Whitney Houston 1963-2012

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Tråkigt men inte helt oväntat, jag kommer att minnas henne från sina framgångsrika år i början av karriären med hitsen och medverkan i filmen Bodyguard. Kan inte låta bli att undra hur hennes liv kunde sett ut om hon omgett sig med andra människor.

Vila i frid.

Bara 48 år... jisses, jag är ju inte riktigt uppväxt eller intresserad av Whitney, men av de bilder man sett på henne genom åren så trodde jag att hon numera var runt 60-65. Droger har sina effekter...

Därför man inte skall legalisera droger, hon är ju inte den första storstjärna som går under av dem. Har många av hennes hits i mina playlists.

Usch, fy fan! Äckliga droger! Sjukt samtidigt hur droger påverkar olika människor, en del klarar sig hyfsat och en del karaktärer blir alldeles förstörda.

Såg förresten på Discovery Channel förra söndagen där det hade 4-5 missbrukare som alla missbrukade olika droger.

De fick göra olika tester t.ex. bygga i hop en bokhylla, köra bil etc. Efter alla tester fick de också veta statusen och den "riktiga" åldern på sina kroppar...
Extremt intressant och stundom obehagligt. Min 13-åriga son hade svårt att somna den kvällen....

Hade hellre sett henne kvar i livet och den fruktansvärda låten "I will always love you" kunde ha fått raderats från mannaminne.

Alkohol är ju bra, det finns inga problem med det. Bäst av allt är att det är legalt.
OBS! Ironi, för den som inte fattade det.

Det finns ju olika dåliga droger, alla är dåliga om man överkonsumerar, några är dåliga så fort man konsumerar.

Hon var en stor stjärna, men som så många andra tog det knäcken på henne.

Hon har nog gjort större intryck på världen än viktigpettrarna i denna tråden iaf.
Avskyr droger själv, men hon satt knappast och tiggde i t-banan för att ha råd med skiten.
Eget val.

Det finns ju olika dåliga droger, alla är dåliga om man överkonsumerar, några är dåliga så fort man konsumerar.

Hon var en stor stjärna, men som så många andra tog det knäcken på henne.

Undras vad Anna Skipper överdoserat?
43 år gammal, ser ut som 63 dum och otrevlig.
Förmodligen kikärtor.

Undras vad Anna Skipper överdoserat?
43 år gammal, ser ut som 63 dum och otrevlig.
Förmodligen kikärtor.

Enligt frugan så ska hon tydligen ha knarkat en del innan hon blev hälsonazist.

Därför man inte skall legalisera droger, hon är ju inte den första storstjärna som går under av dem. Har många av hennes hits i mina playlists.

Hon är väl snarare ett lysande exempel på att man bör legalisera droger? Tänk på alla jävla pengar hon och hennes likar har skickat rakt ner i diverse maffias fickor.
Och bevisligen knarkar folk även om det är olagligt.

Hon är väl snarare ett lysande exempel på att man bör legalisera droger? Tänk på alla jävla pengar hon och hennes likar har skickat rakt ner i diverse maffias fickor.
Och bevisligen knarkar folk även om det är olagligt.

Förvisso sant, men många droger bryter ju ner och tar död på folk (bevisligen), dom kan vi inte legalisera då samhällets kostnader skulle bli för höga.

Däremot kan man ju ifrågasätta om dom som gärna drar en lina istället skulle nöja sig med tex cannabis om det vore ett legalt alternativ, siffror från amsterdam tyder på det, och det skulle ju i sin tur hålla nere samhällets kostnader.

(Källa: En dokumentär på Discovery där en Engelsk journalist åkte till Amsterdam och rökte på i en månad)

Förvisso sant, men många droger bryter ju ner och tar död på folk (bevisligen), dom kan vi inte legalisera då samhällets kostnader skulle bli för höga.

Däremot kan man ju ifrågasätta om dom som gärna drar en lina istället skulle nöja sig med tex cannabis om det vore ett legalt alternativ, siffror från amsterdam tyder på det, och det skulle ju i sin tur hålla nere samhällets kostnader.

(Källa: En dokumentär på Discovery där en Engelsk journalist åkte till Amsterdam och rökte på i en månad)

Ja, och det finns lite siffror från USA som tyder på att legalisering inte ökar mängden som är beroende av tunga droger, samt minskar användadet bland de som inte är beroende, eftersom att de lättare drogerna som cannabis finns tillgängliga.
Sedan tycker jag väl inte att iom legalisering allt bör släppas fritt. Dock bör dokumenterat användande av tunga droger ge tillgång till statligt kokain, som har garanterad kvalité med minimal mängd skit i, för ett tillverkningspris i princip. För att helt enkelt ta pengarna från kriminella.
Totalförbud ger bara mer problem, något vi i Sverige såg när vi förbjöd alkohol. (Amerikanerna med för den delen)

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2