Wirdheim/Jaguar

Hoppas kan man ju alltid göra. Men jag är glad sålänge Ferrari inte kontrakterar Räikkönen. Han kan få köra Toyota eller något annat sopstall.

Last edited:
Egentligen borde en förare som haft tidernas bästa F3000-säsong vara headhuntad till max. Om han inte är från Sverige förstås....

Så sant som det är sagt. Det vore tråkigt att se en sån fin kille uppslukas i det röda Marlboro-stallet... Är 2004 året då vi får bevittna Ferraris fall ?

McB skrev:
Men jag är glad så länge Räikkönen INTE sitter i en Ferrari.

Chris Ash skrev:
Egentligen borde en förare som haft tidernas bästa F3000-säsong vara headhuntad till max. Om han inte är från Sverige förstås....

Mm jo, men vad har Wirdheim för bakgrund någon som vet? Då menar jag hur hamnar en svensk kille i den position överhuvudtaget?

Pejo skrev:
Så sant som det är sagt. Det vore tråkigt att se en sån fin kille uppslukas i det röda Marlboro-stallet... Är 2004 året då vi får bevittna Ferraris fall ?

Inte riktigt så jag menade. Jag ÄLSKAR Ferrari, men avskyr finska räserförare. Tyvärr är Ferrari sugna på att kontraktera Räikkönen. Fy fan. :gnissla

McB skrev:
Inte riktigt så jag menade. Jag ÄLSKAR Ferrari, men avskyr finska räserförare. Tyvärr är Ferrari sugna på att kontraktera Räikkönen. Fy fan. :gnissla

Nu har de fel. Finska räserförare är grymma och Ferrari suger.

Villee skrev:
Mm jo, men vad har Wirdheim för bakgrund någon som vet? Då menar jag hur hamnar en svensk kille i den position överhuvudtaget?

Han har visat fenomenala resultat här hemma, sedan är han ganska hårt backad av bilsportförbundet och flera "tunga" gubbar här hemma.
Är ganska säker på att vi kommer få se honom i antingen cart eller f1. Teamen vill ha honom, problemet är väl att de rika teamen redan bundit sig till vissa förare, och de andra teamen behöver förare som tar med sig sponsorer i 40-miljonersklassen, och där har wirdheim lite problem.
Men förarmässigt, så verkar han faktiskt kunna vara den största svenska racingföraren någonsin.
På vissa f1-tester har han ju kört snabbare än de ordinarie förarna.

www.formula1.com

Three-day Valencia test gets underway

Testing action switches to the Spanish circuit of Valencia this week, where the majority of the Formula One teams are due to continue their 2004 development schedules ahead of the season-opening Australian Grand Prix on March 7.

Ferrari and Sauber will spearhead Bridgestone’s tyre programme, along with Minardi, who will be making their first testing appearance of 2004. As is as often the case, Ferrari’s work will not be restricted to just the one venue. Michael Schumacher is expected to give the new F2004 its track debut at Fiorano later in the week.

Williams will be putting more mileage on the FW26, with Ralf Schumacher and Juan Pablo Montoya to be joined by test driver Marc Gene, and Renault will have Jarno Trulli and Franck Montagny in action with the new R24 car. Meanwhile, Jaguar will have Swedish driver Bjorn Wirdheim in the cockpit for at least one day, as the team continue their hunt for a full-time tester.

Fellow Michelin runners Toyota and BAR are also expected to participate. The only notable absentees are McLaren, who tested alone at Valencia last week. All line-ups and schedules remain subject to change.

Det är imorgon han skall köra Jaguaren (R4:an), tillsammans med Christian Klien som är ordinarie förare i år efter att ha köpt sig in mha Red Bull (~60 mille).

Björn var tydligen överlägset bäst i de simulatortesterna som han deltog i för Jagga förra veckan, så enligt uppgift är det bara för Björn att inte göra bort sig imorgon (läs krascha) så är platsen hans!

Tredjesits hos Jaguar är inte så illa pinkat isåfall, han får vara med och testa varje GP-helg, samt hoppa in om någon av de andra förarna inte kan köra.

Lycka till BW! :tummenupp

McB skrev:
Varför det då? Bara för att dom är så bra och spöar övrigar världen i både rally och f1?? Kan ju förstå dig, men jag tror det kallas avundsjuka. Du vill väl att nå svensk skulle toppförare i F1... Den dan får du nog vänta på en tid tror jag... :D :D
Under tiden tar Räikkönen hem flera VM titlar...tro mej.. :hihi

FinskaNinjan skrev:
Varför det då? Bara för att dom är så bra och spöar övrigar världen i både rally och f1?? Kan ju förstå dig, men jag tror det kallas avundsjuka. Du vill väl att nå svensk skulle toppförare i F1... Den dan får du nog vänta på en tid tror jag... :D :D
Under tiden tar Räikkönen hem flera VM titlar...tro mej.. :hihi

Faktiskt, du har helt rätt. Till skillnad från de flesta andra svenskar så är jag konsekvent i min avsky mot finska idrottare/sportutövare, just pga. den rivalitet som under evigheters evigheter har funnits mellan våra länder. Om det tex. gäller hockey så skulle en svensk hellre runka med en osthyvel än hålla på Finland, och detsamma gäller väl er. Dessutom har vi Finnkampen vilket späder på rivaliteten ytterligare.

Inget fel på finnar som vanligt folk, tvärtom. Det är bara i sport som jag vägrar att ge dem någon "credit", av inga andra skäl än att jag inte vill.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT