Ja, lets face it. Du jämför datorspel och monopol. Jag gissar på att du brukar nöta spel rätt hårt med den inställningen.
Har du hört någon sitta och spela monopol och skrika. LOL NU FÅR DU BACKA!!
ROFL! WELL PLD!!!!!!! GG DÄR ÅKTE DU PÅ GIBB!
Seriöst nu, jag spelade quakeworld seriöst i 5-6 år kanske. På väldigt hög nivå. Så jag vet ju vad som blir fallande när man spelar och är beroende...
Snackar vi tidsfördriv som du verkar vilja få det till så är det väl självklart roligare att spela WoW än att spela patiens. För att t ex bli lvl 60 i wow så krävs det nog lite mer än att bara spela någon timme i veckan när man har tråkigt. Du måste engagera dig jävligt mycket i spelet...
Att många sedan blir sjukligt socialt missanpassade framför spelen och drar paralleller med verkliga livet genom WoW t ex är väl skrämmande? Självklart får alla hålla på med precis vad dom vill. Dock borde du nog skaffa lite argument till varför man skall snöa in på ett datorspel som med största chans kommer att ge dig något lidande:
Tidsfördriv som blir till ett maniskt beroende är rätt löljligt. Att köra sporthoj är inget du gör 12 timmar / dag. eller oavbrutet i 3 dagar utan sömn. Det gör du med WoW, utan problem
Skola, Arbete, Ekonomi, Matvanor, Förhållande, social kompetens (IRL?

) osv osv.. You get my point?