wheela med ktm 660

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Ni som wheelar, har läst om många som drar upp den på bakan med bara gas och ryck på 4:ans vxl? hur gör ni då?

Tycker min knappt går på 3:an. 2:an går de lätt med. men antar att min teknik inte är den bästa..

Hmmm då gör du väldigt fel!
Min 625:a går ta upp på 4:an med ryck, avslag på gas å så full gas.
3:an känner när man bara behöver rycka till minsta lilla för att den ska ställa sej rakt upp.
Bara öva men mellan 50-70 km/h på 3:an prova där. så kommer den som ett skott.

Borde jhu gå ännu bättre med en 660 :tummenupp

Det kommer med tiden, jag får upp min xr med enbart gas & ryck på 4an, på 5an behövs kopplingen.

Hmmm då gör du väldigt fel!
3:an känner när man bara behöver rycka till minsta lilla för att den ska ställa sej rakt upp.

Men vad kör du med för drevning då?
Min är org-drevad och den måste man ha ett gupp eller litet backkrön för att gasa upp den på trean (ca 80-90km/h). Fyran är bara att glömma!!
På tvåan är det däremot inga problem att gasa upp den i hastigheter upp till 70 km/h.

3087507 Hmmm då gör du väldigt fel!

Nånting måste vara gjort med din hoj om du kan rycka upp den bara sådär på 4an.

Vad toppar den?

De 660 jag har kört har man fått ligga på tanken för o inte få wheela på 3an ...

4an är ju pierce of cake, bara av på me gasen och rycka till

Nånting måste vara gjort med din hoj om du kan rycka upp den bara sådär på 4an.

Vad toppar den?

Vet inte riktigt hur fort den går men ca 150-160. kört 140 med man vill jhu inte varva sönder den bara för att ta reda på hur fort den går.

Öppen burk och leo vince slip-on. Samt bestyckad då förståss!

4:an är lite knepig men jag har fått upp den högt 2 av 4 gånger jag har provat. dom andra 2 har det som bara blivit att den lägger sej för lågt så den går ner efter ett tag fast än jag håller full gas.

Bara att öva, när jag köpte min fick jag bara upp den på 2:an, nu 1000 mil senare rycker jag upp den på 5:an i 110. Så det är bara teknik.

Vet inte riktigt hur fort den går men ca 150-160. kört 140 med man vill jhu inte varva sönder den bara för att ta reda på hur fort den går.

4:an är lite knepig men jag har fått upp den högt 2 av 4 gånger jag har provat. dom andra 2 har det som bara blivit att den lägger sej för lågt så den går ner efter ett tag fast än jag håller full gas.

om du tycker att den börjar varva för mycket redan vid 140 så är den nog drevad för acceleration rätt så rejält

3087928 Vet inte riktigt hur fort den går men ca 150-160. kört 140 med man vill jhu inte varva sönder den bara för att ta reda på hur fort den går.

Okej, den lär vara duktigt nerdrevad om den toppar 150-160 iaf.

Är nog ordentligt nerdrevad, på min 625a körde ja iaf i 176 lr nått sånt orginal.
Och typ 170 med 1 kugg mindre fram.

Min 660 toppar exakt 200 km/h med 17/45 drev. Jag rycker upp den på tvåan och trean utan något större problem. Fyran har jag inte testat, men det lär inte vara nåt problem heller..

Vad är org drevning för en ktm 625 smc -06?
Sitter stealth drev på så det är mycke möjligt att den är lite omdrevad.

Bara att öva, när jag köpte min fick jag bara upp den på 2:an, nu 1000 mil senare rycker jag upp den på 5:an i 110. Så det är bara teknik.

Shit..hur fan gör du??:va Jag har en 660-05:a med Acrapovic,öppnad luftburk,bestyckad,orginaldrevad..Jag gasar upp den på 2:an..kör en bit..skickar i 3:an efter ett tag...så det blir ju inga långa repor direkt hahaha(nej jag vet jag är fan kass på bakhjulet,men övning ger väl förhoppningsvis färdighet:rodnar )....LÄR MIG TEKNIKEN,please!!

teknik som många säger.
prova över ett litet gupp. är så lite som behövs för att dom ska komma på högre växlar.
på xr,n fick jag upp den på 2an.. 2 veckor innan jag sålde den fick jag upp den en bra bit på 4an men inte fullt ut.
av o på samt ryck o slit i rätt ögonblick :)

nån gav mig tipset att tänk inte att framändan ska upp utan att du ska lyfta fram bakarslet på hojen mellan benen.. hjälpte faktiskt mig lite :) luta bakåt o sitt still..

chukabowa drog upp min sura skabbede xr600 på 5ans växel utan koppling, så säg inte att de inte går med en 660 ;)

Jag kör 16/42 drevning,akrapovic helsystem,öppnat luftburk och sasen borttagen på min 660 och har inga problem med att få upp den på 4:ans växel sittandes med ryck och gas,det handlar bara om tekniken.Det går bra också att plocka upp den på femmans växel när jag står upp.:)

Last edited:
Vilken drevning rekommendar ni om man vill med lätthet få upp den på 3an men ändå inte varva ihjäl å köra i 130...

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet