Wheelies, är det kul det?

Är det kul att åka på bakhjulet?

• Ja, alltid, hela tiden, helst så nummerplåten hade tagit i om den funnits kvar

Votes: 2 5.9%
  • Ja, jag är lite av en exhibitionist

Votes: 3 8.8%
  • Ja, en liten powerwheelie vid acceleration känns skönt

Votes: 20 58.8%
  • Nja, om hjulet lättar över ett krön är väl OK

• Händer det så händer det, men jag är inget moppefucko som måste visa upp mig

Votes: 4 11.8%
  • Nej, det är för helvete livsfarligt

• Nej, det går fortare om hjulen är kvar på marken

Votes: 5 14.7%
  • Tänk på barnen!

Votes: 4 11.8%

• Antal röstningar
    34
Om man gillar att göra det på ensliga vägar utan annan trafik med bara fåglarna som publik, vilket alternativ ska då välja?

Att man är en exhebitionist som gillar att visa upp sig för djuren i skogen?

Eller har pollen skrivits av en posör som projicerar sina egna böjelser?

Om man gillar att göra det på ensliga vägar utan annan trafik med bara fåglarna som publik, vilket alternativ ska då välja?

Att man är en exhebitionist som gillar att visa upp sig för djuren i skogen?

Eller har pollen skrivits av en posör som projicerar sina egna böjelser?
Fungerar inte alternativ 1 då?

Som trådskapare kan jag ju vara öppen med att jag tycker det är barnsligt roligt att lyfta litet försynt på framhjulet vid acceleration eller över krön, men såna där tvåkilometershjulningar bland bilarna på motorvägen förstår jag mig inte riktigt på. Det är för mycket truppgymnastik eller konstsim för min smak.
Sånt kan passa som saneringsunderhållning på dragracingtävlingar.

Wheelies ökar ju varv/striptider, iofs så är det ju lite coolt att se förare powerwheela över mållinjen.
Se stunts på MC är bara lite roligare än att se drifting och konstsim men det är ju roligt att utöva/testa.

Man kanske inte behöver kunna det att njuta av mc körning. Men det tränar upp din allmäna känsla för hur ditt tvåhjuliga fordon beter sig. Samt detbär en go känlsa när man hittar The Sweetspot, Jag kom aldrig till bakhjul köra på mc."för fattiga för att laga hojen om jag lägger den" Men kan det på mtb, moppe/scooter etc. Inom vanlig trampcykling finns det massa opraktiska party trick. Som när du väl kan dom, så ökar det din repertoar o dels gör att du klarar/öppnar dörrar för att klara av olika hinder i skogen. Samt gör det betydligt roligare, jag minns för många år sedan, så körde jag 50cc scooter på vintern i snön. Bakhjulet släppte hela tiden, rättare sagt hade jag skit kul, när jag hade fullgas, medans scootern Bara kom upp i 15kmh, o jag driftade i snön så ofta jag kunde, folk tittade på mig som jag var en idiot. Men när våren väl kom, o jag satte mig på mc, så utan att det var min tanke, så var jag helt obrydd när bakhjulet släppte på mc-n " gamla torra däck/ funkade inte lika bra när jag bytte mot nytt bra" jag hade fått bättre känsla o visste vad som funkade a vad som inte funkade. Bättre känsla. Så tänker att det är lite samma när man slangar

Det är underbart! Helst över ett krön, som böjer lite - så man får hysta ut ett knä och lägga om styret. Ah! Opposite lock.
Eller långa höga åk där man får kika ut under armen/styret för att se var man är.

Good times!

Som trådskapare kan jag ju vara öppen med att jag tycker det är barnsligt roligt att lyfta litet försynt på framhjulet vid acceleration eller över krön, men såna där tvåkilometershjulningar bland bilarna på motorvägen förstår jag mig inte riktigt på. Det är för mycket truppgymnastik eller konstsim för min smak.
Sånt kan passa som saneringsunderhållning på dragracingtävlingar.
Har en såndär hoj som wheelar själv, lite när den tycker. Vridkurvan är precis sådär lagom att man får en "paperslipper" ur varje kurva på favoritvägarna när man reser upp hojen ut ur kurvan och vrider på rullen.

För någon vecka sedan träffade jag en gupp påväg ut en kurva och paperslippern blev en kl10:45 riktigt väldans fort. :näsblod
Lite svettigare i kalsongerna den gången.
Nästa gång ska jag täcka bakbromsen.

Alltid gött med en liten wheelie när det bjuds tillfälle.

Måste dock säga att den bästa är när man tajmar en kurva på bana perfekt och får den perfekta utgången och framhjulet lyfter medans man rätar upp hojen. Då känns det som man är Rossi him self.....

Sedan är det ju viss skillnad på wheelie och uiiilie. En lågbyggd hoj med schysst vrid som har svårt att hålla framhjulet i backen imponerar ju onekligen lite mer än något moppefucko som måste slita i styret eller kluttsja upp den…

Men att titta på någon som avsiktligt wheelar…? Ungefär lika intressant som att titta på målarfärg som torkar…

Det var jävligt mycket häftigare på den tiden inte alla hojar hade så mycket effekt att de behöver system för att inte lyfta framhjulet när man går på gas.

”Stunt” lika mycket som att drifta med bakhjulen vintertid med en Volvo 740. Dvs inte alls.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag har gjort en massa saker som kanske inte egentligen är förenliga med en väl fungerande självbevarelsedrift. Mer förr än nu när jag är gammal förvisso.

Men jag har preferenser. Har aldrig haft lust att varken friklättra eller hoppa fallskärm. Eller göra dank nooners då.

Måste dock säga att den bästa är när man tajmar en kurva på bana perfekt och får den perfekta utgången och framhjulet lyfter medans man rätar upp hojen. Då känns det som man är Rossi him self.....
Håller med.

Ut ur böj på slangen sådär vid tredje passet på dagen så att man hunnit bli varm i kläderna innan är gott. Man blir inte överraskad och tar det hela med sans så spår och hastighet i övrigt inte blir lidande.

Eller som när jag var på Sviestad och det ösregnade. Var ensam ut på banan ett pass. 701an fick gå stor del av målrakan på bakhjulet inför resten som står still under ett tält. Ja, jag smekte mitt eget ego då. Barnslig? Japp.

Vet inte riktigt vad jag ska svara av alternativen.. hade du frågat för 6 år sen så hade jag nog sagt att det är kul om man är lite exhibitionist. Men har väll fått lite andra perspektiv efter barn gissar jag så idag ser jag det väll mer som att det är kul om någon drar upp på bakhjulet någon gång ibland, oavsett om det är av rent gaspådrag eller genom att kopplat upp den.

Problemet är dock att det sistnämnda sliter på växellåda.. det vet jag för att jag fått plocka isär en sådan växellåda där ett drev för tvåans växel hade gropar i kuggarna så hela hojen rasslade på tvåan. Good times! :näsblod

Däremot att köra bakhjul på mittlinjen samtidigt som man både kör om och möter bilar kanske är lite extremt 😅

Nu är ju detta inte riktigt samma.. men att få samma effekt genom att ha ett hyfsat korrekt gaspådrag genom kurvan och sen ha ett lätt krön i slutet av kurvan är något jag skrattade åt hur barnsligt kul jag tyckte det var bara här om dagen. Inte för att man är snabb.. utan för att det känns coolt 😅

Nu är ju detta inte riktigt samma.. men att få samma effekt genom att ha ett hyfsat korrekt gaspådrag genom kurvan och sen ha ett lätt krön i slutet av kurvan är något jag skrattade åt hur barnsligt kul jag tyckte det var bara här om dagen. Inte för att man är snabb.. utan för att det känns coolt 😅
Man ser rubbat snabb ut på stillbild iaf.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman