Wheelie Bar....

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
klockan tolv-järn (enl Rigge)

Tänkte bygga dit en wheelie bar på hojen men vet inte alls hur jag ska ta reda på hur lång den bör vara.
Ska den sluta i höjd med däcket (längst bak på däcket eller hur man ska säga), ska den vara längre eller kortare??
Har inte kollat så mkt på hojen just där baren kommer ut men det känns som om ja måste modda lite häck på hojen oxå?

Borde ju vara nån som byggt på en blade innan som kan kägga upp lite kort och tips?

Edit: När ni läser "Wheelie bar", läs rätt, det står egentligen "Klockan tolv-järn"

Last edited:
yes det här behöver jag också hjälp med, kan man fästa i ramen längst bak eller borde den vara längre och vara fästat fram vid motorn? 1,5 till 2 låter ju lite långt!

frågan är väl vad du ska med sådana till?? kör du original så borde det ju inte vara så svårt att hålla framhjulet nere.

Det är nog bäst att du köper en s.k "12 o clock bar" . Inte en wheelie bar. Wheelie bar är en sån som Dragracers har för att slippa köra på bakhjulet. Du VILL köra på bakhjulet. :lol

Klockan tolv-järn heter det, det har en kompis bestämt :hihi

Kolla hur högt du kan gå utan att ljudämparen tar i, sen gör du den så hojen står stadigt av sig själv, är skenan för lång vill den ju vicka framåt, men det är bra för psyket att ha ganska lång i början.

Last edited:
Swedie skrev:
Det är nog bäst att du köper en s.k "12 o clock bar" . Inte en wheelie bar. Wheelie bar är en sån som Dragracers har för att slippa köra på bakhjulet. Du VILL köra på bakhjulet. :lol

THANK U SO VEVVY VEVY MUTCHACHA

Swedie skrev:

:rofl Där fick ni en rookie till... måste ha missuppfattat namnet i nån annan tråd dårå..

Ber om ursäkt för mitt fatala misstag. :hihi Klart jag VILL köra på bakhjulet.

Jag vill alltså ha ett Klockan tolv-järn :tummenupp

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...