World SBK Misano Adriatico 10/6

Tragiskt dåliga enhetsdäck som får avgöra racen helt och hållet, dom funkar i ett race på hojen men inte i det andra samtidigt som Italienska fabrikaten aldrig får problem tillfälligheter???

Roligast var Giuliano som bjuder på räjs! :tummenupp (iaf tills han kör av) :(
Annars får race1 8/10 och 2'an 7/10.
Synd för totalen att Checa klotar.

Nej det är självklart inte tillfälligheter, dom har naturligtvis hotat däcktillverkaren så att dom får bättre däck än dom andra....
Har du fler konspirationsteorier du vill ha svar på?

Tragiskt dåliga enhetsdäck som får avgöra racen helt och hållet, dom funkar i ett race på hojen men inte i det andra samtidigt som Italienska fabrikaten aldrig får problem tillfälligheter???

Det var ju inte som att man satt på nålar under något av racen men det kanske bara var jag som hade en dålig dag.

Annars gör de svenska kommentatorerna på Eurosport sitt för att man ska få lust att stänga av. Badovini befann sig överallt om man skulle tro Sandy samtidigt som Haslam och Melandri byter hoj när ingen ser osv.

Nej det är självklart inte tillfälligheter, dom har naturligtvis hotat däcktillverkaren så att dom får bättre däck än dom andra....
Att en italiensk däcktillverkare skulle ge italienska motorcykeltillverkare fördelar i en serie styrd av italienare vore väl ingen större sensation.

Jo det är ju självklart, Berlusconi har hotat med ett hästhuvud i sängen om inte Ducati och Aprilia får bättre "enhetsdäck" än dom andra, vem förväntar sig nå annat?

Att en italiensk däcktillverkare skulle ge italienska motorcykeltillverkare fördelar i en serie styrd av italienare vore väl ingen större sensation.

Kul att Guigliano visade sin potenial i ett heöt race - gillar hans körning även om det är nära och över gränsen.

Biaggis var sjukt imponerande idag. :yoparty

Aha och detta efter att Bridgestone ger Rossi dåliga däck i MotoGP.
Stoppa pressarna gåtan med Rossis kräftgång på Duccen är löst!!

Alla konspiratörsteoretiker världen över samla er i RR depåerna och studera däcken.

Last edited:
Det skulle vara helt otänkbart, närmare helt omöjligt. :) för konstigare saker har ju inte hänt.

Det var ju inte som att man satt på nålar under något av racen men det kanske bara var jag som hade en dålig dag.

Annars gör de svenska kommentatorerna på Eurosport sitt för att man ska få lust att stänga av. Badovini befann sig överallt om man skulle tro Sandy samtidigt som Haslam och Melandri byter hoj när ingen ser osv.

De engelska på Eurosport Player är riktigt underhållande att lyssna på. Jag borde kunna namnen men jag tror den ena är Steve Martin om jag int hörde fel.

Skaffa Eurosport Player är det bästa jag gjort på länge, äntligen kan man se spännande hojracing igen!

Last edited:
Så, orsaken till att melandri och haslam inte var på pallen tillsammans på silverstone var däcken! Gott, då kan Rea sova gott igen. Och att Rea vann var för att Apriliamecken tagit fel i däckshögen.. :rofl:rofl

Det kan helt enkelt inte bero på att twin och v4 är snällare mot däcken, låter dem vila mer för att minska hjulspinn? Nä, sånt har vi aldrig hört talas om...

Antar att det är därför Yamaha går så bra bra på Bridgestone i GP, medans Ducatin rör sig som en äggsjuk höna..
Foliehatt delux:yoparty

Last edited:
De engelska på Eurosport Player är riktigt underhållande att lyssna på. Jag borde kunna namnen men jag tror den ena är Steve Martin om jag int hörde fel.

Skaffa Eurosport Player är det bästa jag gjort på länge, äntligen kan man se spännande hojracing igen!
Det brukar vara Jack Burnicle och James Whitham och de är sjukt bra. Idag var det Steve Martin på första tror jag och sedan Burnicle och James Haydon.

Vilken kanal sänder det, och om jag inte har den kanalen vem betalar jag för att kunna se? Eller streama eller vad ni kidz kallar det idag...

Så, orsaken till att melandri och haslam inte var på pallen tillsammans på silverstone var däcken! Gott, då kan Rea sova gott igen. Och att Rea vann var för att Apriliamecken tagit fel i däckshögen.. :rofl:rofl

det är åtgärdat; nu har de en däckshög med italienska flaggan på och en utan så att till och Aprilia ska hitta rätt.

Pirelli Tricolore.

waz??
Om man alltså köper svenska eurosport player, kan man då välja engelska kommentatorer?
och är dom i så fall Burnicle och Whitham? (när dom nu jobbar vill säga)
Jag har försökt att köpa den engelska tjänsten med rätt invecklade metoder utan framgång.

waz??
Om man alltså köper svenska eurosport player, kan man då välja engelska kommentatorer?
Jag har försökt att köpa den engelska tjänsten med rätt invecklade metoder utan framgång.
Japp. Så är det.

waz??
Japp. Så är det.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...