WoW-hysteri!!

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
Finns bara ett ord:

Patetiskt.

:tummenupp Ja du ja. Som i så fall drar alla över en kam som spelar.
Som sagt, många tycker det är väldigt töntigt att vara så motor/mc intresserad som nog många av oss är. Gillar man nåt mer än normalt kan det mesta ses som ett beroende. Sen kan väl diskuteras vad som är mest "smart" att göra. Spela wow och riskara att fastna eller köra mc och riskera att dö. :huvet
Jag gör för säkerhets skull både och. :yoparty

Det skönaste är när alla retards inte vet om att de säljs på typ Toys R Us och BR leksaker oxå. Det var ju liknande hysteri när Wii släpptes, jobbade den dagen (el-giganten) och folk köade som tokar och det vart världens hysteri om vem som kom först. Sen visade det sig att Toys R Us 200m bort hade det i även 3 dagar efter releaset.
Själv gled man på ett bananskal då polaren jobbar på PC-City och kunde tipsa när deras andra leverans kom, eftersom de inte förhandsbokade. :D

Haha mycket roligt Basse ;) Det va ju ett försök till comeback. Men efter min flickvänn hade sett just den filmen så förklarade hon för mig att jag kan inte fortsätta vara 10år i skallen. Man kan inte heller hålla på att bli förbannad på folk över ett spel. Så jag tog bort det, det va väl tur. Men där ser ni hur beroende man kan vara...

Det är min kompis micke som spelar. Allting är äkta känslor, så som det skall vara! ;) Jag klarade dock av att sköta arbete, ekonomi osv med mitt spelande, men många klarar inte det =D - övertalar er om att jag inte var så väldigt beroende :D

det går fan inte att jämföra WoW-lirande med ett MC-intresse i alla aspekt. Som någon skrev beror allt på tillgänglighet och enkelheten med vilket man kan utöva sin valda hobby. Ingen åker motorcykel från till fem på morgonen, skiter i skolan dagen efter etc. Själv lirar jag inte WoW, men är en före detta Civilization-lirare; ett spel som på grund av sitt spelkoncept inte är lika beroendeframkallande då man inte har ett utvecklingsmoment, men fortfarande var kapabelt till att fängsla mig framför datorn tolv timmar i sträck.

Hälften av Åva gymnasiums killar är enligt rykten "sjuka" idag - jag förstår dem; när Need For Speed: Most Wanted släpptes spenderade jag 30 av helgens 48 timmar fram Xboxen :D

Haha mycket roligt Basse ;)

8588rm0.gif

Last edited:

Vilken dåre! :huvet Seriöst så tycker jag mest att det är tragiskt att vuxna människor lägger ner tid på såna här grejjer istället för viktigare saker. Att snorungar gör det är en annan femma, jag lirade CS dygnet när jag var "liten" men gav upp när jag insåg att det fanns viktigare saker att göra som man dessutom tjänade pengar på :D Jobb kallades det...

Vilken dåre! :huvet Seriöst så tycker jag mest att det är tragiskt att vuxna människor lägger ner tid på såna här grejjer istället för viktigare saker. Att snorungar gör det är en annan femma, jag lirade CS dygnet när jag var "liten" men gav upp när jag insåg att det fanns viktigare saker att göra som man dessutom tjänade pengar på :D Jobb kallades det...

Helt rätt. det är jag som är dåren på filmen. Dock är det ingen debut. Mer en återblick hur jag en gång va, det satt fortfarande i som en ren reflex (sättet) :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Ja, lets face it. Du jämför datorspel och monopol. Jag gissar på att du brukar nöta spel rätt hårt med den inställningen.
1 timme om dagen ungefär. Nöta hårt? Nja, med jobb och familj så blir tiden framför datorn ett sätt att slappna av. Lika gärna som jag läser en bok eller tittar på tv.

Men jag menar ändå att sällskapsspel, oavsett sort och antalet medspelare, är en form av socialt umgänge. Därav liknelsen mellan monopol och WoW, eller CS etc. Patiens är mer som att läsa en bok eftersom det är någonting du gör för dig själv.

Det jag vänder mig mot, rent allmänt, är när folk sätter sig till doms över andra människors hobby, hur de väljer att spendera sin fritid. Vem är t.ex. du att bestämma att det är mer värt att mecka med hojen i garaget i två timmar eller om man hellre bankar sönder virtuella monster?

Givetvis går det en gräns där en hobby övergår i passion eller rent av en besatthet. Men det är ju på grund av tiden de lägger ner på sin aktivitet och inte beroende på vilket aktivitet det råkar vara, eller hur?

Att bygga en hoj från scratch i vardagsrummet under 3 års tid är för mig precis lika insnöat som att lägga motsvarande tid på ett spel. Men sparkar man boll med samma brinnande iver och färdighet får man ett par miljoner om året och kallas folkhjälte. Förstår du hur jag menar då?

Att många sedan blir sjukligt socialt missanpassade framför spelen och drar paralleller med verkliga livet genom WoW t ex är väl skrämmande? Självklart får alla hålla på med precis vad dom vill. Dock borde du nog skaffa lite argument till varför man skall snöa in på ett datorspel som med största chans kommer att ge dig något lidande

Det var just det här jag tyckte var lite kul när du på SH beklagade dig över det sociala samlivet som kan uppstå på nätet. Men du tycker kanske att det är skrämmande med de (om än få) som funnit varandra på SH också :)

Jag argumenterar inte FÖR att man skall snöa in på ett datorspel. Jag förstår inte bara varför det skulle vara värre än att snöa in på sporthojar, sparkcyklar eller fågelskådning. (Vilket det verkar som att du tycker).

Skola, Arbete, Ekonomi, Matvanor, Förhållande, social kompetens (IRL? ;)) osv osv.. You get my point?
Skulle vara kul med en studie som undersöker WoW-spelares kontra hojåkares arbete/ekonomi/matvanor/förhållande/sociala kompetens. Givet samma engagemang och åldersindelning för de olika intressena tror jag det är hugget som stucket.

Möjligtvis att hojåkarna har sämre ekonomi, du kör ju upp månadskostnaden för WoW på en förmiddag, för att inte tala om försäkringarna och värdefallet på hojen :näsblod

Summa summarum, jag tycker man skall låta alla människor få ha sin hobby ifred. Hobby != besatt.

Jag blir inte beroende av spel... är jag knas då?

Nej.. vänta... jag har blitt vuxen!! :banana

Helt rätt. det är jag som är dåren på filmen. Dock är det ingen debut. Mer en återblick hur jag en gång va, det satt fortfarande i som en ren reflex (sättet) :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Eftersom du vågar stå för det så är du förlåten :D Att du inte blev utkastad av tjejen däremot, det är ett mirakel :gnissla

var en sjuktkul historia om en wowware i detta numret av moore... hans polare pajjade hans konto rejält :D

tycker man borde förbjuda wow :tummenupp

Denna kille har i 27h spelat oavbrutet och ahr nu dingat 70.... på gränsen till besatthet.. mjo. Han kan inte haft kul ens.
wowscrnshot_011707_040340.jpg

Det finns ju bottar som kan spela åt en.
Kanske det han har lr kört på en stund iaf.

Är glad jag inte började med det dära då hade jag utan problem nött 12h/dag :D

Nej cs får duga det blir man trött på efter nån timme.

Ja, lets face it. Skola, Arbete, Ekonomi, Matvanor, Förhållande, social kompetens (IRL? ;)) osv osv.. You get my point?

Ungefär som SH, fast WoW kostar massa pengar..:fakta

Nej, jag spelar inte, och har aldrig gjort det, för jag har inte vågat testa, för OM det va jätte kul, så vill jag inte fastna för det och allt annat bli lidande, det räcker med sporthoj.com..

Vet många nötter som kastat KTH-studier och flickvänner åt helvete för World of Warcraft.. Undrar om personerna i fråga kommer tänka tillbaks om tio år och tycka att det var värt det? :)

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet