Whitney Houston 1963-2012

Givetvis har jag fått i mig allt det du nämnde, men det var inte den typen av droger jag syftade på, vilket du säkert redan förstod.

alltid skoj nar folk skall klassifisera droger :-D

back to topic: var fan fanns kevin costner? han hade ett jobb, ett javla jobb!!

Den där inkörsportsteorin är jag väldigt splittrad till. Om man brukar lättare droger tror jag inte på att man automatisk går över till tyngre droger, det orsakas iaf inte av något behov att öka sin berusning eller tillfredställa ett ökande beroende. Jag tror att teorin kommer ifrån att marijuanarökare som övergår till tyngre droger helt enkelt exponeras för illegala droger i större utsträckning. Köper du gräs av någon, finns det stor risk att denne någon kan fixa andra olagliga substanser också.

Personligen tycker jag att vissa mediciner är värre än lättare droger, tex bensodiazepiner, en substans som riskerar att sätta folk i långa fysiska beroenden och som kan ställa till det rejält i folks liv. Detta skrivs ut av läkare på daglig basis som sömnmedel/lugnande medel/ångestdämpande. Rus från dessa liknar mer rus från heroin än cannabis. Känns som att inkörsportsteorin passar bättre in här faktiskt.

Det finns många vägar som leder till tungt missbruk. Jag nämnde själv både droger och medicinering. Tror inte man kan säga att den ena vägen är vanligare än den andra. Du nämner sömn/lugnande medel, något som var oerhört vanligt att läkare skrev ut på lite väl enkla grunder en gång i tiden innan det stod klart vilka biverkningar det hade. Idag tror jag inte de är lika generösa att skriva ut preparat hur som helst. För en artist däremot är det nog inga problem att få en läkare att skriva läkemedel mot panik/prestationsångest.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025