Wirdheim/Jaguar

Jävlar vilken überkaxig hjälm!

Bifogat

• Wirdheim.jpeg
    Wirdheim.jpeg
    38.6 KB · Visningar: 138
oFFkeFF skrev:
Nja, 70 millar tror jag inte det är frågan om för wirdheims sits, för 70 millar hade han fått en ordinarie plats och förmodligen i ett bättre team.

Har en kompis som skulle testköra för SuperNova F3000 teamet 1999, och en endags testkörning för d teamet kostade då 800.000:-. Och blev man den som teamet kunde tänkas tillsätta den ena av dom två platserna dom erbjöd så fick man betala 8 milj kr för en säsong!

Idag kostar en körning för det teamet (och liknande) ca 12 miljoner/säsong.

Är nog i dom trakterna som Wirdheims sponsorer också fått betala för hans körningar i F3000.

Att en testförarplats i F1 skulle kosta 5-6 gånger mer låter inte direkt otroligt..

Var det inte Wirdheim som hade minst reklam på sin bil jämfört med konkurenterna när han körde F3000? Bara Coca Cola typ...

Jaguar-teamet:
Jaguar_racing_wallpaper.jpg

Markus Thorén skrev:
Så när som 6VM ett par miljarder och den mest imponerande F1 statistiken av all förare genom alla tider (så när som på Sennas kvalrekord då kanske). Men man kan ju hoppas han har rätt och kan matcha det!!!

"History is bunk" som Mick Doohan fritt citerade en gammal amerikansk president.

Lyfter lite här?

Någon som har koll vad som händer för Björn?

Verkar inte bli någon rejssits, de verkar vänta på budegeten från Ford till -05 å sedan så börjar det väl röra på sig för Jaguar (Ford -05?)

Å villeneuve (stavning) gör comeback hos sauber, hehe vilken skräll.... :Bugar

Tom Byron skrev:
Lyfter lite här?

Någon som har koll vad som händer för Björn?

Verkar inte bli någon rejssits, de verkar vänta på budegeten från Ford till -05 å sedan så börjar det väl röra på sig för Jaguar (Ford -05?)

Å villeneuve (stavning) gör comeback hos sauber, hehe vilken skräll.... :Bugar
Om Coulthard skriver på för Jaguar (Ford), är nog Björns chanser små i det teamet.

Inge ont om coulthard men han borde lägga av istället för att gå dit, annars slutar han väl som Eddie Irvine...... :rolleyes:

valmers skrev:
Om Coulthard skriver på för Jaguar (Ford), är nog Björns chanser små i det teamet.

Vad i h-vete har en tråd om tråkig bilsport på förstasidan att göra? detta är ju så OT det kan bli.

Eller är jag helt ute och trampar?

:rodnar Den började sitt liv (tråden) här i vintras... kanske någon moderator kan mova den då :)

twinner skrev:
Vad i h-vete har en tråd om tråkig bilsport på förstasidan att göra? detta är ju så OT det kan bli.

Eller är jag helt ute och trampar?

kimi

McB skrev:
Inte riktigt så jag menade. Jag ÄLSKAR Ferrari, men avskyr finska räserförare. Tyvärr är Ferrari sugna på att kontraktera Räikkönen. Fy fan. :gnissla[/QUOTE Är du avundsjuk ....???Ni svenskar e ju inte så jätteduktiga att köra F-1 , mesar e ni oxå !!!

valmers skrev:
Jävlar vilken überkaxig hjälm!
Fy fan va ful ... :rofl :rofl

valmers skrev:
Grattis Björn, nu jävlar! :tummenupp
:rofl :rofl Wirdheim :rofl :rofl han försvann från F-1 lika snabbt som avlöningen :hihi Nu har vi en till (halv)finne i Formel1, vad säger du nu då , inte lika kaxigt va..... :pannkyss

synd att Wirdheim inte fick en chans anser jag, hade gärna sett han i F1 fast jag håller på Kimi...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT