Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Denna kille har i 27h spelat oavbrutet och ahr nu dingat 70.... på gränsen till besatthet.. mjo. Han kan inte haft kul ens.
1 timme om dagen ungefär. Nöta hårt? Nja, med jobb och familj så blir tiden framför datorn ett sätt att slappna av. Lika gärna som jag läser en bok eller tittar på tv.
Men jag menar ändå att sällskapsspel, oavsett sort och antalet medspelare, är en form av socialt umgänge. Därav liknelsen mellan monopol och WoW, eller CS etc. Patiens är mer som att läsa en bok eftersom det är någonting du gör för dig själv.
Det jag vänder mig mot, rent allmänt, är när folk sätter sig till doms över andra människors hobby, hur de väljer att spendera sin fritid. Vem är t.ex. du att bestämma att det är mer värt att mecka med hojen i garaget i två timmar eller om man hellre bankar sönder virtuella monster?
Givetvis går det en gräns där en hobby övergår i passion eller rent av en besatthet. Men det är ju på grund av tiden de lägger ner på sin aktivitet och inte beroende på vilket aktivitet det råkar vara, eller hur?
Att bygga en hoj från scratch i vardagsrummet under 3 års tid är för mig precis lika insnöat som att lägga motsvarande tid på ett spel. Men sparkar man boll med samma brinnande iver och färdighet får man ett par miljoner om året och kallas folkhjälte. Förstår du hur jag menar då?
Det var just det här jag tyckte var lite kul när du på SH beklagade dig över det sociala samlivet som kan uppstå på nätet. Men du tycker kanske att det är skrämmande med de (om än få) som funnit varandra på SH också
Jag argumenterar inte FÖR att man skall snöa in på ett datorspel. Jag förstår inte bara varför det skulle vara värre än att snöa in på sporthojar, sparkcyklar eller fågelskådning. (Vilket det verkar som att du tycker).
Skulle vara kul med en studie som undersöker WoW-spelares kontra hojåkares arbete/ekonomi/matvanor/förhållande/sociala kompetens. Givet samma engagemang och åldersindelning för de olika intressena tror jag det är hugget som stucket.
Möjligtvis att hojåkarna har sämre ekonomi, du kör ju upp månadskostnaden för WoW på en förmiddag, för att inte tala om försäkringarna och värdefallet på hojen![]()
Summa summarum, jag tycker man skall låta alla människor få ha sin hobby ifred. Hobby != besatt.
27h konstant spelande och hela tiden boostad av sitt gille har jag för mig, ska leta upp en bättre källa.271916727h tyckte jag lät jävligt lite för att komma från 60 till 70, vill nog se en källa där. Roligt tror jag inte han haft men nu kommer det roligare att börja för han. Wow blir roligt först på högsta leveln, det är där nötandet börjar.
Sålde mitt konto för ett litet tag sen. kring 85 dagars speltid hade jag på de två "huvudkaraktärerna" och jag var inte ens nära den nördigaste av oss.
27h konstant spelande och hela tiden boostad av sitt gille har jag för mig, ska leta upp en bättre källa.
JAg vet ju inte hur lång tid det tar men har hört att 60-70 ska ta lika lång tid som 1-60. hursomhelst så tog ju 59-60 ungefär en hel dags grindande, 7-8 timmar.
BM speccad hunter för tillfället, men när jag blir 64 kommer det att gå på räls.
Skulle vara kul med en studie som undersöker WoW-spelares kontra hojåkares arbete/ekonomi/matvanor/förhållande/sociala kompetens. Givet samma engagemang och åldersindelning för de olika intressena tror jag det är hugget som stucket.
Möjligtvis att hojåkarna har sämre ekonomi, du kör ju upp månadskostnaden för WoW på en förmiddag, för att inte tala om försäkringarna och värdefallet på hojen![]()
Summa summarum, jag tycker man skall låta alla människor få ha sin hobby ifred. Hobby != besatt.
Har du någon källa på ovanstående information, eller antar du bara, utifrån din egen erfarenhet som CS-proffs, att alla spelar lika mycket som dig när de väl spelar?Dina argument håller inte någonstans. Jag diskuterar inte precis den personen som spelar en timma om dagen. Det är kanske 1% av alla som spelar WoW aktivt som spelar 1 timma om dagen. Resten spelar nästan en halv eller en arbetsdag. 4-8 timmar. Hobby som Hobby, men hobbyn skall inte göra så att arbetet blir lidandande.
Jag är iofs äldre än vad du är, vilket kanske tydliggörs bäst av att du börjar prata om motpartens bristande intelligens bara för att du inte håller med min ståndpunkt att det kostar mer att åka hoj än att spela WoW.Jag anar att du inte är så gammal heller, då du tar förbrukningskostnaden på WoW och jämför med MC-åka. Eller så har du inte intelligensen att förstå att jag menade att ekonomin blir LIDANDE pga ditt spelande.
Har WoW spelare misskött sina jobb på grund av sitt spelande? Säkert ett antal, men långt ifrån alla har jag svårt att tro.Det finns flera tusen som blivigt arbetslösa av spelet.
Bra tänkt där.Som jag skrev i mitt förra inlägg så får folk syssla med vad dom vill, jag skiter väl i folk blir mördare i verkligheten för att dom spelar WoW.
Jag sätter allt jag äger på att slutresultatet visar att en WoW-spelares sociala kompetens/förhållande/matvanor mm är markant sämre en hos en hojåkares! Tror du annat så kan jag upplysa dig om att du är fel ute.
Säger du det som en hojåkare som aldrig spelat wow och bara gissar?
Förövrigt så förstår jag inte vad folk snackar om att ekonomin blir mer lidande av wow än hoj? Betalar du halvförsäkring i en månad så har du betalat lika mycket som man gör för wow i ett år typ.
Aegd, som man säger som nörd.![]()
Länka builden bitte.![]()
Jag kör nån form av BM/MM nu men funderar på att köra 41 Bm snart.
Men det var just den sociala biten som jag snackade om, för du ska inte försöka inbilla mig att en datanörd har mer social kompetens än de flesta andra "normala" människor (inget illa menat, datanördar är också människor).
|
Nya BMW S 1000 RR tar form
Redan i maj 2025 gav BMW me... |
|
|
|
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D
H-D presenterar nya Deadwoo... |
|
|
Sommarauktion hos Antiqueweb
Svenska Antiqueweb avslutar... |