World of Warcraft

Damn, har svårt o inte logga in med min main, prälle! :mad:
Hur kul som helst o heala jue!! Men ska försöka levla roggen osså, kanske i em.

MORR...!! Fick fixat datorn, bytte från vista till XP också när jag ändå var igång. installerade wow under hela dagen, körde o köpte att game card och aktiverade det... nog fan funkar itne wow eftersom det inte finns några drivrutiner till mitt grafikkort för XP... kan någon bara skjuta mig?

MORR...!! Fick fixat datorn, bytte från vista till XP också när jag ändå var igång. installerade wow under hela dagen, körde o köpte att game card och aktiverade det... nog fan funkar itne wow eftersom det inte finns några drivrutiner till mitt grafikkort för XP... kan någon bara skjuta mig?

Hur kan det inte finnas? Såvida du inte har något riktigt udda så finns det alltid referens-drivisar.

Finns i stort sätt bara två grafikkorts-typer/märken. Det är Nvidia eller ATi.
www.nvidia.com eller www.amd.com (ati)

gl hf.

ЯK;4493036 skrev:
Hur kan det inte finnas? Såvida du inte har något riktigt udda så finns det alltid referens-drivisar.

Finns i stort sätt bara två grafikkorts-typer/märken. Det är Nvidia eller ATi.
www.nvidia.com eller www.amd.com (ati)

gl hf.

ATI Mobility Radeon HD 2400. Finns inte till XP, endast till Vista, vad jag märkt.´, och vad LG's support svarade mig...:huvet

ATI Mobility Radeon HD 2400. Finns inte till XP, endast till Vista, vad jag märkt.´, och vad LG's support svarade mig...:huvet

Dumheter. Såvida du inte köpt burken på stormarknad och 2400'an satt i från köp.
Då kan det hända att de OEM-bundit kortet med sina egna signerade drivrutiner, således fungerar inte de som finns på ati.com.
Det köptes in ett parti sådana på jobbet och det var ju inte bättre än ett förbannat skämt. Bara för att det stod HP på kartongen fungerade inga andra drivrutiner än deras. Och varför det var så dåligt var just för den extremt bristfälliga, eller snarare helt obefintliga tillgången på drivrutiner till dessa. Än idag har ingen av teknikerna hittat drivisar som fungerar utöver de som finns på den medföljande CD:n. Jättefint om de befintliga inte fungerar korrekt eller om man hamnar i en sits så som din.

En av flera väldigt bra anledningar varför jag aldrig köper själv eller rekommenderar någon annan att köpa stationära märkesdatorer från en butikshylla.
Vill man inte plocka själv kan man köpa Dell. De är i alla fall seriösa i frågan.

Köp nytt direkCt!!1
Kostar inte många kronor för ett likvärdigt.

Last edited:
Det verkar faktiskt som att AMD inte släppt nån officiell driver till xp för just Mobility HD2400... Men det finns ju alternativ, det borde funka med Omegas eller DNAs moddade drivers.

Det verkar faktiskt som att AMD inte släppt nån officiell driver till xp för just Mobility HD2400... Men det finns ju alternativ, det borde funka med Omegas eller DNAs moddade drivers.

WTF, jag läste inte "Mobility".
Med andra ord var mitt förra inlägg mest svammel. :mad:

Det finns folk som gör egna ändringar i de officiella drivrutinerna från ATi och nVidia i syfte3 att få ur mer prestanda. Resultatet lägger de upp på nätet så att fler kan använda dem och bland entusiasterna är (eller brukade vara åtm) det mer regel än undantag att använda dem. Omega och DNA är två sådana tweakade drivrutiner.

Testa:
http://www.omegadrivers.net/ati_winxp.php
eller
http://downloads.guru3d.com/Videocards----ATI-Catalyst-(Modified)_c24.html

Hm, inte jättefräsha nån av dem ser jag nu, men en driver som är ett år gammal är bättre än ingen alls.

Det finns folk som gör egna ändringar i de officiella drivrutinerna från ATi och nVidia i syfte3 att få ur mer prestanda. Resultatet lägger de upp på nätet så att fler kan använda dem och bland entusiasterna är (eller brukade vara åtm) det mer regel än undantag att använda dem. Omega och DNA är två sådana tweakade drivrutiner.

Testa:
http://www.omegadrivers.net/ati_winxp.php
eller
http://downloads.guru3d.com/Videocards----ATI-Catalyst-(Modified)_c24.html

Hm, inte jättefräsha nån av dem ser jag nu, men en driver som är ett år gammal är bättre än ingen alls.

tack, men just nu vägrar min dator att starta överhuvudtaget. Har jag operativskivan i så hittar den inte NTLFR-filen, och har jag inte skivan i så får jag bara error message "operativsystemet kan inte startas". Underbart. Blir väl till att köpa ny hårddisk då... jag HATAR datorer.

tack, men just nu vägrar min dator att starta överhuvudtaget. Har jag operativskivan i så hittar den inte NTLFR-filen, och har jag inte skivan i så får jag bara error message "operativsystemet kan inte startas". Underbart. Blir väl till att köpa ny hårddisk då... jag HATAR datorer.

http://www.tinyempire.com/notes/ntldr-swe.htm detta kanske kan vara något?

Vad gör du med datorn igentligen? :)

Nu har jag migrerat västerut och står parkerad i Thunder Bluff.
Ser fram emot att inte köra helt själv. :tummenupp

Kommer logga in senare ikväll och köra lite. Skulle egentligen köra ToC25 och Ony25 men som det ser ut nu så kommer ett raid resultera i laggspikesdeluxe och disconnects så blir till att ta det lite lungt.

Blä.

Nån som har bra uppkoppling och en bra dator till salu?

Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h