Whatsup för 2008??

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Ja då var det några dagar sedan man la säsongen 2007 till handlingarna. Alla har väl redan börjat smida planer inför nästa år. Så låt höra - vad ska ni åka för hoj, hur snabba kommer ni bli under vintern, hur bra ska ni köra nästa år?

Själv står det och lutar lite fram och tillbaka men jag tror redan jag har beslutat vad det ska bli, beroende på ett och annat.

Utan att ha helt förankrat med de andra i teamet, så ser det väl ut som att vi går och vinner NEC nästa år. Vi är inne på att man kanske ska köra med en ny hoj, och en hoj som är helt standard. Med tanke på att vi hittills har vunnit alla race som hojen har funkat så tror jag på sex raka segrar nästa år.

Sen är det ju det här med att jaga personbästa och kunna bombåka utav bara helvete. Har inte riktigt haft chans att göra det i år. Det är fel approach i ERF och Pinky har inte riktigt varit bra nog. Så lite sprintrace på en vass hoj skulle vara skoj. Och kanske är det redan ordnat ;)´
More info to come...

Köra ett race är väl målet? Träna liiite mer än i år kanske? Tre barn gör dock prognosen något oklar. :lol

Istället för att leta fel hos mig själv har jag valt den enklaste vägen till lägre varvtider nästa år, nämligen en ny hoj. Vet andra som kör fort på såna, tex Jimmy Lindström, så det borde går fort för mig också, tror jag, kanske... :va

För att vara riktigt säker slänger jag på en massa extra krimskrams i form av Öhlinare fram och bak, QS, snabbgas, PC3 mm mm :)

Skulle varvtiderna fortfarande vara usla kan jag ändå skylla på däcken, att någon tvåtaktsmupp väckte mig klockan 8, att danskjeflarna partade hela natten, att Svenskens dieselvärmare stod på hela natten, att Peter ville sova sked, att jag väger för mycket, att loppen är för långa, att GSXR-1100RRRR hela tiden frågar när jag ska gå och duscha, att Nitrous bytt däck 8 gånger samma dag så att det inte fanns någon luft i kompressorn kvar till mig... :tungan

Eller så finns det en fin R1:a till salu lagom till midsommar!

Köra ett race är väl målet? Träna liiite mer än i år kanske? Tre barn gör dock prognosen något oklar. :lol
Jag är ensamstående med 3 barn och det går utmärkt att kombinera. Du får allt komma med någon bättre ursäkt! :7peta

Last edited:
Efter en rolig premiärsommar ska jag fortsätta i Rookie 600 med min Honda. Målet är att sluta fega nån gång (som jag säger hela tiden att jag ska göra, men nästa sommar då SKA jag sluta fega). Fan då kommer det gå fort! Topp 10 i racen är målet, på hemmabanan Sviesta topp 5. Tävlingar på Sviesta, Gelleråsen och Anderstorp är väl troligast.

I teamet har vi även två juniorer, Björn och Jon, som om lusten finns kvar till våren, ska köra 125 Junior Cup. Denna sommar tog de licensen och har nött några varv på Sviesta och de har gjort enorma framsteg. Framförallt Jon har visat att han nog med rätt cykel kan slåss om vinster där, sett till de tider han har presterat.

Jag längtar redan...

Troligen färdigkört för evigt, iaf i sverige.

På A-torp i söndags tyckte jag att jag hörde Don Q mumla nå om en rosa ***** till nästa år :nicka

Har du varit för elak mot SVEMO så de dragit in din licens eller vad?

nej nej, tröttnat bara, kört i 12 år nu och brinner inte för det längre.
men det finns ju banor som lockar i europa så jag kanske hänger på bror neråt lite.
ska ev flytta från landet också.

Efter att ha vilat mig i form nästan hela 2007..., not :rolleyes:
så blir det full säsong i BOTT nästa år (om kroppen o ekonomin tillåter):gnissla

Hojen blir (såvida jag inte vinner på lotto) min Ducce 748R, som ska fixas i vinter.Kanske blir det ett 854 kit på den...:tungan

Eftersom det gått fortare efter de 2 tidigare små krascherna, så borde det ju gå myyyycket snabbare efter den förra :yoparty :D

Ska hursomhelst bli skitkul att köra igen, för abstinensen börjar verkligen gå mig på nerverna :galen

Skall ge mig in i denna RR djungel nästa år :gnissla

Tog licensen nu i höst.
Målet är ett eller två race beroende på tid, BOTT på Sviestad och givetvis KM. Skulle bli två KM nästa år eller?

Ska åka lite 1000cc. på en grön hoj så klart, förmodligen mest ERF.
Åkte 1000cc i NEC i lördags och det var ruskigt skoj.
Blir inte 6an såld så gästspelar jag nog i superstock vid några tilfälle.
Å något enstaka Superbikerace med nya 10an.

Last edited:
Hej alla.
Detta är inget nytt för er som hänger med på vår racingsajt men superbiketeamet N-TRADE RACING blir ett renodlat Kawasaki-team till nästa säsong. Jag kommer att byta hoj och köra samma märke som Hasse.

Vi har även lagt ut lite bilder i vårt bildgalleri på nya svarta ZX10:an. Ni hittar dem under "diverse bilder" på http://www.n-trade.se/racing

När det gäller själva racingen så sträcker sig mina planer till att i alla fall försöka köra hela säsongen i st f att ligga gipsad, men det blir nog mest att bara toura runt och försöka se snygg ut :)

För egen del blir det nog bara lite plojåkning.
ERF lutar det väl åt några stycken, sen får vi se, har jag kvar soffan blir det nog nåt r1000-lopp också. Är lite sugen på BoTT också. Hojen är ju till salu så får se vad det blir.
Drömmer såklart om en 250r igen..

Seriøst

Har blir det 2 alternativer, enten bygge om 1098´en eller kjøpe en 1098R:yoparty Så blir det å trene 3-4 ganger fysisk ganger pr uke:fyllisar Dra til spania å kjøre i mars, og ikke minst kjøpe inn masse rød lakk i tilfelle DonQ møter opp med rosa sykkel igjen:arsele

Att se till att pojkarna i #63 får full service varje race nästa säsong och att sponsorn blir nöjd med vad dom åstakommer :)

Mother goose ska få nya fjädrar fram,nya kåpor och lack. Sen blir det väll alla sprint räjs på LMS, 58:or är målet. I och med att jag åkte 00 tider med så pass lite tid på henne så borde 58 tiderna ligga där (dock inte i esset lotta :huvet )

Sen blir det mys körning i kobbkan. Jag skriker topp 5 men resterande gäng bara skakar på hööve och säger "det blir nog bra det där". Nisse:s gäng ska bli frånåkta, lika väl som jönköpingsmaffian med jens och Linda.

Efter en rolig premiärsommar ska jag fortsätta i Rookie 600 med min Honda. Målet är att sluta fega nån gång (som jag säger hela tiden att jag ska göra, men nästa sommar då SKA jag sluta fega).
Hehe, låter som samma inställning som mig, nästa sommar SKA jag också sluta fega... Kommer fortsätta rookie 600 nästa säsong med, nu har man automatiskt en placering bättre varje race eftersom brorsan byter klass till nästa säsong. :)

Förhoppningsvis blir det något REC-race med.

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck