WoW-hysteri!!

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
Det bästa är att folk som spelar detta spelet brukar säga

"jag kan ju sälja min gubbe för X antal kronor"

Vad dom inte räknat med är att dom har mindre timmlön än mohammad i indien som väver mattor med tungan.

Många förstör sitt liv genom detta spel. Jag har hört sjuka saker om begravningar och sådant som hållita i spelet. Någon dog i "verkligheten" och då hade man en begravning i spelet osv. Bröllop osv. Dop. Helt sjukt. Vissa borde seriöst ta och snacka med någon. Kanske är det jag, vem vet

Hörde om en som gav sin fru bröllopsdagspresent i spelet, någon grej som var bra att ha.

Frågar här istället för att skapa en ny tråd

Hade inte SH en CS:S server?
IP eller DNS till den i så fall?

några av grabbarna i klassen sprang iväg nyss till åhlens, eftersom det bara fanns 2ex kvar av det det ehm spelet:D Behöver jag nämna att dom e datanördar?

Fick precis mitt ex av burning Crusade utan en sekund i kö. Inget förbokande. Orka liksom.

..och ja, jag ÄR en tönt. :rolleyes:

Haha nog för att det är skoj o spela men det här är väl lite väl överdrivet, kanske..

Finns fler bilder på webhallen.com

bc-troll.jpg

Vad folk är negativa då. Jag har spelat lite till och från sen release och tycker fortfarande WoW är ett helt ok spel. Kanske lite enformigt när man kommit en bit, men som tidsfördriv är det svårslaget. Är man dessutom ett par kompisar som spelar ihop blir det riktigt kul.

Vad folk är negativa då. Jag har spelat lite till och från sen release och tycker fortfarande WoW är ett helt ok spel. Kanske lite enformigt när man kommit en bit, men som tidsfördriv är det svårslaget. Är man dessutom ett par kompisar som spelar ihop blir det riktigt kul.
De som klagar mest tror jag är tidiga 70-talister som fortfarande växte upp när datorer var för supernördar, och som håller fast vid den uppfattningen.

Idag är det väl inte konstigare/töntigare att spela dataspel än det var att spela monopol 1985?

Ironin tycker jag når hysteriska höjder när man på ett forum för sporthojar (ungefär lika nischat intresse som flugfiske?) anser att andra är insnöade nördar. :D

Lets face it, det finns fler WoW spelare i sverige än sporthojsåkare. Visst, sporthoj är cool, men ändå.

Ja, lets face it. Du jämför datorspel och monopol. Jag gissar på att du brukar nöta spel rätt hårt med den inställningen.

Har du hört någon sitta och spela monopol och skrika. LOL NU FÅR DU BACKA!!

ROFL! WELL PLD!!!!!!! GG DÄR ÅKTE DU PÅ GIBB!

Seriöst nu, jag spelade quakeworld seriöst i 5-6 år kanske. På väldigt hög nivå. Så jag vet ju vad som blir fallande när man spelar och är beroende...

Snackar vi tidsfördriv som du verkar vilja få det till så är det väl självklart roligare att spela WoW än att spela patiens. För att t ex bli lvl 60 i wow så krävs det nog lite mer än att bara spela någon timme i veckan när man har tråkigt. Du måste engagera dig jävligt mycket i spelet...

Att många sedan blir sjukligt socialt missanpassade framför spelen och drar paralleller med verkliga livet genom WoW t ex är väl skrämmande? Självklart får alla hålla på med precis vad dom vill. Dock borde du nog skaffa lite argument till varför man skall snöa in på ett datorspel som med största chans kommer att ge dig något lidande:

Tidsfördriv som blir till ett maniskt beroende är rätt löljligt. Att köra sporthoj är inget du gör 12 timmar / dag. eller oavbrutet i 3 dagar utan sömn. Det gör du med WoW, utan problem ;)

Skola, Arbete, Ekonomi, Matvanor, Förhållande, social kompetens (IRL? ;)) osv osv.. You get my point?

Finns bara ett ord:

Patetiskt.

Det säger min sambo också, men hon anser det än mer patetiskt när jag står och dreglar över en Hayabusa med försäljningsargumentet att den är jättebekväm att åka bakpå.

Vad man än gör så är man en nörd, det är bara att acceptera stämpeln.

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet