Wheelies, är det kul det?

Är det kul att åka på bakhjulet?

• Ja, alltid, hela tiden, helst så nummerplåten hade tagit i om den funnits kvar

Votes: 3 8.1%
  • Ja, jag är lite av en exhibitionist

• Ja, en liten powerwheelie vid acceleration känns skönt

Votes: 22 59.5%
  • Nja, om hjulet lättar över ett krön är väl OK

Votes: 4 10.8%
  • Händer det så händer det, men jag är inget moppefucko som måste visa upp mig

• Nej, det är för helvete livsfarligt

• Nej, det går fortare om hjulen är kvar på marken

Votes: 5 13.5%
  • Tänk på barnen!

• Antal röstningar
    37
Föreställ er Piteå Havsbads parkering, midsommarafton i nådens år 1983. Det är 3000 pers på parkeringen, med Impalas och trimmade Amazoner precis överallt.
I mitten av denna folkmassa finns det då en smal gång, typ 1,5 bilbredd och just där beslutar sig en mentalt omogen Niklas 17 år sig för att träna på att köra på bakhjulet med sin DT125LC...

Föreställ er också en motorcykel där framhjulet är riktat mot himlen, bakljuset är pulvriserat och dennes förare springer bakom hojen, fortfarande hållandes i styret...

...föreställ er också ljudet av 1000 människor som skrattar ihjäl sig...

Föreställ er Piteå Havsbads parkering, midsommarafton i nådens år 1983. Det är 3000 pers på parkeringen, med Impalas och trimmade Amazoner precis överallt.
I mitten av denna folkmassa finns det då en smal gång, typ 1,5 bilbredd och just där beslutar sig en mentalt omogen Niklas 17 år sig för att träna på att köra på bakhjulet med sin DT125LC...

Föreställ er också en motorcykel där framhjulet är riktat mot himlen, bakljuset är pulvriserat och dennes förare springer bakom hojen, fortfarande hållandes i styret...

Ha ha - tack för att du bjuder på den, det är preskiberat!

#frontalloben

Början på en lång karriär :yoparty

Håller med.

Ut ur böj på slangen sådär vid tredje passet på dagen så att man hunnit bli varm i kläderna innan är gott. Man blir inte överraskad och tar det hela med sans så spår och hastighet i övrigt inte blir lidande.

Eller som när jag var på Sviestad och det ösregnade. Var ensam ut på banan ett pass. 701an fick gå stor del av målrakan på bakhjulet inför resten som står still under ett tält. Ja, jag smekte mitt eget ego då. Barnslig? Japp.
🙌🏻

Har sett original usa bil med motor finjusteringad i början på åttiotalet som lyfte åtminstone på ena framhjulet. Nån Malibu eller nåt medelstort. Bigblock naturligtvis

Min första hoj som nykläckt 18-åring var en Kawasaki 500 trepip årsmodell 1969. Gjorde många ofrivilliga bakhjulsåkningar med den. Helt livsfarlig när man skulle ut från en korsning, gick upp på bakhjulet till och med på 4:ans växel med bara gaspådrag. Har försökt lite med nuvarande hoj och fått upp den nån decimeter.

Har sett original usa bil med motor finjusteringad i början på åttiotalet som lyfte åtminstone på ena framhjulet. Nån Malibu eller nåt medelstort. Bigblock naturligtvis

Det kan ju ÅAS vara ett tecken på ett uruselt chassie också

Vi har några grabbar i moppeåldern här som är förjäkligt duktiga på att wheela moppe, jag stannade med bilen en gång och pratade med dom, dom var garanterat förberedda på en utskällning, men jag föreslog bara att dom skulle sätta "neon" ledstipes under mopparna för jag höll inte på se honom när han kom åkandes på bakhjulet och nummerplåten....

Moppegrabbarna här kör IOFS på en bra snutt av en ödslig väg där det inte är mycket trafik, men uppenbarligen riskerar dom att möta mig och andra bilar.
Dom "stuntar" också med tillåtelse på en stor företagsparkering då jag tror att en av grabbarnas pappor äger företaget, men det blir ju inga sträckor att åka på bakhjulet

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman