Wirdheim/Jaguar

FinskaNinjan skrev:
Varför det då? Bara för att dom är så bra och spöar övrigar världen i både rally och f1?? Kan ju förstå dig, men jag tror det kallas avundsjuka. Du vill väl att nå svensk skulle toppförare i F1... Den dan får du nog vänta på en tid tror jag... :D :D
Under tiden tar Räikkönen hem flera VM titlar...tro mej.. :hihi

Tror Wirdheim är lika stor talang som både Häkkinen och Räikkönen, han ska bara få rätt plats.

FinskaNinjan skrev:
Varför det då? Bara för att dom är så bra och spöar övrigar världen i både rally och f1?? Kan ju förstå dig, men jag tror det kallas avundsjuka. Du vill väl att nå svensk skulle toppförare i F1... Den dan får du nog vänta på en tid tror jag... :D :D
Under tiden tar Räikkönen hem flera VM titlar...tro mej.. :hihi

Du har nog rätt men jag tror att det är inställningen till motorsport och att ni haft flera F1 världsmästare i modern tid som gör att finska förare lättare tar sig till de stora sammanhangen, jag tänker på era framgånger i rally-VM ochså.
Men inte beror det på att finnar som folkgrupp skulle vara snabbare.

Internationell racing dog i Sverige i hop med Ronnie Peterson och sen dess betraktas det av tänkbara sponsorer och ffa sportmedia med skepsis.

Björn Wirdheim har inte den sponsorbackning han skulle behöva, i övrigt har han det som krävs för att tävla i den absoluta toppen.

Det *var* så jag menade. Själv tycker jag röda bilar gör sig så bra i sandfållan....
We agree to disagree, my friend.

McB skrev:
Inte riktigt så jag menade. Jag ÄLSKAR Ferrari, men avskyr finska räserförare. Tyvärr är Ferrari sugna på att kontraktera Räikkönen. Fy fan. :gnissla

Macho Woman skrev:
Känns det inte mer rätt att heja på en förare från grannlandet än en spännig tysk?

Jag hejar inte på tysken, jag hejar på Ferrari. Fast om Räikkönen sitter i en röd bil från Modena så vettifan om jag inte går över till Minardi eller någon annan underdog.

McB skrev:
Jag hejar inte på tysken, jag hejar på Ferrari. Fast om Räikkönen sitter i en röd bil från Modena så vettifan om jag inte går över till Minardi eller någon annan underdog.

Vad fan är det för fel på Kimi? Vi borde inte bära något hat mot finnarna. Vi klår ju dem i hockey och de flesta andra sporter jämt. Till och med Finnkampen börjar gå vår väg.

Jag gillar inte nån av dom. Inte Schumi, inte Valrossen (Ross Brawn), inte Grodan Boll (Jean Todt), och det är ju dom som "är" Ferraris F1-team idag. Barrichello är väl springschas ?

Jag har föressten en riktigt riktigt elak bild på Schumi som retuscherad nasse... Den tar vi inte med, så elaka är vi inte.

Fernando Alonso ligger mig varmt om hjärtat, och självklart 'break for nobody'-Juan-Pablo :banana

Dom unga grabbarna verkar mer hungriga, mer benägna att 'ge allt'. Sånt är bra för sporten.
McB skrev:
Jag hejar inte på tysken, jag hejar på Ferrari.

Macho Woman skrev:
Vad fan är det för fel på Kimi? Vi borde inte bära något hat mot finnarna. Vi klår ju dem i hockey och de flesta andra sporter jämt. Till och med Finnkampen börjar gå vår väg.

En ren principsak.

Macho Woman skrev:
Känns det inte mer rätt att heja på en förare från grannlandet än en spännig tysk?
Tyskland är lika mycket grannland som Finland. Dessutom är tyskarna lättare att förstå.

1. J.P. Montoya - Williams-BMW - 1'09"306 - 59 laps
2. M. Schumacher - Ferrari - 1'09"432 - 86 laps
3. R. Schumacher - Williams-BMW - 1'09"678 - 82 laps
4. J. Button - BAR-Honda - 1'10"019 - 86 laps
5. A. Pizzonia - Williams-BMW - 1'10"153 - 85 laps
6. R. Zonta - Toyota - 1'10"339 - 84 laps
7. F. Montagny - Renault - 1'10"438 - 103 laps
8. O. Panis - Toyota - 1'10"462 - 92 laps
9. J. Trulli - Renault - 1'10"464 - 84 laps
10. F. Massa - Sauber-Petronas - 1'10"631 - 53 laps
11. T. Sato - BAR-Honda - 1'11"096 - 95 laps
12. B. Wirdheim - Jaguar - 1'11"215 - 106 laps
13. M. Webber - Jaguar - 1'11"379 - 51 laps
14. G. Bruni - Minardi - 1'12"485 - 20 laps
15. Z. Baumgartner - Minardi - 1'22"213 - 4 laps

Han verkar ha fått åkt ordentligt nu iaf, 106 varv, före Webber ivf, men man vet ju inte det brukar ju testa olika saker i bilarna.

Roligt att han fått ordentligt med "tracktime" ivf...

Mkt bra insats från Björn idag, hans aktier har troligtvis stärkts ytterligare hos Jaguar! :Bugar

Bifogat

• wridjag.jpg
    wridjag.jpg
    43.6 KB · Visningar: 73
Jaa, Webber blev ju höjd till skyarna, så kickar wirdheim his butt :Bugar

De andra testerna med jordan och Bar har ju varit sådär, lite åktid å mycket sitta........... nu verkar han ha hittat gaaaaaaaaaaasen

Marcus skrev:
Mkt bra insats från Björn idag, hans aktier har troligtvis stärkts ytterligare hos Jaguar! :Bugar

Tom Byron skrev:
Jaa, Webber blev ju höjd till skyarna, så kickar wirdheim his butt :Bugar

De andra testerna med jordan och Bar har ju varit sådär, lite åktid å mycket sitta........... nu verkar han ha hittat gaaaaaaaaaaasen

Wirdheim har det i sig att kunna slåss i toppen av F1, testplatsen kommer nog ta honom vidare till bättre team där han inte behöver ha pengar med sig, utan där han kommer få betalt. Kanske inte i år, men nästa år kommer det nog bli lite omflyttningar i de större teamen..

Ford äger både Volvo och Jaguar, Volvo har stora intressen i SKF som har en
Engelsk VD som är en F1-fantast!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey