Bloodhound
Ny medlem
Nån som har nått bra tips om hur jag ska lära mig att köra på bakhjulet?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ja jävlar vad du kommer få många irriterade svar på denna ... men me den hojen e det väll bara o gasa. typ på 3:an. sen handlar det bara om att våga köra med framhjulet tillräckligt högt. i början kommer det kännas som att du ska slå över när framhjulet är 50cm över marken.. bara o öva.Bloodhound skrev:2599643Nån som har nått bra tips om hur jag ska lära mig att köra på bakhjulet?
![]()
Bloodhound skrev:2599643Nån som har nått bra tips om hur jag ska lära mig att köra på bakhjulet?
![]()
Och jag efter 2 raka överslag vågade inte hålla balansläget längre på ett tag. Ska öva bakbroms mer i vår.chukabowa skrev:2600689jag blev fan så mycket bättre på att hitta rätt vinkel när jag varit nära att slå över. men ta det bit för bit. gasa upp den lite.. o sen lite mer osv.. eller prova att stå upp som jag skrev tidigare
Det där misstaget känner man igen. Ujujuj vad nära jag har varit att slå över några gånger.sgtpepper skrev:2601491Gör inte som jag gjorde senast, gasa upp den på vad du tror är trean men som i själva verket var tvåan då det kan få oanade följder (om man dessutom inte är snabb nog med bakbromsen....)
Hehe, tyvärr var jag inte bara nära att slå översupermoppe skrev:2602079Det där misstaget känner man igen. Ujujuj vad nära jag har varit att slå över några gånger.![]()
hehe.. så länge du inte skadar dejRon24 skrev:2601870Jag va ute nyss och försökte slog över knäckte bakskärmen och bromshandtaget.... haha... men det är väl bara att öva som dom säger jag ska på det i morgon igen...
![]()
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP