Whitney Houston 1963-2012

Ja, och det finns lite siffror från USA som tyder på att legalisering inte ökar mängden som är beroende av tunga droger, samt minskar användadet bland de som inte är beroende, eftersom att de lättare drogerna som cannabis finns tillgängliga.
Sedan tycker jag väl inte att iom legalisering allt bör släppas fritt. Dock bör dokumenterat användande av tunga droger ge tillgång till statligt kokain, som har garanterad kvalité med minimal mängd skit i, för ett tillverkningspris i princip. För att helt enkelt ta pengarna från kriminella.
Totalförbud ger bara mer problem, något vi i Sverige såg när vi förbjöd alkohol. (Amerikanerna med för den delen)

Sen får vi inte glömma att en stat gärna ser en viss andel kriminella, som trots all drogerna genererar.

Hade hon varit hårdrockare hade hon levt länge till :D

Hon hade go röst, men jag ser ingen större förlust då hon inte hade kontrollen och sket väl egentligen i sig själv.

Hade hon varit hårdrockare hade hon levt länge till :D

Hon hade go röst, men jag ser ingen större förlust då hon inte hade kontrollen och sket väl egentligen i sig själv.
Hehe, Lemmy själv har ju lite teorier om det där. Tar man rätt droger överlever man, fel så dör man. Han sa vilka han tyckte var livsfarliga med, men har inte lagt det på minnet.

Hehe, Lemmy själv har ju lite teorier om det där. Tar man rätt droger överlever man, fel så dör man. Han sa vilka han tyckte var livsfarliga med, men har inte lagt det på minnet.

Tror heroin tillhör toppskalan, och whitney houston verkade väl vara storkonsument på den punkten.

Det argumentet faller på att jag tror inte att det fanns några droger som han inte tog...

Det argumentet faller på att jag tror inte att det fanns några droger som han inte tog...
Han har aldrig injicerat saker och inte testat kola har jag för mig, jag borde minnas eftersom jag läste hans biografi White line fever härom sommarn. Men han föredrar ju JD och amfetamin iaf.

Att Whitney dog var väl tämligen väntat med den livsstilen, tragiskt att hon knarkade bort sin talang dock, men det började hon ju med för ganska länge sen, dvs gamla nyheter.

Sprit KONSERVERAR människan, kolla på Lemmy & Keith Richards!
När jorden gått under & vi alla är borta kommer det bara finnas dessa två & ett par kackerlackor kvar.

Ja, han har väl testat det mesta, fast att döma av vad man hittar i hans loge efter spelningar håller han sig till lättare skit nuförtiden.

Jag tycker inte man ska legalisera droger, men det verkar finnas de som börjar tycka att man borde göra det förutom de som redan nämnt det i tråden. Bennett har i alla fall rätt i att de får någon läkare att skriva ut det kändisarna behöver. Förbud är inget hinder, men jag kan heller inte se att en legalisering skulle vara lösningen. I Amsterdam som Bennett nämnde som förebild har det ju talats om restriktioner. Men hur det gick har jag ingen koll på. Har inget som helst intresse för droger. Aldrig testat något själv och kommer aldrig att göra det heller.

http://www.hollywoodreporter.com/ne...tony-bennett-drug-legalization-grammys-289618

Jag tycker inte man ska legalisera droger, men det verkar finnas de som börjar tycka att man borde göra det förutom de som redan nämnt det i tråden. Bennett har i alla fall rätt i att de får någon läkare att skriva ut det kändisarna behöver. Förbud är inget hinder, men jag kan heller inte se att en legalisering skulle vara lösningen. I Amsterdam som Bennett nämnde som förebild har det ju talats om restriktioner. Men hur det gick har jag ingen koll på. Har inget som helst intresse för droger. Aldrig testat något själv och kommer aldrig att göra det heller.

http://www.hollywoodreporter.com/ne...tony-bennett-drug-legalization-grammys-289618

Ett av de största problemen i Holland är drogturisterna.
Eftersom cannabisen är förbjuden i nästan hela övriga världen så blir slödderkoncentrationen löjligt hög där det är legalt.

Edit:
Inga droger?
Tillåt mig tvivla.
Förmodligen har du provat tobak, kaffe, the, Coca-cola, alkohol, energidrycker, värktabletter, osv.

Last edited:
Sen får vi inte glömma att en stat gärna ser en viss andel kriminella, som trots all drogerna genererar.

Behovet av kriminella fyller väl fildelarna och fejkLouisVuittonhandväskköparna upp? :va

Hade heroin varit förbjudet hade både Kentha, Stoffe och Jimmie fortfarande varit i livet!
Eller.....vänta nu det är ju redan förbjudet. :huvet
Men om det varit dödsstraff på att ta heroin så hade........:huvet

Äsch, dödsstraff på allt rakt av.
Tydligt och enkelt.
Jag är kärringen i Änglagård!
kenta_gustafsson_1200424157_3474103.jpg

/e

Synd, men hon har kört heroin i många år så det är inte så konstigt. Heroin fungerar ibland om man är superartist och har sin läkare med sig 24h. Köra själv så dör man alltid.
Många människor har man sett falla under knark, det som alltid varit en gemensam nämnare har varit heroin. Så fort någon börjat med den drogen så är det kört. Man kan börja se personen som död redan vid första silen.

Edit:
Inga droger?
Tillåt mig tvivla.
Förmodligen har du provat tobak, kaffe, the, Coca-cola, alkohol, energidrycker, värktabletter, osv.

Givetvis har jag fått i mig allt det du nämnde, men det var inte den typen av droger jag syftade på, vilket du säkert redan förstod.

Howard Marks som skrev boken Mr Nice är för legalisering av marijuana. Efter att ha läst boken kan man tycka att det är oskyldigt att röka på, men jag har stor respekt för droger (och alkohol).

Jag sett vilka destruktiv effekt det kan ha med droger och viss typ av medicinering och jag är absolut inte för någon legalisering så att det släpps fritt över disk. Även lättare droger slutar förr eller senare med att man tar tyngre saker och jag tror inte det finns någon som kan hantera det i längden. Titta på de kända skådespelarna, de anlitar expertis, läkare som ska dosera rätt och inte ens det hjälper.

Även lättare droger slutar förr eller senare med att man tar tyngre saker och jag tror inte det finns någon som kan hantera det i längden.

Den där inkörsportsteorin är jag väldigt splittrad till. Om man brukar lättare droger tror jag inte på att man automatisk går över till tyngre droger, det orsakas iaf inte av något behov att öka sin berusning eller tillfredställa ett ökande beroende. Jag tror att teorin kommer ifrån att marijuanarökare som övergår till tyngre droger helt enkelt exponeras för illegala droger i större utsträckning. Köper du gräs av någon, finns det stor risk att denne någon kan fixa andra olagliga substanser också.

Personligen tycker jag att vissa mediciner är värre än lättare droger, tex bensodiazepiner, en substans som riskerar att sätta folk i långa fysiska beroenden och som kan ställa till det rejält i folks liv. Detta skrivs ut av läkare på daglig basis som sömnmedel/lugnande medel/ångestdämpande. Rus från dessa liknar mer rus från heroin än cannabis. Känns som att inkörsportsteorin passar bättre in här faktiskt.

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2