som fan.

För en månads sen hade dom inte planer på det, men hoppas du får se den.

“We haven’t decided yet if we are going to EICMA or not. The main reason is that I don’t really believe that EICMA is so important for MV and, especially at the moment, I would like to concentrate on the economic efforts of the new company into the new products. So spending $1 million for five days? It is better to spend it on the product.”

“But, maybe we will just go with the F3. Just a big white cube, sort of trendy architectural stuff with just the F3 inside so that people see that MV is there, that we’re investing in new product and that the F3 is designed and ready to go. I think this is a good message to go to everyone, but without having a very big spend. We may go just to show our clients that the F3 is there and that they should wait another 10 months before buying something.”
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top