Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Är det inte bättre att lägga i växeln först och sen gasa?grott mongo skrev:Dra bara full gas,peta in ettan och släpp kopplingen. Helst vid fullvarv.
du kommer garanterat upp på bakhjulet. Sedan kommer det svåra. att stanna där uppe..
sandstream skrev:Är det inte bättre att lägga i växeln först och sen gasa?![]()
"Nej, då missar du hela det sköna med skorret i lådan..."Zeb_Macahan skrev:Nej, då missar du hela det sköna med skorret i lådan...
Apropå balanslägeswheelies. Som ceasar sa: använd bakbroms samt öva, öva,öva. Jag körde enkilometerswheelies utan fartökning efter en vecka på motarden.. enkelt ju.
//jaG
Drutten skrev:Jag "rycker" alltid upp den på 2:an i ca 40-50km med ett litet kopplings juck med lite gas.., då kommer den mjukt & fint upp i balansläget & då kan jag ligga där hur långt som helst, går ju fint sen att smyga i 3:ans växel, du behöver inte ge så mycket mera gas just vid växlingen, när framhjulet tappar lite höjd pga växlingen så har du ju så pass med vrid kvar att du helt enkelt ger lite mer gas så kommer du tillbaka till balansläget....
(jag har tyvärr inte lärt mig det där med att ligga på bakbromsen, så den andvänder jag aldrig...)
Har kört Sporthoj tidigare (Blade 02:a) men aldrig riktigt vågat slanga, tills jag köpte KTM:en, tog ca 1v med lite övning så satt man där på slangen...![]()
Är dock väldigt dålig på att parera/motstyra på slangen när det blåser mycket..., men det kommer väl den här sommarn.......![]()
Göran_Gullbro skrev:Öva öva öva öva öva öva ("-det finns inga genvägar till den perfekta wheelien", som farbror Barbro skulle ha sagt)
/G
Göran_Gullbro skrev:Som Boost 2 säger är det "optimala"att starta från stillastående och köra hela växellådan ut, utan att framhjulet i huvudtaget rullat en enda centimeter! Har lyckats men det var nära att åka till plåsterhuset... (har Boost 2 som ögonvittne till denna bravad...
) Var "lite" vingligt de första metrarna innan man fick styrsel på hojen....
![]()
/G
Rigge skrev:Ännu optimalare är om man saktar ner till stillastående sen släpper ner![]()
JiMpA skrev:min motard drar hela tiden åt vänster ( har hört att det är vanligast att man driver ut lite mot dikeskanten)det är nog värre att det börjar driva ut emot mötande trafik dock,, har bara kört hojjen i tre dagar nu så det släpper väl snart =) höjd har jag inget problem med, gäller bara att hålla den rak
![]()
Långa farbron skrev:Kanske kan denna tråden kasta lite ljus på problemet.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=97338
Rigge skrev:Ännu optimalare är om man saktar ner till stillastående sen släpper ner![]()
sirSmokealot skrev:Vad är lättare?
Att lära sig köra på bakhjulet eller framhjulet???
ozeo skrev:olika för olika men ungefär samma för mig
åker dock längre på baken en frammen![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |