wheelie?

TRX85r skrev:
2604001 Här e en liten film jag gjort när en polare skulle öva wheelies med husa 650 !!! ett tips e låt nån filma så ser du att du ska högre upp med framhjulet :tummenupp

http://videos.streetfire.net/video/wm/AB8544AC-EC6E-4D67-90DC-31A4BFAC14D5.htm

Så mycket bakhjul som det körs i streck med den Husan måste väl motorn vara tvärslut om man skall tro ryktena från andra trådar ;) Hur pass stämmer dessa rykten förresten?
Man ska väl inte sticka under stol med att om man köper en motard så blir det en hel del slangande, eller åtminstone försök till det.

Är själv mest sugen på Husan men "chickar" lite pga vissa rykten.

Ursäkta trådkapningen. Jag skapar en ny "Vilken motard bla bla bla tråd" i forumet.

Last edited:
Bear in da wood skrev:
2607638 Så mycket bakhjul som det körs i streck med den Husan måste väl motorn vara tvärslut om man skall tro ryktena från andra trådar ;) Hur pass stämmer dessa rykten förresten?
Man ska väl inte sticka under stol med att om man köper en motard så blir det en hel del slangande, eller åtminstone försök till det.

Är själv mest sugen på Husan men "chickar" lite pga vissa rykten.

Ursäkta trådkapningen. Jag skapar en ny "Vilken motard bla bla bla tråd" i forumet.
Husan tappar oljefilmen i cylindern efter ett tag på slangen. Inget som händer vid körning på bana men vid långa wheelies så hinner dock filmen försvinna och det kan orsaka tråkiga följder. Min lösning är att köra oljeblandat när man känner för att busa lite extra och kanske slå wheelierekordet. :tummenupp

EDIT: Gällande filmen. Kika in denhär då. ;) http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=120904

Last edited:
philsson skrev:
2607663 Husan tappar oljefilmen i cylindern efter ett tag på slangen. Inget som händer vid körning på bana men vid långa wheelies så hinner dock filmen försvinna och det kan orsaka tråkiga följder. Min lösning är att köra oljeblandat när man känner för att busa lite extra och kanske slå wheelierekordet. :tummenupp

EDIT: Gällande filmen. Kika in denhär då. ;) http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=120904

Ursäkta en dum fråga, men vad blandar du i för olja i bensinen och hur mycket? Blandar du i 2-taktsolja eftersom den är gjord för att smörja och sen förbrännas tillsammans med bensinen?

Mvh Björn

Bear in da wood skrev:
2608731 Ursäkta en dum fråga, men vad blandar du i för olja i bensinen och hur mycket? Blandar du i 2-taktsolja eftersom den är gjord för att smörja och sen förbrännas tillsammans med bensinen?

Mvh Björn
Jajemen, 2t olja såklart, så att jag kan vara säker på att det späs ut med bensinen. :tummenupp Har inte mätt upp någon spec % sats utan kör lite på känn men mellan 1 och 2 % någonstanns har jag legat och det känns tryggt. Hojen blåryker dock lite mer vid kall motor men det kan man väl stå ut med. Och att bensinen som dreneras ut från förgasaren vid slangning inte dunstar från blocket utan klabbar istället. :yoparty

philsson skrev:
2609288 Jajemen, 2t olja såklart, så att jag kan vara säker på att det späs ut med bensinen. :tummenupp Har inte mätt upp någon spec % sats utan kör lite på känn men mellan 1 och 2 % någonstanns har jag legat och det känns tryggt. Hojen blåryker dock lite mer vid kall motor men det kan man väl stå ut med. Och att bensinen som dreneras ut från förgasaren vid slangning inte dunstar från blocket utan klabbar istället. :yoparty

Men du har väl fortfarande ingen smörjning till toppen och övriga motorn!?

-PLM- skrev:
2609606 Men du har väl fortfarande ingen smörjning till toppen och övriga motorn!?
Jo då. toppen smörjs av stänk från kamkedjan och resten av motorn är ju också smord, vevlager och växellåda, bara att oljan inte kommer upp bra till cylindern därav 2t blandningen. :tummenupp

philsson skrev:
2609751 Jo då. toppen smörjs av stänk från kamkedjan och resten av motorn är ju också smord, vevlager och växellåda, bara att oljan inte kommer upp bra till cylindern därav 2t blandningen. :tummenupp

Okej så det finns olja där kamkedjan går även på slangen?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti