What really grinds my gears...

korvgubbe skrev:
Det innebär att du stör dig på huvuddelen av glesbyggdens manliga befolkning! :tummenupp

Stämmer bra :hihi

Hatar alla dumma jävla skåningar som kör rätt ut utan att kolla också. Det hände aldrig när jag bodde i Linköping...........Måste vara kärnkraftsverket

Tv reklam i en bra film...ingen jävlar förvarningfan, lägg upp en vinjett..
Att kanal5 inte kan sänka volymen på sin kanal! (anal 5)
Jamba reklam
Alla repriser och dåliga filmer som körs om och om igen...
Lelia Freivalds.... :finger
Folk som talar onödvändigt högt och länge i mobilen på t-banan/bussen
Folk kör och talar i mobil samtigt (skaffa handsfree åtminestone)
Jul handel/eller vilken lördag som helst inne i stan...
Sveriges domstolar som släpper pedofiler/våldtäcksmän fria
Spärrvakter på t-banan
När batteriet på mp3 spelaren tar slut efter en hållplats på väg till
Inget ragg på krogen som hänkar med hem
:mad: :mad:
fan va' skönt och skriva av sig lite... gratis terapi

OLJEKYLD GSXR skrev:
Folk som kör 110 i vänsterfilen på motorvägen. DRA ÅT HELVETE säger jag, och dessutom har de inte vett att flytta på sig när det blir en lucka så att vi andra som vill hålla en mer verklighetsanpassad fart kan köra förbi. Nä, de ska ju kör om en till långtradare om 500 meter så det är bäst att ligga kvar och sniiiiiiiiigla sig fram. Backspeglarna tittade de i förra veckan så varför nöta på dem i onödan. När man sedemera kommer om/ kör om på insidan när det är gott om plats så BLINKAR de med helljusen på en för att visa hur dum man var. Det skjuts av för lite folk i Sverige....
Folk som tokladdar in mot korsningar/rondeller så att man själv bromsar av ren självbevarelsedrift trots företräde, för att sekunden senare se idioten bromsa och stanna. Anpassa hastigheten i god tid för helvetes jävlar!
Folk som inte använder blinkers när de kör i rondeller. Hallå, var det inte meningen att det skulle gå smidigare i rondeller jämfört med korsningar? SE TILL ATT DET GÖR DET DÅ!
Folk som blinkar år ett håll och svänger åt ett annat i rondeller. Höger är handen du hälsar med......
Lastbilar som inte håller avståndet. Ja, du bromsar säkert bättre än min bil.....
Folk som först kör fram sin bil till porten i Gör-det-själv-hallen och sedan går och betalar, köper korv, handlar mjölk osv. Det blir kö, fatta! Betala FÖRST!
Folk som jobbar i kassan och envisas med att nia mig. " Vill Ni ha något mer?", är repliken som får mig att se mig omkring efter sällskap. Var gärna Du med mig, vi är lika mycket värda bägge två.
Ungjävlar (det här kan byggas på i all evighet) som skrämmer min hund och sedan skrattar när han blir rädd. Som tur är, för er, så har det bara hänt när mitt ex är ute med honom, personligen komemr jag jaga er till världens ände och putta er över kanten.

Bäst jag slutar nu....

Nej fortsätt! :D

Stör mig som satan på jävla idoter till bilförare som kör 70-95 på 90 vägar...
Håll en hastighet, inte pendla som fan... Om du gör det så kommer du få min lastbil á 21ton 10cm bakom kofångaren..
Gör även likadant om personen kör i 80 på 90 väg, om det inte finns ngn bra anledning..

Så Oljekyld GSXR, hur kör du?
(Hett tips, only for you, lastbilar går bara i 89km/h, kör 91km/h, problemet löst)

Okej, det finns lastbilar som går fortare, men det e antingen gamla häckar eller olagliga..

korvgubbe skrev:
Glömde bort att vi var på SH där alla är för coola för att erkänna att de själva varit nybörjare.. i någonting.. Här kan alla allt från födseln... wiiieeeelade redan med trehjulingen och därefter har de aldrig nuddat mark igen!
:rofl

Men man kanske inte ska ge sig ut i den värsta trafiken och mest trafikerade gatan första gången man övningskör.
Jag blir galen på övningskörare som måste åka i rusningstrafiken på dom mest trafikerade gatorna och inte kan åka snabbare än 5 kmt.
Kan man då inte öva lite på en parkering eller enslig väg innan man börjar med detta?
Är ju som att ställa upp på griden i GP första gången man kör hoj!

Cervantes skrev:
Sen en till punkt som irriterar... Pensionärernas shopping... Är det inte alltid massa pensionärer i den långa kassa kön vid fem - sex tiden på kvällen?? dem har ju hela dagen på sig att handla men måste endå springa ner när alla andra är på väg hem från jobbet för att göra köerna extra långa... :huvet

"Det är ju trevligt att träffa folk" :3freak

Ja jösses!

Visst irriterar jag mig på vissa av sakerna som ni rabblar upp, sådär litegrann just när jag drabbas, men inte fan sitter jag högröd i ansiktet och skriver av mig om sånt som kanske händer en gång i veckan.

Angående affärer som inte tar kort, ha stålar på dig, fy fan så enkelt löst det var!
Angående folk som tar ut ett kontoutdrag innan dom tar ut pengar, ja jävlar, det tar ju säkert en hel minut extra av din tid, tid som du skulle ha kunnat sitta på arslet och flippa med fjärren.
Angående folk som står i rulltrappor istället för att halvspringa i dom, samma sak där, vad skulle du göra för viktigt dom där minuterna du förlorar på en hel dag?

Barnvagnar är stora och otympliga, dom tar plats, visst, men dom allra flesta av oss kommer att släpa omkring på en dylik en period i vårt liv.
Kundvagnar framför mjölkdisken? Vänta en liten stund på att den kunden har plockat sina prylar och går vidare, hur svårt kan det vara?

Nä just det, det är ju så jävla bråttom jämt.
LUGNA NER ER, NI MISSAR INGET VIKTIGT OM NI SAKTAR IN ERA LIV LITE!

GuW skrev:
Ja jösses!

Visst irriterar jag mig på vissa av sakerna som ni rabblar upp, sådär litegrann just när jag drabbas, men inte fan sitter jag högröd i ansiktet och skriver av mig om sånt som kanske händer en gång i veckan.

Angående affärer som inte tar kort, ha stålar på dig, fy fan så enkelt löst det var!
Angående folk som tar ut ett kontoutdrag innan dom tar ut pengar, ja jävlar, det tar ju säkert en hel minut extra av din tid, tid som du skulle ha kunnat sitta på arslet och flippa med fjärren.
Angående folk som står i rulltrappor istället för att halvspringa i dom, samma sak där, vad skulle du göra för viktigt dom där minuterna du förlorar på en hel dag?

Barnvagnar är stora och otympliga, dom tar plats, visst, men dom allra flesta av oss kommer att släpa omkring på en dylik en period i vårt liv.
Kundvagnar framför mjölkdisken? Vänta en liten stund på att den kunden har plockat sina prylar och går vidare, hur svårt kan det vara?

jag tror du har en poäng med dedär

GuW skrev:
Ja jösses!

Kom inte in hit om du ska förstöra ventilationen! Tror inte det är någon här inne som inte skriver det dom gör utan glimten i ögat. Men tydligen förstår inte vissa det.

alla nötter i trafiken som vägrar köra över hastighetsbegränsningen ( stavning) när dom ska om när det blir tvåfiligt där det är wierräcke. ska det va så svårt att gasa på lite så att flera kan hinna om.

M.G.F skrev:
Kom inte in hit om du ska förstöra ventilationen! Tror inte det är någon här inne som inte skriver det dom gör utan glimten i ögat. Men tydligen förstår inte vissa det.

Glimten i ögat?? :va :hihi

GuW skrev:
Ja jösses!

Ursäkta mig att jag är en sönderstressad sthlmare med högt blodtryck & magkatarr... :rolleyes:

Blå R1 skrev:
Stör mig som satan på jävla idoter till bilförare som kör 70-95 på 90 vägar...
Håll en hastighet, inte pendla som fan... Om du gör det så kommer du få min lastbil á 21ton 10cm bakom kofångaren..
Gör även likadant om personen kör i 80 på 90 väg, om det inte finns ngn bra anledning..

Så Oljekyld GSXR, hur kör du?
(Hett tips, only for you, lastbilar går bara i 89km/h, kör 91km/h, problemet löst)

Okej, det finns lastbilar som går fortare, men det e antingen gamla häckar eller olagliga..

Hur kör jag? +30 km/h, nästan överallt, därmed är det sällan nån som vill köra fortare. Dock kan det vara på tex 30-sträckor eller 50-sträckor där man av rent sunt förnuft inte kör för fort och kanske tillochmed kör långsammare än gällande begränsning att man får en lastbil tätt i röven. Mitt resonemang grundade sig på det man ser en normal dag i Stockholmstrafiken med kökörning, motorväg osv. Tycker man att framförvarande kör för långsamt så kör om, en bil som håller 70 på en fyrfilig motorväg tar man sig om även med lastbil, man behöver inte ligga en billängd bakom. Sist jag kollade så fick man inte stopp på lastbilen på nån rekordsträcka. Hastigheten jag håller är jämn och behaglig, men om du tror att det hjälper att hålla ett obefintligt avstånd till framförvarande så kommer du förr eller senare få ett brutalt uppvaknande när den framför bromsar tyvärr. Tack för ditt heta tips förresten, dock inga nyheter.

""Nummer 1: Köer. Överallt nu i jultider! Otroligt. Framför allt avskyr jag att kärringen bakom ska börja gnälla över hur lång tid det tar, HÅLL KÄFTEN FÖR FAN! Du dör inte bara för att du står i kö i 5 minuter extra på Netto!""

du skriver att du hatar köer mest av allt.. men du klagar också på de som klagar ?? :3freak

#1: Folk som kör långsamt

#2: Folk som accelerar långsamt

#3: Folk som reagerar långsamt (i trafiken)

Med andra ord alla äckliga pensionärer, övningskörare och allmänt slöa personer som blockar min och andras väg på ett onödigt sätt.

när man supit bort eller knäckt sitt visakort just när pensionen kommer och man får köa i 2 timmar på banken för ALLA pensionärer vill ju naturligtivs ta ut allt hoss kundtjänst och inte i en bankomat och att dom behagar göra det 16:10 när dom har hela dagarna på sig

(har hänt mig 3 gånger)

Last edited:
Något som irriterar så det rinner i ögonen är...

Förståndshandikappade rallykalle kopior som för allt i världen måste ut precis framför en med en fet rivstart å panikbroms från en själv... Och att de sen ligger 5km/h under hastighetsbegränsningen och segar upp i hastighet är ju stört.

Vafan ska dom ut framför en om dom ändå ska ligga och slö köra? :argpådato

Nämde någon korvförsäljning på macken :mad:
Tankat 15L utmed RV40 i somras, 15 pers i kö
en kassa öppen och snorvarmt :huvet

RF_Racing skrev:
""Nummer 1: Köer. Överallt nu i jultider! Otroligt. Framför allt avskyr jag att kärringen bakom ska börja gnälla över hur lång tid det tar, HÅLL KÄFTEN FÖR FAN! Du dör inte bara för att du står i kö i 5 minuter extra på Netto!""

du skriver att du hatar köer mest av allt.. men du klagar också på de som klagar ?? :3freak

Ja??

RF_Racing skrev:
Födelsedag:
1 January, 1989

Tillbaka till 125-forumet! Marsch!! :hej

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...