Wheelie me Duke II?

zäta

Fun is not a straight line.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
zx9
Har problem me min Duke när ja Wheelar, den börjar ryka som fan åsså dör den. Har precis byt olja och filter så de är olja vid övre max strecket. Kan de va så oljan rinner över när ja wheelar så de kommer till luftburken å därav röken? :confused: Å är de farligt för motorn? :confused: Nån som haft liknande problem? :confused:

zäta skrev:
Har problem me min Duke när ja Wheelar, den börjar ryka som fan åsså dör den. Har precis byt olja och filter så de är olja vid övre max strecket. Kan de va så oljan rinner över när ja wheelar så de kommer till luftburken å därav röken? :confused: Å är de farligt för motorn? :confused: Nån som haft liknande problem? :confused:

Jo, en klassiker......... de ryker när de drar upp olja i luftburken via ventilationen, sedan dras det in i motorn igen........

Sluten vevhusventilation. Ha aningen mindre olja i motorn, så trycker den inte upp lika mycket via vevhusventilationen till luftburken (där det ju sugs in i fuggen).

Det brukar mest vara ett problem för de som inte tagit bort locket på luftfilterburken. Har du det kvar eller ?

Det brukar mest vara ett problem för de som inte tagit bort locket på luftfilterburken. Har du det kvar eller ?
Nä då de e borttaget. Då är de väl bara å gasa då så de blir lite mindre olja. Tack för hjälpen :tummenupp

Last edited:
Tror att det är ett måndagsex vi talar om här !Har hört att från nummer 911 så är det riktig kvalité på grejorna.
Ja det stämmer nog eftersom jag har nr 913. Du då mongo? :finger

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...