Woho första bilen=)

Min första bil var en extremt rostig Merca 190 -87. :tomten

Bifogat

• mercan1.jpg
    mercan1.jpg
    55.8 KB · Visningar: 41
Esquire skrev:
Min första bil var en extremt rostig Merca 190 -87. :tomten
Vilka jäkla brats, min första bil (som användes i trafik) var en SAAB V4, som jag rostlagade och lyfte ur och renoverade motorn på, innan den var körklar.
ÅAS köpte jag den för pengar jag sommarjobbade ihop (tanken var att köpa dyrare bil, men pengarna festades upp)

Jag tror fortfarande starkt på iden att tjäna ihop pengarna först, innan man spenderar dom.
(utom till bostäder, där det ju tyvärr är nödvändigt att låna)

Jag har sett allt för många exempel på 32åringar som bor hemma hos mamma för att ha råd med bling, eller 25 åringar som tror att 42" plasma och blingbil med blingfälgar är en nödvändighet, som har banklån över öronen för att kunna leva någon annans livsstil.

Nu säger jag INTE att så är fallet här, grattis om du har råd med det! :tummenupp

Hur tung kebabvagn får du dra med den?

Mcbrud skrev:
Jag hade ju mycket hellre tagit den lilla röda racern (stingray?)högst upp i bilden.... lite mer ovanlig.

nej men grattis!!!

själv kör man runt i en golf II -90 som ser som ny ut... =) puts, puts, puts....

tack tack :pussa då ska man bara hitta en fräsch r6 -02 Röd/vit/svart som matchar skinnstället :tummenupp eller r1a som ska strypas till 25kw :huvet

Last edited:
GuW skrev:
Vilka jäkla brats...
Håller med. Jag drog lös min första bil (Opel rekord) ur älven där den stått i 6-7 år och satte igång med svetsen. Gick åt 2kvm plåt för att lappa hål, 19 poäng på besiktningen och ett gäng reservdelar innan den rullade med godkänt besiktningspapper. Den körde jag med i 3 år fram och åter till jobbet... en och annan raggarrunda blev det också.
:hihi

morlock skrev:
Håller med. Jag drog lös min första bil (Opel rekord) ur älven där den stått i 6-7 år och satte igång med svetsen. Gick åt 2kvm plåt för att lappa hål, 19 poäng på besiktningen och ett gäng reservdelar innan den rullade med godkänt besiktningspapper. Den körde jag med i 3 år fram och åter till jobbet... en och annan raggarrunda blev det också.
:hihi

Hårdrock! :yoparty

Snygg bil!

Dock inget jag skulle satsa på om första bil efter att ha sett hur det gått för många polare.

Vissa verkar vara avundsjuka. Har man pengar så varför inte? Vem fan köper en rostig, rutten, skit bil om du har råd med en ny och fin bil?

Jag hade en Fiat 127 -81 som första bil. Hur kan man välja något tyskt före italienskt?? :kocko

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt