wheelie/stoppie tips erbjuds!

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
cykel
Efter vissa önskemål så startas nu denna tråd.
Om intresse finns i RR så kan jag och nån till erbjuda att ge tips/förslag till hur ni ska bli bättre på "bus"

Förslagsvis i samband med onsdagsgazzet.....Då är vi ju flest åkare.
skriv upp er så får vi se vilka som är intresserade:

Du måste skämta VV, eller? Du kommer bara få på f*n om någon vurpar. Alla kommer skylla på dig för att du hetsat/uppmanat dom till körning dom inte klarar av.

Mvh//O.mtänksam

Tur man inte kör så många onsdagsgazz längre..
Rätt vad det är kommer 15 pers som övar bakhjulsåka o kör över en. :3freak

Tyvärr så tillåter inte mitt försäkringsbolag (IF) wheelieskola heller. shit också. :rofl

Annars hade ju jag helt klart vart på! :rolleyes:

vill inte locka till dumheter eller framförallt att någon gör sig illa. Utöver det så hoppas man ju att var och en har samvete nog att bära sina egna kostnader vid olycka baserat på dumhet!!!

om man kan ta detta är man välkommen!!!

Zilversurfer skrev:
Du måste skämta VV, eller? Du kommer bara få på f*n om någon vurpar. Alla kommer skylla på dig för att du hetsat/uppmanat dom till körning dom inte klarar av.

Mvh//O.mtänksam
Man får väl anses som både vuxen och myndig att fatta sina egna beslut. Bättre att folk lär sig någorlunda säkert än att det vinglas runt på känn utan kunskap?? :va

Von Vettet skrev:
Man får väl anses som både vuxen och myndig att fatta sina egna beslut. Bättre att folk lär sig någorlunda säkert än att det vinglas runt på känn utan kunskap?? :va
Ja det är sant, men tänk på att du bär ett visst ansvar ändå, om någon gör sig illa så är det inte så kul, men som sagt så är det upp till individen att själv bestämma.

Så är det väll på alla gazz bankörningar mm som anordnas aldrig kul om nån gör illa sig, men man måste ju ta eget ansvar.

/R

trollkarlen skrev:
Så är det väll på alla gazz bankörningar mm som anordnas aldrig kul om nån gör illa sig, men man måste ju ta eget ansvar.

/R
Japp så är det, men som arrangör kan man få sig en känga av andra om det går snett.

känner mig inte som vare sig arrangör eller instruktör. Men om man tittar i backspegeln på sitt eget vinglande i början,så hade det varit klart mer önskvärt om någon hade gett mig tips och tankar så att mina lörodagar hade blivit utan wheelieklotningar.
Så om intresse finns, så kan jag ge ett å annat knep för att allt ska ske så säkert som möjligt....inget annat! :tummenupp

Om intresse finnes så kan man PMa VV eller mig så fixxar vi en halvdag med aktiviteter. Bättre att hålla det lite privat än att skriva det öppet. Fabror Blå är även här.......

Mr K skrev:
Om intresse finnes så kan man PMa VV eller mig så fixxar vi en halvdag med aktiviteter. Bättre att hålla det lite privat än att skriva det öppet. Fabror Blå är även här.......

Farbror blå...om ni läser detta så kan ni skaffa er ett liv!!! Ni får ändå aldrig mig att stanna, hur mycket ni blinkar med blåljus.....ni har provat förr,utan framgång :lol :lol

Haha, vilket tjafs.

Jag är på! Fan vad kul det ska bli :banana

Vurpar jag skyller jag på GSXR1100 :arsele :lol

Edit: mitt deltagande är hemligt, så sprid det inte vidare.

Last edited:
jag hänger med...givetvis hemligt :banana
klarade btw en 1m stoppie idag..ngn som såg :va nähä...

Zilversurfer skrev:

Mvh//O.mtänksam
Jag kommer att skylla på dig också. Självklart skyller jag mest på Micke, men du kommer också att åka på en släng av sleven :arsele :D

Bingo skrev:
Haha, vilket tjafs.

Jag är på! Fan vad kul det ska bli :banana

Vurpar jag skyller jag på GSXR1100 :arsele :lol
Fan oxo allt är mitt fel, tänk om någon vurpar framför mig när jag tankfilmar idag...

GSXR1100R skrev:
Fan oxo allt är mitt fel, tänk om någon vurpar framför mig när jag tankfilmar idag...
Nja, allt måste inte vara ditt fel. Vi har valt att skylla allt på dig bara. Det är skillnad. :D

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla