WoW-hysteri!!

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date

MikkE

Guest
Ja jisses. Nån ny uppgradering till World of Warcraft ha kommit. Släpps i hela världen idag.

Hängde med en polare till spelbutiken här i lilla Fredrikstad som hade bokat det. Var ca 120 människor i kö när vi anlände kl 00.00. Var vissa som hade suttit där sedan kl 16.00!!! Vi stod ca en timme i kylan. Jag har precis kommit hem.

Hörde att webhallen i Stockholm har ca 3000 förbeställningar på uppgraderingen, fy fan. kan bara tänka mig kön där.

Här kommer en liten bild också från mobbekameran

Bifogat

• DSC00077_2.jpg
    DSC00077_2.jpg
    121 KB · Visningar: 260
Ska sätta klockan imorn, ica maxi kl 10 är de som gäller.. dem skulle få in 50-100 ex :) ..

Själv håller jag på att installera uppgradering efter att ha köat i 2 timmar...

Att köa är väl inte det värsta, det tycker jag är när folk säljer/köper WoW "gubbar" på exempelvis blocket för tusentals kronor :huvet

Att köa är väl inte det värsta, det tycker jag är när folk säljer/köper WoW "gubbar" på exempelvis blocket för tusentals kronor :huvet

Det finns en marknad för allting. Det högsta pris jag hört på "min" server där jag spelar är 15.000 sek. Hade själv funderingar på att sälja min för en 3-4.000 vilket jag tror jag hade fått.

Om man vill ha det så mycket så man är beredd att ställa sig och köa i timmar kl tolv på natten så förstår jag inte varför man inte bara förbokade det. Det kunde man ju göra för flera månader sen. Lite skönare att få det hem i brevlådan istället för att stå utanför en affär i flera timmar.

Om man vill ha det så mycket så man är beredd att ställa sig och köa i timmar kl tolv på natten så förstår jag inte varför man inte bara förbokade det. Det kunde man ju göra för flera månader sen. Lite skönare att få det hem i brevlådan istället för att stå utanför en affär i flera timmar.

Shhh, det kanske är sista gången på månader dom där nerdarna är ute i friska luften, det kan dom behöva om dom ska sitta 24/7 vid datorerna sen. :rolleyes:

Det finns en marknad för allting. Det högsta pris jag hört på "min" server där jag spelar är 15.000 sek. Hade själv funderingar på att sälja min för en 3-4.000 vilket jag tror jag hade fått.

Sälj den kvickt som attan och köp något verkligt istället.

Undra vad Blizzard ska hitta på med sin pengabinge de byggt.

8 miljoner spelare som betalar runt 100:-/månad renderar i många tusenlappar varenda månad i inkomst med TOKHÖG marginal. Först tar de betalt för spelet iofs, som nu är 8 miljoner sådana, men de tar även betalt för expansionerna som alla tydligen måste ha.

Spelvärldens förmögnaste utvecklingsstudio?

EDIT: Hur många spel orsakar sådana här köer?
lang_ko.jpg

Last edited:
Det bästa är att folk som spelar detta spelet brukar säga

"jag kan ju sälja min gubbe för X antal kronor"

Vad dom inte räknat med är att dom har mindre timmlön än mohammad i indien som väver mattor med tungan.

Många förstör sitt liv genom detta spel. Jag har hört sjuka saker om begravningar och sådant som hållita i spelet. Någon dog i "verkligheten" och då hade man en begravning i spelet osv. Bröllop osv. Dop. Helt sjukt. Vissa borde seriöst ta och snacka med någon. Kanske är det jag, vem vet

Vad dom inte räknat med är att dom har mindre timmlön än mohammad i indien som väver mattor med tungan.

Många förstör sitt liv genom detta spel. Jag har hört sjuka saker om begravningar och sådant som hållita i spelet. Någon dog i "verkligheten" och då hade man en begravning i spelet osv. Bröllop osv. Dop. Helt sjukt. Vissa borde seriöst ta och snacka med någon. Kanske är det jag, vem vet

Du är bara avundsjuk för att du inte fick WoW i julklapp som dom andra barnen

Jag spelade WoW för första gången häromdagen. Man kan testa kratis i tio dagar. Det var aptråkigt och jag lade ner efter en timme. 2:an var mycket roligare! "Whut IS it?" :yoparty

Förstår iofs folk som försvinner in i det där. Det skulle kunna vara jag, om det bara varit roligt att spela...

2717078 Jag spelade WoW för första gången häromdagen. Man kan testa kratis i tio dagar. Det var aptråkigt och jag lade ner efter en timme. 2:an var mycket roligare! "Whut IS it?" :yoparty

Förstår iofs folk som försvinner in i det där. Det skulle kunna vara jag, om det bara varit roligt att spela...
Man måste tydligen ha högre level för att det ska vara roligt, säger de som har spelat det ordentligt.

Fast jag tror att dem ljuger, det är säkert så tråkigt hela vägen upp till level 60, de säger att det är kul bara för att de har lagt ut pengar på det. :rolleyes:

Man måste tydligen ha högre level för att det ska vara roligt, säger de som har spelat det ordentligt.

Fast jag tror att dem ljuger, det är säkert så tråkigt hela vägen upp till level 60, de säger att det är kul bara för att de har lagt ut pengar på det. :rolleyes:

Mellan lvl 20 och 50 är det ett schysst spel, hittar man en bra server med bra folk så blir det riktigt roligt. Efter 50 inser man att det bara är samma sak om och om igen och man börjar tröttna. Jag spelade i typ fyra månader och jag hade riktigt kul. Nu har jag slutat och jag saknar det inte direkt. Har annat att göra på dagarna... ;)

Nu har jag aldrig spelat WoW, men tänkte raljera lite....

Jag har hört sjuka saker om RIP-trådar och sådant som man hållit på forumet. Någon dog i "verkligheten" och då sörjde man på forumet också. Vissa har till och med träffats och blivit sambo. Helt sjukt. Vissa borde seriöst ta och snacka med någon.

:rolleyes:

Edit
Som på beställning: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=144802

Last edited:
Skulle aldrig spela ett spel som man är tvungen att betala för varje månad
Men det är tur att vissa gillar det så dom tjänar lite pengar på det

Counter-Strike:source (CS:S) får räcka för mig

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...